Anderstorp den 1-4 juli!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Stort grattis till alla som kört de 2 första dagarna! Mer körning än ni fått är svårt att fixa :tummenupp
 

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Åhus
Hoj
ZX10R 08
Jävligt blött i torsdags speciellt på eftermiddagen, annars skitkul.
Hoppas SCS tänker köra fler sådana här körningar. :D :tummenupp
 

KRILLE

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Retta -03
RoggeR6 skrev:
Jävligt blött i torsdags speciellt på eftermiddagen, annars skitkul.
Hoppas SCS tänker köra fler sådana här körningar. :D :tummenupp

....Det hoppas man verkligen,,,,bara det blir sommar nån gång :(
var där Torsdags men tog inte ut hojarna från släpet ens....

Är bokad idag med,,,,men detta satans regn :gnissla
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Var där i går, körtid kan man ju inte klaga på. Körde dock inte mer än ett uppvärmingsvarv... sen kom ju ösregnet :huvet
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
WASP skrev:
Var där i går, körtid kan man ju inte klaga på. Körde dock inte mer än ett uppvärmingsvarv... sen kom ju ösregnet :huvet
Man kan köra bana fast det regnar, även med gatdäck eller mönstrade rejsdäck, dock kan man inte köra speciellt fort.

På SRW kör vi även i gatgrupperna när det regnar, en bra träning som ger en mjukare körstil.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
GSXR1100R skrev:
Man kan köra bana fast det regnar, även med gatdäck eller mönstrade rejsdäck, dock kan man inte köra speciellt fort.

På SRW kör vi även i gatgrupperna när det regnar, en bra träning som ger en mjukare körstil.
Jo jag vet att man kan göra det, folk körde ändå dock i knappt styrfart... var inte så sugen på att ge mig ut på iskalla rennsport med så mycket vatten på banan... inte värt det tyckte jag.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
WASP skrev:
Jo jag vet att man kan göra det, folk körde ändå dock i knappt styrfart... var inte så sugen på att ge mig ut på iskalla rennsport med så mycket vatten på banan... inte värt det tyckte jag.
Kanhända ett smart drag iaf, man kan bli övermodig i regn, jag blev det iaf :näsblod
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Regn e kul att köra i... :hoppa

men visst att vissa gatåkare hoppar över att köra e kanske klokt..

men ni som kör bana? struntar ni i rejet på söndagen om det kommer regn?
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Det var kul att testa sveriges "bästa" bana.

Nästa gång åker jag ner med race bussen så jag slipper oroa mig för att köra omkull samt att jag har tillgång till mer däck som tyvärr tog slut på fredag vid lunch :huvet

Detta var ändå bara en lite bonus på hemresan från Assen :tummenupp

PS

Det går att toura över 500 mil med Rennsport.
 
Last edited:

BMS

1123,6536,5321
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Blade-04 Stulen! & CBR XXx Stulen!
Som sagt tidigare, synd att det regnade så mycket. Var där igår (lördag) och lyckades få ihop knappt tre körpass med hyfsat torr bana. Körde även lite i regnet, men man blir lite nervös när man börjar få släpp i kurvorna med gatdäck. Trodde faktiskt att man kunde köra fortare i kurvorna innan man fick släpp med mina Sportec M1. Inget regnställ hade man heller.. kallt!

Hoppas solen skiner imorgon på Kinnekulle!

/B)

ps. kör hellre än bra ds.
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Japp imorgon på Kinnekulle vill vi inte se något regn! Tycker kvoten för regn för den här sommaren är överfylld för länge sedan...
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Någon mer än jag som retade ihjäl sig på tönten :mad: med röd Touno (eller hur det stavas) som "fladdrade" runt på banan i lördags. Låg bakom några gånger och fick se honom bjuda på superdåliga/farliga omkörningar och en avåkning. Vågade inte köra om utan körde genom depån istället.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Mja, jag var på jakt på honom för en tillsägelse på lördag eftermiddag men han hade avlägsnat sig.

Annars tycker jag det var ett riktigt schysst arrangemang med snygga, trevliga och hjälpsamma instruktörer och som grädde på moset helt urdåligt svenskt skitväder! :mad:

Fredag eftermiddag var behållningen av långhelgen. Hoppas ni som var där ändå fick lite valuta för pengarna. Nästa gång blir det sol!
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Don Quixote skrev:
Mja, jag var på jakt på honom för en tillsägelse på lördag eftermiddag men han hade avlägsnat sig.

Annars tycker jag det var ett riktigt schysst arrangemang med snygga, trevliga och hjälpsamma instruktörer och som grädde på moset helt urdåligt svenskt skitväder! :mad:

Fredag eftermiddag var behållningen av långhelgen. Hoppas ni som var där ändå fick lite valuta för pengarna. Nästa gång blir det sol!


Håller med! KANON! :tummenupp
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Yepp, det tackar vi för.

Det var längesedan jag hade så jävla kul, tom utan regnställ så kände jag inte ens att jag blev blöt.

Det är så jävla skönt att äntligen fått upp farten.

Kändes bra att sätta samma tider i ösregn som jag gjorde som bäst under SM premiären.

Synd bara att det blev lite fix efter kraschen i Atlaskurvan.

Kylet sprack plus kylfästet, gashandtaget likaså, brakramen blev sne, tanken intryckt på 2 ställen, höger fotpinnebrygga rakt av i fästet, bromsbehållarn samt handtag av plus att höger clipon hade gått av helt.

Men som sagt, inga sura miner för jag fick min revanch på banan under mitt dryga 1timmes nonstop pass så jag är skitnöjd.


/Mike






Nr:18 skrev:
Stort grattis till alla som kört de 2 första dagarna! Mer körning än ni fått är svårt att fixa :tummenupp
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Synd att det var sånt pissväder på lör-sön :mad: Efter denna helgen funderar man ju allvarligt att skaffa regn däck så man kan köra lite iallafall.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Magnus skrev:
Synd att det var sånt pissväder på lör-sön :mad: Efter denna helgen funderar man ju allvarligt att skaffa regn däck så man kan köra lite iallafall.
Jag har beggade att sälja billigt :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top