Köp, sälj eller byt (MC)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
PC3r till honda vtr sp1 och sp2.

2000:-
 

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -04
Köpes:
Beggade gatdäck 180 eller 190 + framdäck. Inte slutslitna, vill kunna köra bana lite iaf. Jag vägrar köpa Pilot Race med anledning av vad som hände när däckfirman på Axvägen lurade på mig begagnade, torkade bakelit-dito. Fy fan. :mad:

Nu är snart Supercorsorna slut iaf...

Lämna PM!
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
2st. repade Alpinestars ställ + skor och handskar

-Tz-1 svart delat stl.50 hål i baken 1700kr
-V4:a blå-vit-svart stl.52 endast repigt 1800kr finns även passande skor smx 43 800kr och handskar svarta (M) 400kr bilder kan skickas 070 3384317
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ska sälja min röd/vita r1:a den har gått 1500mil snart. det är en 00:a uttagen 02.För bilder se annonsen här på sporthoj,har även fler bilder o maila.

pris 57tkr
 
Last edited:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Suzuki fälgar med däck skivor och ryckutjämnare
passar
gsxr 750 96-99
TL 1000 r
TL 1000 s
gsx 1300
gsx 1100r
pris 5500kr (kan levereras på midlanda)((i morron))
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Nursen skrev:
Köpes:
Beggade gatdäck 180 eller 190 + framdäck. Inte slutslitna, vill kunna köra bana lite iaf. Jag vägrar köpa Pilot Race med anledning av vad som hände när däckfirman på Axvägen lurade på mig begagnade, torkade bakelit-dito. Fy fan. :mad:

Nu är snart Supercorsorna slut iaf...

Lämna PM!

På vilket sätt lurade däck firman på Axvägen dig?

Har köpte själv mång uppsättningar där förra året och även året innan, och dom var definitivt inte torkade bakelitdäck, däremot är det viktigare att värma dom inan man gasar än när man åker på gatdäck.
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
norrlansguld skrev:
På vilket sätt lurade däck firman på Axvägen dig?

Har köpte själv mång uppsättningar där förra året och även året innan, och dom var definitivt inte torkade bakelitdäck, däremot är det viktigare att värma dom inan man gasar än när man åker på gatdäck.

Tyvärr får du nog medhåll av mej åxå. Det funkar inte att bara ut å gasa på kalla däck. (blir lite som att klandra systembolaget för att man "flippat ur" när man har druckit deras sprit).
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jag köper alla mina däck av Sundsvalls Gummiverkstad på Axvägen och har både kört med Michelin Pilot Race och Michelin racingslicks och det har fungerat kanonbra för mig. Jag kan garantera dig att den firman inte medvetet försöker luras utan står för kvalité och kunnande. Att man vurpar när man kör bana är sånt som händer. Det har nog alla som kört mycket bana gjort.
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
750-R skrev:
-Tz-1 svart delat stl.50 hål i baken 1700kr
-V4:a blå-vit-svart stl.52 endast repigt 1800kr finns även passande skor smx 43 800kr och handskar svarta (M) 400kr bilder kan skickas 070 3384317
43 800 :- för ett par skor. Är inte det ett högt pris? :) :) :)
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
KennethN skrev:
43 800 :- för ett par skor. Är inte det ett högt pris? :) :) :)

18 karat vettu, egentligen discodojjor som anpassats för racing. Jo man får ha lite påslag om man ska va miljonär innan man fyller 40. Du Kenneth kan få ta dem för 41000 om du tar dem innan helgen, annars hörde jag att "Liberace" var en het spekulant.
 

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Letar..
Nursen skrev:
Köpes:
Beggade gatdäck 180 eller 190 + framdäck. Inte slutslitna, vill kunna köra bana lite iaf. Jag vägrar köpa Pilot Race med anledning av vad som hände när däckfirman på Axvägen lurade på mig begagnade, torkade bakelit-dito. Fy fan. :mad:

Nu är snart Supercorsorna slut iaf...

Lämna PM!
:kocko Det kom in en kille på en välkänd gummiverkstad i sundsvall, ganska stor på sig, - tja har ni några begangnade race däck, killen som jobbar på den profsiga gummiverkstaden plockar fram några beg.race däck precis som kunden frågat efter. Kunden plockar ut dom däck han vill ha, betalar och far hem. Sen efter två dagar kommer kunden tillbaka in på verkstaden ,skrikande och är allmänt grinig för att han har kört omkull på banan, -ja ha säger killen på verkstaden och undrar vad problemet är ,jo du har lurat på mig glashala däck säger kunden .-jo men du frågade ju efter beg race däck ,och du plockade själv ut dom som du ville ha ,och jag informerade om att race däck behöver värmas innan max grepp finns. killen på verkstan köper till och med tillbaka däcken av kunden. Trotts detta så hängs denna gimmiverksad ut på detta sett.
Gummiverkstaden heter Sundsvalls gummiverkstad och är den största och mest kunniga med över sextio års erfarenhet , killen på gummiverkstaden är jag , Har själv jobbat med däck och mc däck i över tio år.Har kört roadracing i sex år och gjort av med ca 80 par race däck under min tid på banorna,och det är samma sorts däck som kunden köpte ,och jag körde även mina första tre år på bana utan däck värmare. Körde 57 tider på mittsverige igår,med just dessa däck.

