#52 Lind rapporterar från Falken...

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Startade från 19:e plats, hade 4:e startplats efter första halvan från rookie 1000s första kval. Andra halvan så bytte jag till nya icke inkörda kalla slicks. Hann köra 2 varv och skulle precis ladda på då jag möts av målflagg.. KUL!!! Min fjärde tid var helplötsligt en nittonde! :mad:

Till kval två så regnade det konstant och att försöka ta en tid under 51 sek i regn skulle bli tufft så jag valde att hoppa av sista kvalet.

Söndag:

Första ggn jag är på Falkenberg, snabb bana med få bra ställen att köra om på. Ville man om på yttern så vart det inner helt plötsligt och vise versa.
Hur som helst 19 plats och nothing to loose.. eller..?? Med en delad första plats i Rookie 1000 sm tillsammans med Rickard Larsson så blev målet att ta mig förbi honom. Tror att Rickard startade från 14:e position. Inofficiellt så ville jag förbi Nr 19 Oscar Håkansson, ni vet han som puttade ner mig till en tredjeplats på Anderstorp..??.. Oscar startade som 3:a.
Starten går och fantomen är framme igen. Jag får för mig att tiden står still och gammel gixxern är nyckeln till tidsresor! Folk står som förstelnade och allt går i slowmotion, utom för mig och gamla bettan, vi far genom tiden! In och ur första böj är jag 4 a eller 5 a!!! Sjuk start!

Under loppet så blir jag omkörd och kör om massvis med ggr, bla så körde Mats Törnvall om mig (våga kom till stockholm grabben :tungan ) och då fick jag en liten extra tändning. Ännu bättre blev det när Mats och jag helt plötsligt låg tätt upp i Oscars bak!
Minns inte vart jag körde om Oscar men skönt var det. Tyvärr så korknade jag mot slutet, alla varvningar som tog tid och som dessutom stängde in en när man skulle förbi gjorde mig så trött och förbannad. I en omörning jag gjorde innan långrakan så var min axel i den andres hoj!! Men det e sånt som hör till i racing.

Grattis till Mats Rörnvall som grejade en andraplats, ska försöka ta dig på Knudan!!
Ósacar, vi ses på Karlskoga men då hoppas jag att vi är teamates! :tummenupp

För övrigt så vill jag tacka alla mina supporters och vänner. STORT tack till Tom och Macho W. som hjälpte mig att byta däck i kvalet. Tack också till Webspy (Porr Anders) och mest av allt tack till min lilla ängel ANNA!
Måste få skriva att Swedie är en wheeliemästare, the maniac himself cyklade hela falkenbergs banan på ett hjul!!! VANSINNE!!! Respect Swedie, du e GRYM! :yoparty

P.s

Fernado du är en frälsare!!

D.s
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Mrlind skrev:
Minns inte vart jag körde om Oscar men skönt var det.

På inner i högern innan vänstern, och nej det var inte skönt! Trodde jag skulle spy i hjälmen när du körde om... Jag blev för feg efter några feta sladdar och sen blev jag för trött! :(

Nåja, gjort är gjort och stort grattis till en grym uppkörning! :tummenupp
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
En till som känner att han borde börja träna efter Falkenberg? ;) Det är ju så jobbigt att köra hoj.

Hur som helst, snyggt kört och du är en otrolig talang. Stort lycka till framöver. Vi lär väl ses på Gåsen om inte förr.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Nej tyvärr. Man hoppas ju att det ska vara som ett virus som sprider sig med luften, men icke. Talang är hårdkodat i generna. Jag satt i samma förarhytt under fem timmar och fick ingen talang men en ny vän. :)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Ja vem vet talang kanske är smitsamt, jag gnuggade mig faktiskt mot cappirossis hoj (rättare sagt glasmontern den stod i..) när den var här på mässan :D
TeddY: Jag kan bara säga det samma, men nästa gång kanske du ska köra mercan, kan vara den som gör det :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Med tanke på hur det går för Capirossi i år så är jag inte så säker på den där monterteorin men jag håller fast vid den eftersom det är min enda chans.

*ska olla Fredde Ws hoj nästa gång jag får chansen*
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Rubb it on!! :tummenupp :D

Goodstuff skrev:
Med tanke på hur det går för Capirossi i år så är jag inte så säker på den där monterteorin men jag håller fast vid den eftersom det är min enda chans.

*ska olla Fredde Ws hoj nästa gång jag får chansen*
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top