hur går det

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
hur går det med streetfighters sweden blir det nåt av det eller :confused:

med hemsidan
märken
mm mm
 

Pierc

Känner demonerna komma
Gick med
30 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750w (Streetfighter)
Jag har pratat med en polare till mig angående klubb. han har haft en klubb och vet vad man ska göra. För att ha mc sweden så måste man ringa till en kille och fråga att det är okey. jag har numret till denna man och skulle mer är gärna ringa och kolla läget. vill ju att det ska bli bra det här men hör av er så ringer jag samma dag.... :confused:
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Pierc skrev:
Jag har pratat med en polare till mig angående klubb. han har haft en klubb och vet vad man ska göra. För att ha mc sweden så måste man ringa till en kille och fråga att det är okey. jag har numret till denna man och skulle mer är gärna ringa och kolla läget. vill ju att det ska bli bra det här men hör av er så ringer jag samma dag.... :confused:

Det är bara att ringa... :tummenupp

"Mc Sweden" har HA rätighetrna på det?
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Är du medveten om att de rödvita inte är helt förtjusta i att andra använder MC-sweden, rött och vitt eller liknande, samt att det kan innebära problem om man inte bryr sig om det?
Om ni vet vad ni ger er in på och tänker tala med rätt personer så kommer det dock säkert gå bra.

Lycka till!
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
GSX1100FRAD skrev:
Är du medveten om att de rödvita inte är helt förtjusta i att andra använder MC-sweden, rött och vitt eller liknande, samt att det kan innebära problem om man inte bryr sig om det?
Om ni vet vad ni ger er in på och tänker tala med rätt personer så kommer det dock säkert gå bra.

Lycka till!
ja som inte ens har hojj kort å nyligen upptäckt hoj förstår inte va röd/vita färger står för...
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Äh, det är ju bara att dra ihop nån logga och köra. Rött och vitt behöver man ju inte ha med och kombinationen "MC" och "Sweden" är ju så passa vanlig att nån skäggtomte knappast kan hävda sin nyttjanderätt till den.
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Menar du då skäggtomtar som åker runt med diverse MC-STHLM MC-SWEDEN osv märken? De flesta utav dessa klubbar har det med HAs välsignelse bakom sig...
Känner för övrigt en kille från skåneland som blev stoppad utav HA för att de ville titta närmare på hans ryggmärke som råkade vara rött och silver.
HA killen trodde det var rödvitt och gav fan i att min kompis åkte FZR1000, för rödvitt fick det inte vara. Gick bra så fort han såg att det var annan färg.
De är lite rabiata dessa skäggtomtar.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Men om man spolar rött och vitt så borde det gå bra då :tomten
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Det beror lite på upplägget utav märket, det är det som är det knepiga.
Om man designar det med samma stuk som choppernissarnas ryggmärken .

HÄNGPUNG

MÄRKE MC samt ett litet märke på bröstet med klubbnamn

SWEDEN (STHLM GBG eller vad fan som helst)

Det här upplägget genererar problem. Har man collegetröjor i svart med röd text där det står REVDEVILS får man problem (låter för likt RED DEVILS som är HA polare) och får heta X3M CHAOS istället...
Färgen är tyvärr inte det enda de bryr sig om utan hela namnet och upplägget på märket. Kolla upplägget på de flesta SMC-anslutna klubbars märken och jämför med kromnissarnas upplägg på märken så ser man skillnaden rätt tydligt.
Är tråkigt att vissa inte tycker att man ska få göra/se ut hur man vill utan att de ska lägga sig i.
 

Pierc

Känner demonerna komma
Gick med
30 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750w (Streetfighter)
Ska ringa till killen imorgon måndag men vad sägs om svart huv tröja med gul text likt potatoes upplägget. man kanske inte måste heta streetfighterz mc sweden. funkar ju att heta streetfighterz INC. liknande. men jag ringer till killen så får vi se vad han säger. Vad tycker ni ska vi ha sidan streetfighterz.tk jag tror stenhårt på den uppläget är helt underbart på första sidan. :Bugar
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Låter säkert och bra!
Tänkte inte på Potatoes, de har vad jag vet aldrig haft trubbel och borde inte få heller med deras upplägg.
Som sagt bra ide!
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Kan man inte bara heta StreetFighter Sweden då? Men en knogjärnslogga i mitten??? :confused:
 

Pierc

Känner demonerna komma
Gick med
30 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750w (Streetfighter)
JO fast mitt tycke vill jag gärna ha INC, Mc eller liknande. Knogjärnet kanske kan vara liteprovocerande i vissas ögon men annars en kanon bra grej. har vi ingen enkel bild som någon kan göra som går att koppla till våran grupp????
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Pierc skrev:
JO fast mitt tycke vill jag gärna ha INC, Mc eller liknande. Knogjärnet kanske kan vara liteprovocerande i vissas ögon men annars en kanon bra grej. har vi ingen enkel bild som någon kan göra som går att koppla till våran grupp????

Knogjärnet är loggon för StreetFighter`s runt om i världen... dumt att låta bli den fina med retande loggon... Varför köra fighter om det inte ska sticka i folks ögon???? :kocko
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
SpoonMannen skrev:
Knogjärnet är loggon för StreetFighter`s runt om i världen... dumt att låta bli den fina med retande loggon... Varför köra fighter om det inte ska sticka i folks ögon???? :kocko

Du tycker inte att det redan finns tillräckligt med rejält negativa associationer mellan motorcyklar och våld i den icke-hojåkande allmänhetens ögon? :va
Kan du förklara vad det är som är så häftigt och lockande med kopplingen mellan misshandel och motorcyklar?
Varför inte dra till med en rykande k-pist eller ett blodigt basebollträ på en gång, det måste väl vara ännu fräckare...?

Nej, allt som har med hojar att göra måste inte vara mesigt, menlöst, ofarligt och tillrättalagt. Men det är inte förbjudet att prova att tänka ett par snäpp längre än till framskärmen heller...
 

Pierc

Känner demonerna komma
Gick med
30 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750w (Streetfighter)
Jag måste hålla med 69 till en viss del. Men vi kan väl ge förslag annars är inte knogjärnet helt fel. Men vi kan väl spånna lite. Vill ju inte sticka i folks ögon när en ny klubb blir startad...
 

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Husa 650
Jag tycker knogjärnsidén är bra. Den här sortens hojar kallas "streetfighters" och då är det väl inte så långsökt att ha ett knogjärn som loggo.

Alla idéer på loggon är välkomna, så dela med er av era bästa idéer och när tillräckligt många alternativ kommit in kan vi göra en poll om vilken det borde bli.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
GSX1100FRAD skrev:
Är tråkigt att vissa inte tycker att man ska få göra/se ut hur man vill utan att de ska lägga sig i.

Verkligen! Helt sannslöst i mina ögon :dummer

Knogjärnsförslaget är kanon! :tummenupp
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Hornet_Nicke skrev:
Jag tycker knogjärnsidén är bra. Den här sortens hojar kallas "streetfighters" och då är det väl inte så långsökt att ha ett knogjärn som loggo.

Den kopplingen ser du, jag och ytterligare en del hojåkare. Resten ser en symbol som utstrålar våld, misshandel, kriminalitet etc. Ett knogjärn som ryggmärke spär bara på myten som kvällstidningarnas rubriksättare älskar, om motorcyklister = våld i största allmänhet.

Fast det kanske är häftigt, vad vet jag.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top