0,9 milen?

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda CB750 -82
min nsr drar det.. den är ur pluggad och jag har åkt landsväg till södertälje från huddinge i 2 dar. Den går så jäkla seeegt!! Den går knapt att åka på 4an 5an och 6 an. 6 an e inte att tänka på under 8-9000 varv.. Under 7 går det inte på 4an och 5 an. så man får ju tok varva för att man ska hänga med på 70 väg. minsta bake så orkar den inte. funderar om kolven kan vara slut. vad tror ni? Den orkar upp i typ 125km\h på 5an. Men då varar dem bara 10000. det va lite nerför och orkade inte varva ur! Den är urpluggad annars orginal. Snälla hälp! blir ju reunerad om jag ska tanka varanan dag :(
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Lever med samma problem, men mitt är lättare att fixa. För mig gällde det bara att få ordning på choken som hängt sig.
 

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
jötteborj
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
Wärniss skrev:
min nsr drar det.. den är ur pluggad och jag har åkt landsväg till södertälje från huddinge i 2 dar. Den går så jäkla seeegt!! Den går knapt att åka på 4an 5an och 6 an. 6 an e inte att tänka på under 8-9000 varv.. Under 7 går det inte på 4an och 5 an. så man får ju tok varva för att man ska hänga med på 70 väg. minsta bake så orkar den inte. funderar om kolven kan vara slut. vad tror ni? Den orkar upp i typ 125km\h på 5an. Men då varar dem bara 10000. det va lite nerför och orkade inte varva ur! Den är urpluggad annars orginal. Snälla hälp! blir ju reunerad om jag ska tanka varanan dag :(


jag skulle kolla avgasventilerna om jag va du :tummenupp

hade samma symtom på min NSR, då avgasventilerna inte öppnar helt...
eftersom den inte varvar ut på alla växlar, så skule jag tippa på ventilen.
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Kolla klämspalten också.. hög sådan.. då måste man trycka in mer soppa då det blir dålig förbränning.. 0.7-0.9mm är lämpligt..
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
det låter som att avgasventilerna skulle sitta upponer då blir hojen en aning slö på lågvarv och orkar väldigt dåligt på högvarv.
om dom sitter upponer så stänger dom inte helt och öppnar nästan ingenting alls

har du meckat med avgasventilerna eller har du nyss köpt hojen så kan det vara det felet att dom sitter fel
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
min drar oxå 0,9, men det beror på hård körning...
ok, den drog 0,9 vid hård körning, vet inte om den gör det nu, har inte kört så hårt på länge.
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
min går surt den oxxå, toppar typ 140-145 :kocko däremot så går den jämt och fint på varven och portarna sitter rätt osv.
 

Solid snake

Guest
Messiah skrev:
min går surt den oxxå, toppar typ 140-145 :kocko däremot så går den jämt och fint på varven och portarna sitter rätt osv.


Kanske dags att blåsa luftfilter då. :)
 

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
gammelfarfar skrev:
Kanske inte är urpluggad :hihi

inget sånt, kanske lite igensotad :) lr nåt......gåt iaf bättre nu än när jag köpte den, fast man ångar ju på kanske bra med den oxxå, blev hotad till livet av en gubbe för nån vecka sen :rofl
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
weeeiii skrev:
jag skulle kolla avgasventilerna om jag va du :tummenupp

hade samma symtom på min NSR, då avgasventilerna inte öppnar helt...
eftersom den inte varvar ut på alla växlar, så skule jag tippa på ventilen.

Min gamla kawa var exakt likadan. Avgasventilerna var ur funktion vilket gjorde att jag åkte med gasen i botten i princip hela tiden. Men jag märkte det inte mer än att den drog just över litern per mil. Ventilerna lagades och plötsligt behövde jag knappt röra gasen i uppförsbackarna. :)
 

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Ort
JKPG
Hoj
...
be någon ta en titt på avgasventilerna.. eller gör det själv... låter som att 0.9l/mil är ganska mycket
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top