En 125 klubb med egen hemsida?

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
Dizzy skrev:
det ser bra ut, men jag håller fortfarande på det jag sa tidigare,,, men en sak till, för att detta förum inte ska börja likna bike.se så tycker jag att vi ska utse fler som administratörer (långt ord det där ;) ) så att fler kan hjälpas åt och få bort alla "moped pojkar" som kommer att slinka in, och göra det förnäma jobbet som Swedie (säkert ett par fler som gör det med) har här, nämligen banningen... jag vill inte att det ska bli ett forum som liknar bike.se då kan det lika gärna va...

Edit: och med detta menar jag inte att dom som inte har en lätt mc inte ska vara välkomna, ni förstår nog vad jag menar :tungan


Du har så rätt, jag tror dock att att fixa forum blir den senare biten, först måste vi få bra ordning på själva sidan. Men vi kommer till det! MVH Gustaf TT
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
NSR_ERnsT skrev:
ställer gärna upp med lite kunskap och allmänt kunnande för att få igång en sida.... skulle det inte vara värt att betala 20 kr för medlemsskap om man dessutom får någon dekal eller något....



håller fan med där, om man skulle ta ut en avgift, säg 20 spänn det är inte mycket men det skulle ta bort den skaran av idioter som inte vet hur man sköter sig , typ som den där bön-rullaren som kommer till 125 a delen med jämna mellan rum och skryter om att han moppe drar alla 125or.. visserligen kan det vara underhållande men knappast roligt.. sen när man har pröjsat 20 spänn så ser admin det och så skickar han e kod till mail adressen? eller har jag helt fel jag kan inte ett skit om sånt..
 

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
spectre skrev:
håller fan med där, om man skulle ta ut en avgift, säg 20 spänn det är inte mycket men det skulle ta bort den skaran av idioter som inte vet hur man sköter sig , typ som den där bön-rullaren som kommer till 125 a delen med jämna mellan rum och skryter om att han moppe drar alla 125or.. visserligen kan det vara underhållande men knappast roligt.. sen när man har pröjsat 20 spänn så ser admin det och så skickar han e kod till mail adressen? eller har jag helt fel jag kan inte ett skit om sånt..


Tjena, det så sant och det var ett mycket bra tips. Ska ta upp det! Tackar!
MVH Gustaf TT
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
boOz skrev:
Tjena, okejj men då tycker jag vi börjar jobba med den här så länge så kan vi slå ihop oss sen om hon dyker upp med synpunkter? Anmäl er gärna till mig via PM om ni vill vara med. Fakta som vart ni bor, vad ni kör för hoj, MSN och ålder bör finnas med. Med de bästa hälsningar. Gustaf


Ok, grabbar nu är det så här att min hemsida aldeles strax är klar, den skall bara ut på nätet, men eftersom jag inte riktigt vet hur man gör så behöver jag lite hjälp av någon med detta nån som är intreserad kan höra av sog i så fall
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Bara så ni vet så skriver jag lite smått om TZR, scannar sprängskisser, elscheman m.m, så ingen annan gör sig besvär i onödan :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
spectre skrev:
håller fan med där, om man skulle ta ut en avgift, säg 20 spänn det är inte mycket men det skulle ta bort den skaran av idioter som inte vet hur man sköter sig , typ som den där bön-rullaren som kommer till 125 a delen med jämna mellan rum och skryter om att han moppe drar alla 125or.. visserligen kan det vara underhållande men knappast roligt.. sen när man har pröjsat 20 spänn så ser admin det och så skickar han e kod till mail adressen? eller har jag helt fel jag kan inte ett skit om sånt..

Vore väldigt bra. Dock kan man kanske höja medlemsavgiften lite och slänga med ett klistermärke eller nåt? Då känns klubben lite mer "riktig", om den bidrar med nåt :)
Tycker det borde finnas 2 forum. Ett för allmänheten och ett för medlemmar!
Svårt att få tag på medlemmar (förutom härifrån) om man inte ser hur det ser ut, ser att forumet är aktivt.
 

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
cRoC skrev:
Vore väldigt bra. Dock kan man kanske höja medlemsavgiften lite och slänga med ett klistermärke eller nåt? Då känns klubben lite mer "riktig", om den bidrar med nåt :)
Tycker det borde finnas 2 forum. Ett för allmänheten och ett för medlemmar!
Svårt att få tag på medlemmar (förutom härifrån) om man inte ser hur det ser ut, ser att forumet är aktivt.


