Äntligen fighter!

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
Äntligen fighter, nu med wheeliebar:)!

Ville egentligen inte köra kåplöst, men efter både en och två krascher med gixxern fanns inte mycket att välja på. Besiktningen klarades av idag och snart kommer bilder på odjuret. Har aldrig varit så lätt att slanga, tar svängar hur lätt som helst på slangen och plockar upp den på trean med orginaldrevning och lite misshandel på kopplingen.
"once tou go streetfighter, you never go back" som nån sa...
:yoparty :yoparty :yoparty :kär
 
Last edited:

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
Här kommer bilder:

@mark: Ledsen att göra dig besviken;)
 

Bifogat

  • DSCN3029 (Small).JPG
    DSCN3029 (Small).JPG
    45.7 KB · Visningar: 492
  • DSCN3031 (Small).JPG
    DSCN3031 (Small).JPG
    48.3 KB · Visningar: 411
  • DSCN3036 (Small).JPG
    DSCN3036 (Small).JPG
    47 KB · Visningar: 433

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Samuel skrev:
Här kommer bilder:

@mark: Ledsen att göra dig besviken;)

Nice... Det var faktiskt snyggare utan skyddet på fågelpinnen... Jag tog bort det förra veckan och det ser riktigt bra ut... :tummenupp

Förresten! Varför har du el-systemet kvar på ramen...??? :tungan
 

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
@Wiseguy: Lyset är ett sånt där acerbis cyclops, eller vad det heter. Är ett av få fighterlysen på marknaden som her en godkänd ljusbild. Besiktigade ju idag utan anm., så jag vet att det funkar. Behövde ej backspeglar heller (vanlig fighterfundering).

@Iron Man: 12´baren ligger redan i källaren, redo att sättas på förutom en liten svetsfog som skall dit först. Var enligt uppgift under en decimeter från att tolva idag, utan wheeliebaren.

@SpoonMannen: Det är inte elsystemet, det är kopplings och gashandtag :7peta Var nära att köra in i en kompis idag då jag fick semestergas när gasvajrarna klämdes. Farligt, farligt... :död

Kan inte annat än rekomendera folk att bygga fighter. Har kört lite blade-fighter innan, men det är annorlunda att ha sin egen. Fan va go känsla och vilken kontroll man har på slangen utan en kubikmeter kåpor å shit framför sig! :Bugar
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
blablabla

Välkommen till klubben!
Skönt att en till fattat poängen med hojkörning, vänta bara till du kommer ut på riktigt kurviga vägar så kommer du hitta ytterligare fördelar.... :tummenupp


Ge fan i motorvägarna bara........ Det är inte lika kul längre... :3freak
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sicket freak!

Låt mig prova!
:yoparty

Körde en Kawa fighter häromdagen, jeflar va läskigt det va =)
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
HBmanneN skrev:
men vad fasen e fågelpinnen för nått :confused: :kocko

Ja som du inte förstod så har jag och denna Fighterägare haft en liten diskussion om min fighter. På den har jag ett styre med fågelpinne. Jag hade ett skydd på den tidigare. Då fick jag tipset att ta bort det. Vilket gjorde viss skillnad... SÅ är det! :tummenupp
 

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
SpoonMannen skrev:
Ja som du inte förstod så har jag och denna Fighterägare haft en liten diskussion om min fighter. På den har jag ett styre med fågelpinne. Jag hade ett skydd på den tidigare. Då fick jag tipset att ta bort det. Vilket gjorde viss skillnad... SÅ är det! :tummenupp

Kolla här då, SpoonMannen! Senaste uppdateringen på fightern och ännu en pryl som skiljer våra hojjar åt :yoparty
Anm. Skrap-plattan skall snart bytas ut mot en snyggare...
 

Bifogat

  • DSCN3043red (Small).JPG
    DSCN3043red (Small).JPG
    59.6 KB · Visningar: 217
  • DSCN3046red (Small).JPG
    DSCN3046red (Small).JPG
    52.6 KB · Visningar: 170

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Värmdö
Hoj
VTR Firestorm
Hur känns det att gå ifrån sportiga clip-on styren till långt rak cross styre på en sportshoj ? Har svårt att förstå tjusningen... men med trafik försäkring har jag själv funderat på att plocka bort kåperna och köpa "crash-bobbins" :confused:
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Samuel skrev:
@Wiseguy: Lyset är ett sånt där acerbis cyclops, eller vad det heter. Är ett av få fighterlysen på marknaden som her en godkänd ljusbild. Besiktigade ju idag utan anm., så jag vet att det funkar. Behövde ej backspeglar heller (vanlig fighterfundering).

Felåt, lite ot men man behöver aldrig ha backspeglar....
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Hur många kronor har du lagt ner på ditt bygge?

Blir massa nyfiken...eller får man inte fråga sånna saker? :va
 

Samuel

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
Gixxer 750 -98
Blondie skrev:
Du skulle ju satsa på bankörning sa du???????????

Nja, det blir kanske inte så mycket satsa på det. Ska givet köra några allmänna bandagar i sommar men skippar nog licensen nu. Har knappt nån tid över till det som det ser ut nu :(

@Mark: Ska se...hmm...styre 200:-, risers: 50:-, lampa: 1200:-, nya sladdar: 24,90:-, wheeliebar: gratis :) lite skruvar och annat shit: ca 20 spänn. Summa:1500:- Komnog rätt billigt undan tror jag:)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top