Kinnekullekörningen den 5:e Juni med Racingworld

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Hur många var där??

Jag såg en del Sporthoj´s medlemmar, och en del fotografer. Dock har det inte kommit upp några bilder.. Någon som har nått att visa?

Själv hade jag tokkul på banan, men blöder lite för de som.. Tog i.. lite förmycket. Ingen nämd, alla glömd..
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag var där. Hade en helt underbar dag med massor av köra.
Första passet blev lite vingligt då fjädringen stog helt åt fanders men efter lite hjälp från instruktörerna så ordnade det upp sig och jag fick till mitt första knäskrap. Blev så förvånad att det snudd på blev en tur i endurospåret. :lol
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
amullo skrev:
Hur många var där??

Jag såg en del Sporthoj´s medlemmar, och en del fotografer. Dock har det inte kommit upp några bilder.. Någon som har nått att visa?

Själv hade jag tokkul på banan, men blöder lite för de som.. Tog i.. lite förmycket. Ingen nämd, alla glömd..
Jag var där. Kul men knepig bana.
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Bingo skrev:
Jag var där. Kul men knepig bana.
Jag var bara där och spanade lite mellan kl 14-15.
Såg helkul ut, så jag e sugen på att köra nästa gång.
Verkade vara en skönt kurvig bana...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
DumDum skrev:
Var du där? Jag såg ju ingen virago. :va
Alltså, jag kör en tok-Virago, radfyrevarianten på 750 cc. En blå/vit -04. Det är Suzuki som gör dem :rolleyes: :D
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Bingo skrev:
Jag var där. Kul men knepig bana.

Knepig??? Jo, visst är det lite knepigt att få till något som kan kallas idéalspår men efter ett tag sitter det någorlunda! Var inte där i helgen men väl förra tisdagen (1:a juni) och kuskade runt mest hela dagen! Det enda som är knepigt med banan är de minimalistiska avåkningszonerna!

Själv tycker jag att banan är skitkul. Vad gillade Ni den (sedan 2 år) nya beläggningen då? Helt suverän enl. min mening!

// Niklas
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Bingo skrev:
Alltså, jag kör en tok-Virago, radfyrevarianten på 750 cc. En blå/vit -04. Det är Suzuki som gör dem :rolleyes: :D

Jaha, en virago SP.Dom ser man inte ofta :lol
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
DumDum skrev:
Jag var där. Hade en helt underbar dag med massor av köra.
Första passet blev lite vingligt då fjädringen stog helt åt fanders men efter lite hjälp från instruktörerna så ordnade det upp sig och jag fick till mitt första knäskrap. Blev så förvånad att det snudd på blev en tur i endurospåret. :lol

Skall man grattulera när någon skrapar knäna eller fotpinnarna??? Vad gäller här?

Har själv endast krapat båda knäna samtidigt! Räknas det? :lol :huvet

// Niklas
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Avarage skrev:
Skall man grattulera när någon skrapar knäna eller fotpinnarna??? Vad gäller här?

Har själv endast krapat båda knäna samtidigt! Räknas det? :lol :huvet

// Niklas

Nää, gratulationer är knappt på sin plats. Det var mer en annektdot från dagen.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
DumDum skrev:
Nää, gratulationer är knappt på sin plats. Det var mer en annektdot från dagen.

Bra, för själv skrapar jag knappt fotpinnar när jag kör! Vågar helt enkelt inte köra fortare trots att det¨bevisligen går! Försöker ibland sträcka lite extra på benet (endast vid bankörning dock) men inte f...n når det ner i backen! :mad:

Vem bryr sig! Huvudsaken är att man har kul och att det går så fort man bara vågar, eller? :gnissla

// Niklas
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Avarage skrev:
Knepig??? Jo, visst är det lite knepigt att få till något som kan kallas idéalspår men efter ett tag sitter det någorlunda! Var inte där i helgen men väl förra tisdagen (1:a juni) och kuskade runt mest hela dagen! Det enda som är knepigt med banan är de minimalistiska avåkningszonerna!

Själv tycker jag att banan är skitkul. Vad gillade Ni den (sedan 2 år) nya beläggningen då? Helt suverän enl. min mening!

// Niklas
Första gången på banan för mig. Det finns flera blinda kurvor på den som man kan köra mycket fortare genom än man tror (dvs, än jag vågade). Sammantaget med en långraka som inte är en raka och högern efter kurvan som man apexar tre gånger (eller så körde jag fel) och få ställen lämpliga för omkörning gör den knepig i mina ögon. Jag menar alltså knepig i bemärkelsen kräver viss tillvänjning, inte i bemärkelsen dålig.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Avarage skrev:
Själv tycker jag att banan är skitkul. Vad gillade Ni den (sedan 2 år) nya beläggningen då? Helt suverän enl. min mening!

// Niklas

Håller med...bra asfalt och förbannat roliga trixiga kurvor...!! :tummenupp

Jag va inte där i lördags... men ska dit den 5/7.

Ses där ni som ska dit då!! :hej
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bingo skrev:
Första gången på banan för mig. Det finns flera blinda kurvor på den som man kan köra mycket fortare genom än man tror (dvs, än jag vågade). Sammantaget med en långraka som inte är en raka och högern efter kurvan som man apexar tre gånger (eller så körde jag fel) och få ställen lämpliga för omkörning gör den knepig i mina ögon. Jag menar alltså knepig i bemärkelsen kräver viss tillvänjning, inte i bemärkelsen dålig.
tur för dig:) för jag tycker det är den roligaste banan att köra på i Sverige.....tom bättre än knudan:)
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Bingo skrev:
Det finns flera blinda kurvor på den som man kan köra mycket fortare genom än man tror. Sammantaget med en långraka som inte är en raka och högern efter kurvan som man apexar tre gånger (eller så körde jag fel) och få ställen lämpliga för omkörning gör den knepig i mina ögon.

Det är ju det som gör den så underbar att köra! Efter lite invänjning ska du se att det finns gott om ställen att köra om på också, för den delen! :tummenupp
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Kinnekulle är helt klart en favoritbana. Speciellt den snabba vänstern på rakan (Under bron). Många som slog av så man kunde glida om på yttern.

Lite hårigt i "tv-kurvan" (eller vad den heter.. Sista vänstern.. blind kurva över liten kulle). Kommer man fel så kan det bli j*kligt krångligt j*kligt snabbt..

Bra också med föråkare varje pass så man fick upp värmen i däcken, men de satte lite väll högt tempo i början av uppvärmningsvarven.. Man hängde ju med, men jag fick ett bakhjulssläpp under uppvärmningen.. Inte Såååååå bra...
 
Last edited:

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Jag var där och kollade! Riktigt kul att se alla hojdårar "in action";)...det går ju ruskigt snabbt på sina ställen! :tummenupp
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top