så en lite varning , sälj ej däck till denna kille, då det finns risk att ni blir ut hängd på sådana allmäna forum som denna fina mötes plats.
mvh Marcus Lindström #47 ss600
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
#47 ss600 skrev:
:kocko Det kom in en kille på en välkänd gummiverkstad i sundsvall, ganska stor på sig, - tja har ni några begangnade race däck, killen som jobbar på den profsiga gummiverkstaden plockar fram några beg.race däck precis som kunden frågat efter. Kunden plockar ut dom däck han vill ha, betalar och far hem. Sen efter två dagar kommer kunden tillbaka in på verkstaden ,skrikande och är allmänt grinig för att han har kört omkull på banan, -ja ha säger killen på verkstaden och undrar vad problemet är ,jo du har lurat på mig glashala däck säger kunden .-jo men du frågade ju efter beg race däck ,och du plockade själv ut dom som du ville ha ,och jag informerade om att race däck behöver värmas innan max grepp finns. killen på verkstan köper till och med tillbaka däcken av kunden. Trotts detta så hängs denna gimmiverksad ut på detta sett.
Gummiverkstaden heter Sundsvalls gummiverkstad och är den största och mest kunniga med över sextio års erfarenhet , killen på gummiverkstaden är jag , Har själv jobbat med däck och mc däck i över tio år.Har kört roadracing i sex år och gjort av med ca 80 par race däck under min tid på banorna,och det är samma sorts däck som kunden köpte ,och jag körde även mina första tre år på bana utan däck värmare. Körde 57 tider på mittsverige igår,med just dessa däck.

så en lite varning , sälj ej däck till denna kille, då det finns risk att ni blir ut hängd på sådana allmäna forum som denna fina mötes plats.
mvh Marcus Lindström #47 ss600

Hallå Mannen! Hörde nåt om 56.6 i så fall är det jävligt bra. snart ryker ban-rekordet. :yoparty
 

YZF750

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
YZF750R -95
"Bakelitdäck"

Jag har också kört en hel del på såna däck, och dom är hala när dom är kalla oavsett om det är nya eller begagnade däck.
Inget att bråka på Marcus om alltså!

/Mats
 

Swedda

Ge mig ett brejk, broder lax
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Söderhamn
Hoj
2006 Zx6R
yzf 600r -96 säljes eller bytes.

4700 mil, drivpaket rullat 200 mil, nytt bak & framdäck. ... hör av er för mer info.

ute efter fireblade 900/929, zx9r, r1, gsxr 750.

:tummenupp
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
har en 00:a r1 a åt dig som är fin o har bra pris o låga mil


Swedda skrev:
4700 mil, drivpaket rullat 200 mil, nytt bak & framdäck. ... hör av er för mer info.

ute efter fireblade 900/929, zx9r, r1, gsxr 750.

:tummenupp
 

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -04
Om du har tillgodogjort dig firmans sextio års erfarenhet så hade du kunnat meddela ändå tydligare hur extremt lång uppvärmningstid det är. Krashen skedde efter fem varv och då tror man ju lixom att däcken ska ha hunnit bli varma. Så extremt kör jag inte heller, det är mkt sällan jag får släpp med mjukare däck.
När jag kom tillbaka så köpte du tillbaka den EXTRA uppsättning jag köpt, inte "de däck jag köpte". De sålde jag billigt själv med varnande ord.
Du är förresten fortfarande skydlig mig en omläggning... :)


#47 ss600 skrev:
:kocko Det kom in en kille på en välkänd gummiverkstad i sundsvall, ganska stor på sig, - tja har ni några begangnade race däck, killen som jobbar på den profsiga gummiverkstaden plockar fram några beg.race däck precis som kunden frågat efter. Kunden plockar ut dom däck han vill ha, betalar och far hem. Sen efter två dagar kommer kunden tillbaka in på verkstaden ,skrikande och är allmänt grinig för att han har kört omkull på banan, -ja ha säger killen på verkstaden och undrar vad problemet är ,jo du har lurat på mig glashala däck säger kunden .-jo men du frågade ju efter beg race däck ,och du plockade själv ut dom som du ville ha ,och jag informerade om att race däck behöver värmas innan max grepp finns. killen på verkstan köper till och med tillbaka däcken av kunden. Trotts detta så hängs denna gimmiverksad ut på detta sett.
Gummiverkstaden heter Sundsvalls gummiverkstad och är den största och mest kunniga med över sextio års erfarenhet , killen på gummiverkstaden är jag , Har själv jobbat med däck och mc däck i över tio år.Har kört roadracing i sex år och gjort av med ca 80 par race däck under min tid på banorna,och det är samma sorts däck som kunden köpte ,och jag körde även mina första tre år på bana utan däck värmare. Körde 57 tider på mittsverige igår,med just dessa däck.

så en lite varning , sälj ej däck till denna kille, då det finns risk att ni blir ut hängd på sådana allmäna forum som denna fina mötes plats.
mvh Marcus Lindström #47 ss600
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Har diverse bilstereo prylar till salu ifall nån vet nån som vill ha,finns slutsteg basar m.m allt är billigt jämfört med nypriset men dyrt jämfört med skit som mds
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Nursen skrev:
Om du har tillgodogjort dig firmans sextio års erfarenhet så hade du kunnat meddela ändå tydligare hur extremt lång uppvärmningstid det är. Krashen skedde efter fem varv och då tror man ju lixom att däcken ska ha hunnit bli varma. Så extremt kör jag inte heller, det är mkt sällan jag får släpp med mjukare däck.
När jag kom tillbaka så köpte du tillbaka den EXTRA uppsättning jag köpt, inte "de däck jag köpte". De sålde jag billigt själv med varnande ord.
Du är förresten fortfarande skydlig mig en omläggning... :)

:Bugar Stilla sig, vurpa det gör alla, utom jag då. Men snart ligger man nog där i sanden åxå med snea grejer å flinar (Faan personbästa igen). Vurpa,laga,gasa,vurpa,laga,gasa. den hårda skolan gäller som en kollega så bra uttryckte sig. Annars är det risk att det hörs från dagrummet på hemmet. Faan om det inte var för den där j___a däckfirman på axvägen. :tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top