här snackar VI motard

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
då intresset verkar ha blivit stort för motard här i örebro så gör vi en tråd om det , där vi kan snacka.

jag vill veta när erik och runken ska köpa sina hojar?
sen vill jag veta hur bra en ktm 525a - 660 är. om man ställer den mot en 650 husa tex
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Väntar på svar från han i Luleå, kommer det inte idag så ringer jag.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
erik skrev:
Väntar på svar från han i Luleå, kommer det inte idag så ringer jag.
ja ring nu lilla erik från örebro. kollar runt lite på 525 och 660. vill ju ha ett expertutlåtande om dom hojarna. när ska du snacka med runken då?
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
blom skrev:
ja ring nu lilla erik från örebro. kollar runt lite på 525 och 660. vill ju ha ett expertutlåtande om dom hojarna. när ska du snacka med runken då?

det blir väl ikväll eller i morgon kan jag tro.

måste fixa en del annat ikväll också... har en skramlaha som står utan bakhjul för tillfället.
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Det är rätt, mer motard åt folket!

Du kan ju inte fråga en fråga om hur KTÄÄÄÄM står sig mot Husaberg här fattar du väl, med supermario i närheten :rolleyes:

Jag vet inte tyvärr, har aldrig provat en KTM men ingen av 525an eller 660 är dåliga. 525 är det nog mer service på skulle jag tro eftersom det är mer race från början, 660 är lite mer åt racetouring.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Evil M skrev:
Det är rätt, mer motard åt folket!

Du kan ju inte fråga en fråga om hur KTÄÄÄÄM står sig mot Husaberg här fattar du väl, med supermario i närheten :rolleyes:

Jag vet inte tyvärr, har aldrig provat en KTM men ingen av 525an eller 660 är dåliga. 525 är det nog mer service på skulle jag tro eftersom det är mer race från början, 660 är lite mer åt racetouring.
525 mot husan då? i power mm
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
525SX = cross, går bra fast klarar inte stora banor så bra. Går bättre med två extraväxlar.

525EXC = enduro med lyse osv, lv-reg. Lite slöare än 525SX men går bra nog åt de flesta. Lämpar sig bra för isåka då effekten kommer väldigt mjukt.

660SMC är en LC4 med allt var det innebär. Mer motor än 525orna. De som är duktiga är väldigt snabba på dem men JAG tycker de är stora, bängliga och mjuka. lv-reg.

FS650 = KUNGEN! I alla fall för mig. Minst lika mycket motor som i en 660 men nästan lika smidig som en 525SX. lv-reg. Alltså O P T I M A L :yoparty
 

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg
Så vad rekommenderar du för hoj till en sån som mig då?
Jag vill köra grus, motard, is och korvätarvändor till t.ex Fellingsbro eller Borensberg.
(Och säger du XT slår jag ihjäl dig :7peta ).
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Kyckling skrev:
Så vad rekommenderar du för hoj till en sån som mig då?
Jag vill köra grus, motard, is och korvätarvändor till t.ex Fellingsbro eller Borensberg.
(Och säger du XT slår jag ihjäl dig :7peta ).
köp en xt
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
var ute nu och kollade motard träningen. wik, ahl, lenartsson mf var där. 46,89 klockade jag en av dom på :va
tyckte inte att 450 hängde med lika bra som husorna gjorde på den banan.

mario övertyga mig nu,, gör det :yoparty
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
blom skrev:
var ute nu och kollade motard träningen. wik, ahl, lenartsson mf var där. 46,89 klockade jag en av dom på :va
tyckte inte att 450 hängde med lika bra som husorna gjorde på den banan.

mario övertyga mig nu,, gör det :yoparty

banrekordet med hyr kart är 44sek o dom gör ju knappt 60km/h så det kan väl inte vara så snabbt
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ang. vad jag sa om motarder på strippen så har jag äntligen hittat fakta. De körde 12.571@100.75mph. Hojen var en KTM660FR.


Ang. toppfarter så har Mindraper haft 202 på mätaren (troligen korrekt fart) på sin :fakta
Enda som gjort med den då var ett FP-system.

De som vill köpa min hoj kan lägga bud redan nu eftersom jag sett hur 05orna kommer se ut nu...
Tyvärr inte lika snygg som 03 och 04 men titanventiler, radialpump & radialok avgöra saken för mig iaf.
 

Bifogat

  • 2.jpg
    2.jpg
    73.5 KB · Visningar: 245
  • 6.jpg
    6.jpg
    74.2 KB · Visningar: 247
Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
Ang. vad jag sa om motarder på strippen så har jag äntligen hittat fakta. De körde 12.571@100.75mph. Hojen var en KTM660FR.


Ang. toppfarter så har Mindraper haft 202 på mätaren (troligen korrekt fart) på sin :fakta
Enda som gjort med den då var ett FP-system.

De som vill köpa min hoj kan lägga bud redan nu eftersom jag sett hur 05orna kommer se ut nu...
Tyvärr inte lika snygg som 03 och 04 men titanventiler, radialpump & radialok avgöra saken för mig iaf.
såg oxå bilderna på den .. grymt fin.. varför vill du ha dom nya ventilerna? är dom tidigare sopor eller?

660FR vad är det för mod mot en vanlig 660?

hur bra är en 02 husa som är uppdaterad med 03 grejor i motorn.

många frågor blir det :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top