Det är även det ett förslag! MVH Gustaf TT
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
cRoC skrev:
Bara så ni vet så skriver jag lite smått om TZR, scannar sprängskisser, elscheman m.m, så ingen annan gör sig besvär i onödan :)
sprängskisser?! vill ha vill ha o är alltid bra o ha!
sådana saker är perfekt att lägga in i en del på sidan, jag letar som en tok ibland efter sprängskisser mm...
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
cRoC skrev:
Vore väldigt bra. Dock kan man kanske höja medlemsavgiften lite och slänga med ett klistermärke eller nåt? Då känns klubben lite mer "riktig", om den bidrar med nåt :)
Tycker det borde finnas 2 forum. Ett för allmänheten och ett för medlemmar!
Svårt att få tag på medlemmar (förutom härifrån) om man inte ser hur det ser ut, ser att forumet är aktivt.




klistermärken.. hmm försöker ha min så clean som möjligt.. men det ska ju lungt finnas för den som vill ha det och sen kanske man kan snacka med "forwikingsonly" dom har schyssta-svara-långärmade-tröjor som e billiga..en kompis farsa känner honom jag ska be honom snacka med dom och kolla vad vi får för pris.. nä nu ska jag käna lite pistoler så jag kan köpa nya stänka! :tungan
 

Solid snake

Guest
Dizzy skrev:
sprängskisser?! vill ha vill ha o är alltid bra o ha!
sådana saker är perfekt att lägga in i en del på sidan, jag letar som en tok ibland efter sprängskisser mm...


Jao släng upp sprängskisser, konstigt att det inte finns till en av dom vanligaste 125orna. :va

På nätet då.

Jag bhittade på en gammal tzr sida, men den är nerlagd nu. :huvet
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Solid snake skrev:
Jao släng upp sprängskisser, konstigt att det inte finns till en av dom vanligaste 125orna. :va

På nätet då.

Jag bhittade på en gammal tzr sida, men den är nerlagd nu. :huvet
kan det vara "min tzr sida" tror den hette så :va men men, borta för alltid.. nu, fixa upp fakta, sprängskisser & allt möjligt, skulle vara perfekt :fakta
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Dizzy skrev:
kan det vara "min tzr sida" tror den hette så :va men men, borta för alltid.. nu, fixa upp fakta, sprängskisser & allt möjligt, skulle vara perfekt :fakta

Don´t worry guys, blir nog klart tills imorgon :)
 

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
Miss_Orchidee skrev:
Ok, grabbar nu är det så här att min hemsida aldeles strax är klar, den skall bara ut på nätet, men eftersom jag inte riktigt vet hur man gör så behöver jag lite hjälp av någon med detta nån som är intreserad kan höra av sog i så fall


Okejj, känns som vi gör 2 olika hemsidor då du bor i GBG och jag bor i Stockholm. Den här sidan är främst för folk som kan ta dig till Sthlm för träffar osv. Självklart är även andra välkommna men de kommer ju inte kunna deltaga i träffarna. MVH Gustaf
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
cRoC skrev:
Ska slänga upp såfort som möjligt!
Spectre: Menade inte direkt att ha på hojen

:)

klistermärken?... hmm, skulle vara nått kanske, men som spectre säger, man vill ju ha hojen så ren som möjligt,

jag kunde inte låta bli, detta klistermärket sög sig bara fast på hojen, jag gjorde inget, lovar! :rolleyes:
 

Bifogat

  • P7250049.JPG
    P7250049.JPG
    70.3 KB · Visningar: 46

Solid snake

Guest
boOz skrev:
Okejj, känns som vi gör 2 olika hemsidor då du bor i GBG och jag bor i Stockholm. Den här sidan är främst för folk som kan ta dig till Sthlm för träffar osv. Självklart är även andra välkommna men de kommer ju inte kunna deltaga i träffarna. MVH Gustaf

Jag tror att det är många som bor i det härliga skåneland också, vi kan ju ha våra träffar här, vi som bor i skåne så kan ni runt stockholm ha era där, blir en bra bit att köra annars. :gnissla

EDIT: Dizzy: hade du en blå o vit TZR på startsidan på din sida?

Isåfall så är det den.
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Dizzy skrev:
klistermärken?... hmm, skulle vara nått kanske, men som spectre säger, man vill ju ha hojen så ren som möjligt,

jag kunde inte låta bli, detta klistermärket sög sig bara fast på hojen, jag gjorde inget, lovar! :rolleyes:

nått i stil me ditt klistermärke skulle inte vara helt fel ;)

EDIT: det skulle vara rätt bra om man kunde fixa klistermärkena i olika färger.. en del har ju vita hojar, då passar svart text bäst men på tex min så skulle inte svart synas.
 

boOz

Miton till SALU! PMa för mer info.
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Stockholm (Sollentuna)
Hoj
Cagiva Mito Evo -99
Solid snake skrev:
Jag tror att det är många som bor i det härliga skåneland också, vi kan ju ha våra träffar här, vi som bor i skåne så kan ni runt stockholm ha era där, blir en bra bit att köra annars. :gnissla


Tjena, jo det var ju precis det jag menade, vi har två sidor, en för Sthlmarna och en för er skåningar!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top