Vad betalade ni för era sulor?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Dags för ny framsula på biken, kollade med den lokala däckhandlaren och fick ett pris på 1535:- för ett 120/70-17 michelin pilot power ( heter det så? Snäppet mjukare än pilot road var det)
Vore kul att veta vad ni pyntat för era däck och vad ni kör på.
//Tobbe
 

LameViffer

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
Honda VFR800 -01
Beställde mina Bridgestone BT020 från mynetmoto.com, kostade €301 för fram- och bakdäck.

Pilot power framdäck kostar €123+montage, men det är väl kanske inte värt att krångla om man bara ska ha ett framdäck.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Priset jag fått är pålagt och klart glömde jag ju att skriva :tungan
Men det låter väl inte helt dyrt då iaf :)
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
MostWanted_NKPG skrev:
satt pilot road på min när ja köpten men tror skulle kostat 1700fram?
Tänkte först lägga på ett road men efter att ha pratat med däckhandlaren så fick jag andra tankar.
Han menade att många la på road bak och power fram.
Men vad tyckte du om roadsulorna då?
Blir inte förän nästa vecka jag rullar in hos handlaren och låter honom byta gummit.
//Tobbe
 

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Ort
Down under
Hoj
KawaHonda
Hej. Fick likvärdig prisuppgift på ett 120/60 17" idag, samt 2000 spänn för ett bakdäck... Har i.o.f. inga synpunkter på priset (monterat och klart), men börjar istället få ågren för att däcket skall slitas ut för fort. Hade ursprungligen tänkt på "Pilot Road", men något av däcken (fram/bak) var restnoterat. Handlaren rekommenderade då "Pilot Power". Har dock läst runt lite och konstaterat att livslängden = alldeles för kort. :huvet

Funderar nu på om jag skall leta upp något annat istället.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hmmm... 3700 för båda inkl skiftning. Bridgestone BT-020.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ronin skrev:
Hej. Fick likvärdig prisuppgift på ett 120/60 17" idag, samt 2000 spänn för ett bakdäck... Har i.o.f. inga synpunkter på priset (monterat och klart), men börjar istället få ågren för att däcket skall slitas ut för fort. Hade ursprungligen tänkt på "Pilot Road", men något av däcken (fram/bak) var restnoterat. Handlaren rekommenderade då "Pilot Power". Har dock läst runt lite och konstaterat att livslängden = alldeles för kort. :huvet

Funderar nu på om jag skall leta upp något annat istället.
Frågan är HUR mkt kortare livslängden är? :va
Jag kör ganska lite per säsong MAX 1000mil ( tänk om dygnet hade fler timmar )
Iom att jag kör så lite så köper jag hellre mjukare däck och kör slut fortare än att jag har "slitstarka" däck som håller flera säsonger och blir som tvålade puckar innan man byter.
Vad har du hört om livslängden? 10, 20 eller 50% kortare på power än road?
//Tobbe
 

Ronin

Medslem
Gick med
23 May 2004
Ort
Down under
Hoj
KawaHonda
tobbeviking skrev:
Frågan är HUR mkt kortare livslängden är? :va
Jag kör ganska lite per säsong MAX 1000mil ( tänk om dygnet hade fler timmar )
Iom att jag kör så lite så köper jag hellre mjukare däck och kör slut fortare än att jag har "slitstarka" däck som håller flera säsonger och blir som tvålade puckar innan man byter.
Vad har du hört om livslängden? 10, 20 eller 50% kortare på power än road?
//Tobbe

Kör ungefär likvärdig sträcka/år, och hoppas då att däcken skall hålla hela säsongen. (nåja har ju hunnit med ett par hundra på de gamla ostarna redan :) ). Det jag har hittat på nätet hittills lutar dock mer åt 50% och då börjar det kännas kostsamt. Speciellt om man byter båda. Är det någon här som har bättre erfarenheter? :confused:
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
tobbeviking skrev:
Dags för ny framsula på biken, kollade med den lokala däckhandlaren och fick ett pris på 1535:- för ett 120/70-17 michelin pilot power ( heter det så? Snäppet mjukare än pilot road var det)
Vore kul att veta vad ni pyntat för era däck och vad ni kör på.
//Tobbe

1900 för Bridgestone BT012 monterat på fälg (fick komma in med hjulet löst).
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ronin skrev:
Kör ungefär likvärdig sträcka/år, och hoppas då att däcken skall hålla hela säsongen. (nåja har ju hunnit med ett par hundra på de gamla ostarna redan :) ). Det jag har hittat på nätet hittills lutar dock mer åt 50% och då börjar det kännas kostsamt. Speciellt om man byter båda. Är det någon här som har bättre erfarenheter? :confused:
Trist att behöva lägga på nya däck mer än en gång per säsong om man inte kör mer än vad vi gör det håller jag med om.
Men iofs så skulle det ( om nu farhågorna om slitaget stämmer ) bli ett helt fräscht set däck under nästa säsong för min del vilket jag skulle kunna leva med.
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
flugan skrev:
1900 för Bridgestone BT012 monterat på fälg (fick komma in med hjulet löst).
Jo mitt priset jag fick gäller också lös fälg.

Beställa från nätet osv är kalas om man slipper strulet med att palla upp och dona hemma, hos denna handlaren kör jag bara dit med biken och lånar ett depåstöd, plockar av fälgen och får däcket krängt, dit med hjulet och WROOOOOM Fääääärdig :banana
Det tycker jag kan vara värt ngr extra hundra.
Händer ngt med däcket som hanteras av garantin så är ju allt mkt enklare om man slipper skicka iväg trasiga sulan för koll och sedan vänta på ny för att kunna köra...
//Tobbe
 

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
Beg rennsport. 500bak 300fram. Körda 30min bana. Håller bara 150-200mil men de är juh grymt fäste :tummenupp
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Köpte mina Avon tyres,både fram å bakdäck splitternya för tvååtvå,FET kompisrabatt :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top