Fina vägar kring S-vall med omnejd

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Tänkte höra med er om ni vet om några fina kurviga vägar här medelpad.
Åkte Kovland - Holm idag, och ja tyckte att det var en riktigt underhållande väg, lite seg i början men efter ett tag så blir det kurvigt. Svängde av i Holm mot liden, så ja vet inte om vägen fortsätter vara fin. Kanske någon annan som vet?
Posta här om ni har några tips på vägar. Så kanske man hittar en drömväg till slut :)
 

Pop Star

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph Sprint RS
AtlantiZ skrev:
Tänkte höra med er om ni vet om några fina kurviga vägar här medelpad.
Åkte Kovland - Holm idag, och ja tyckte att det var en riktigt underhållande väg, lite seg i början men efter ett tag så blir det kurvigt. Svängde av i Holm mot liden, så ja vet inte om vägen fortsätter vara fin. Kanske någon annan som vet?
Posta här om ni har några tips på vägar. Så kanske man hittar en drömväg till slut :)

Jag är rätt ny i branshen och är också nyfiken på tips om bra mc-vägar i trakten.



En liten kvällsrunda som jag brukar ta för att skingra tankarna kan se ut så här:

E4:an söderut till Nolby, Höger där och vägen till Allsta, Vänster i Allsta och ned till Medskogsbron, Vänster över bron och brajsar på upp för backarna till Sörfors, Höger där och puttrar genom Lucksta till Matfors, Låter Matforsborna höra ljudet från min trepip utanför Dannes,Genom Matfors till E14,Accelarationskontroll på E14 uppför backen,E14 fram till Töva,Vänster där och sedan "lillvägen" till Bergsåker.Höger genom Bergsåker till Timmervägen, Timmervägen till Granloholm och sedan vidare ned till Motorvägen och tillbaka hem.

Jag har kört den rundan åtskilliga gånger och den är iofs trevlig. Men man skulle behöva lite tips på nya vägar.
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Om ni tar E4 mot sthlm och sen vidare till Södertälje.
Där kan jag visa er massor av superbra kurvorgier!!..hehe.. ehumm.. :fakta
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Här brukar jag smyga runt :yoparty (Vid OBS i Sundsvall)

Se upp för bilister, sand och grus i ytterkurvorna, de dåliga avåkningszonerna och ditt eget omdöme. För ökad spänning, kör åt andra hållet :hihi
 

Bifogat

  • lekplats_obs.bmp
    102.9 KB · Visningar: 323
Last edited:

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Abloy skrev:
Här brukar jag smyga runt :yoparty (Vid OBS i Sundsvall)

Se upp för bilister, sand och grus i ytterkurvorna, de dåliga avåkningszonerna och ditt eget omdöme. För ökad spänning, kör åt andra hållet :hihi

Denna plats är även kallad lilla Anderstorp......Ett tips kör inte för många varv för då hinner snuten komma.....men 10 varv bör man hinna med :tummenupp
 

Pop Star

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph Sprint RS
Tomasol skrev:
Denna plats är även kallad lilla Anderstorp......Ett tips kör inte för många varv för då hinner snuten komma.....men 10 varv bör man hinna med :tummenupp

Jo det är rätt svårt att köra förbi avfarten vid Obs utan att lockas in.
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Abloy skrev:
Här brukar jag smyga runt :yoparty (Vid OBS i Sundsvall)

Se upp för bilister, sand och grus i ytterkurvorna, de dåliga avåkningszonerna och ditt eget omdöme. För ökad spänning, kör åt andra hållet :hihi

Hehe har ja aldrig tänkt på. Detta måste prövas! :)
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Pop Star skrev:
Jag är rätt ny i branshen och är också nyfiken på tips om bra mc-vägar i trakten.



En liten kvällsrunda som jag brukar ta för att skingra tankarna kan se ut så här:

E4:an söderut till Nolby, Höger där och vägen till Allsta, Vänster i Allsta och ned till Medskogsbron, Vänster över bron och brajsar på upp för backarna till Sörfors, Höger där och puttrar genom Lucksta till Matfors, Låter Matforsborna höra ljudet från min trepip utanför Dannes,Genom Matfors till E14,Accelarationskontroll på E14 uppför backen,E14 fram till Töva,Vänster där och sedan "lillvägen" till Bergsåker.Höger genom Bergsåker till Timmervägen, Timmervägen till Granloholm och sedan vidare ned till Motorvägen och tillbaka hem.

Jag har kört den rundan åtskilliga gånger och den är iofs trevlig. Men man skulle behöva lite tips på nya vägar.

Precis den rundan brukar jag också köra. Den är riktigt bra. Synd att vissa delar är lite dåliga nu :(
 

Pop Star

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph Sprint RS
KennethN skrev:
Precis den rundan brukar jag också köra. Den är riktigt bra. Synd att vissa delar är lite dåliga nu :(

mm, vägen från Töva till Bergsåker har fått rejäla tjälskottskador i vinter.
De svepande kurvorna mellan Huli och Granloholm är för goa!
Fast av någon anledning har jag alltid grym snutnojja där.
 

Per_svall

Asfalt är hårt
Gick med
20 Jun 2003
Ort
Umå
Hoj
Superduke -07
Vill man ut på en längre tur ca:20-25 mil så rekomenderar jag :
bergsåker mot kälarna sen vägen mot bräcke. Från bräcke transportsträcka till torpshammar, nedre vägen där till stöde. Sen full gas hem igen. :tummenupp
 

danielg

Regnar aldrig när jag åker hoj, nästan.
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Uppland
Hoj
1999, Honda Blackbird
AtlantiZ skrev:
Åkte Kovland - Holm idag, och ja tyckte att det var en riktigt underhållande väg, lite seg i början men efter ett tag så blir det kurvigt. Svängde av i Holm mot liden, så ja vet inte om vägen fortsätter vara fin. Kanske någon annan som vet?

Vägen fortsätter sedan upp mot Sandnäset. De asfalterade om får nåt år sen och vägen är bra kurvig på sina ställen. Fortsätter man ännu längre kommer några sköna svepande kurvor, men då börjar man komma en bit från Sundsvall. Till slut kommer man upp på 86:an (?) och kan ta av mot Östersund. Då har man typ 6 mil kvar till Östersund och strax under 15 mil till Sundsvall längs Inlandsvägen som är rätt tråkig. Åkte där en hel del då jag veckopendlade till Östersund förra året.

//daniel
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Pop Star skrev:
...E4:an söderut till Nolby, Höger där och vägen till Allsta, Vänster i Allsta och ned till Medskogsbron..

Hej Popstar, tror du menar Klingsta isf Allsta och definitivt Wiiforsbron när du skrev medskogsbron (vilken är en plats och ingen bro idag)
Annars kommer man tillbaka till stan och det vill man ju inte
 

Pop Star

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph Sprint RS
Per skrev:
Hej Popstar, tror du menar Klingsta isf Allsta och definitivt Wiiforsbron när du skrev medskogsbron (vilken är en plats och ingen bro idag)
Annars kommer man tillbaka till stan och det vill man ju inte

Jo, du har så rätt visst är det Wiiforsbron jag menar.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top