Luftmotståndsmotorcykel

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Allvarligt!? Har du löst mysteriet? Det ser onekligen ut som att xjell i grunden är en Penetrator!
Sjukt roligt namn förresten.

Fy fan vad bra gjort av dig! Jag har ärligt talat inte knappt ens trott på originalbilden.

Haha, tack grabbar! Där ser man vad man kan hitta i gamla tidningslägg från stenåldern. Och otroligt nog måste det ha funnits folk som betalat för att trä dit en Xjell Penetrator på hojen... :dummer
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Haha, tack grabbar! Där ser man vad man kan hitta i gamla tidningslägg från stenåldern. Och otroligt nog måste det ha funnits folk som betalat för att trä dit en Xjell Penetrator på hojen... :dummer

Dyr var den också! Ca 5000 kronor i dagens penningvärde. Med tanke på att den bara passar på en Gixxer som skulle komma att släppas minst 25 år senare så kan det inte ha sålts överdrivet många.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Var det inte en BMW?

Originalet ja, men jag tyckte inte att den direkt smälte in i linjerna med den gamla BMWn som ägaren ville sälja för en fantasisumma.
Den sitter bättre på sanna_hs GSXR, även om den fortfarande och för alltid kommer att vara en vederstyggelse :)

Xjell.jpggsxjell.jpg
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Men tänk efter nu. Är inte originalbilden shoppad? Är inte Xjell bara ett duktigt tidigt troll?
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Efter år av sökande finns en i min ägo nu, en PE Penetrator, en äkta livs levande svart Kjellkåpa...

har en rejäl samling med snygga tillbehörskåpor men kan nu sluta samla, inget slår känslan av att äga en egen Penetrator, en sån som Kjell satte på sin båge.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Efter år av sökande finns en i min ägo nu, en PE Penetrator, en äkta livs levande svart Kjellkåpa...

har en rejäl samling med snygga tillbehörskåpor men kan nu sluta samla, inget slår känslan av att äga en egen Penetrator, en sån som Kjell satte på sin båge.
Då saknas bara en BMW R75 då :banana
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Sporthojs mest långlivade fenomen är så fantastiskt roligt och trevligt. Jag blir alltid glad när jag läser i den här tråden!
Man undrar ju om Xkjell själv har en aning om hur hans synnerligen smaklöst stylade gamla traktor till motorcykel skänkt så mycket lycka!
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Efter år av sökande finns en i min ägo nu, en PE Penetrator, en äkta livs levande svart Kjellkåpa...

har en rejäl samling med snygga tillbehörskåpor men kan nu sluta samla, inget slår känslan av att äga en egen Penetrator, en sån som Kjell satte på sin båge.

Fantastiskt! Det här vill vi ha bilder på! Blir det omlack för att replikera Xjell? Vad för hoj ska den monteras på?
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Fantastiskt! Det här vill vi ha bilder på! Blir det omlack för att replikera Xjell? Vad för hoj ska den monteras på?

Bilder kommer efter omlack till blått, då ska den sitta på min Honda RS250, eller Bimotan kanske
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Vad kul, jag har letat efter denna tråden. Kommer ihåg att den kallades kjellkåpa...den hade nästan platsat på söder hos en hipster idag...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Bilder kommer efter omlack till blått, då ska den sitta på min Honda RS250, eller Bimotan kanske

Ja smacka dit den på RS:n och så rätt ut på en tidsträning bara!
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
DSC05909.JPG
Hinner inte lacka om den så den får vara svart en stund till, kan ändå inte ha den på min RS250 då den saknar blinkersknapp. Kan knappast ta bort de blinkers som finns där, vertikalmonterade Honda originalblinkers. En kanske skulle gräva ett djupt hål i börsen och ringa banken, det finns en sandcast CB750 för sisådär en 330 000 kr på den stora annonssidan. Den har lika blinkers, och blinkknapp.
DSC05911.JPG
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
View attachment 454715
Hinner inte lacka om den så den får vara svart en stund till, kan ändå inte ha den på min RS250 då den saknar blinkersknapp. Kan knappast ta bort de blinkers som finns där, vertikalmonterade Honda originalblinkers. En kanske skulle gräva ett djupt hål i börsen och ringa banken, det finns en sandcast CB750 för sisådär en 330 000 kr på den stora annonssidan. Den har lika blinkers, och blinkknapp.
View attachment 454716

Jag vill inte göra dig besviken, men även om dina blinkers är påfallande vackra, så är de inte Xkjell-original. Det ska vara avlånga slanka blinkersglas som smälter in nästan obemärkligt i den slanka och böljande designen. Det är de chockrosa backspeglarna som likt ilskna varbölder våldats ner bredvid de smäckra blinkersglasen, för en extra eggande look, som ska sitta där dina blinkers är monterade idag om man ska vara helt trogen XKjells design.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top