Hur har ni byggt om er hoj?

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Vilka mods har ni gjort för att förvandla er alldagliga sporthoj till en gatukrigare?

Själv har jag en GSXR750-ram från 85 som grund, okej, lite dussinfighter över det men den får duga...
Har stoppat i en småtrimmad 1100-motor och låtit stuka om bakramen.
Fälgar kommer från en 96:ans GSXR750, 6" och 190-däck bak, kedjan tar i däcket men vafan. Specialbeställda ISR-skivor är tyvärr ett måste i fram med dessa fälgar :(
Eftermarknadskrona och styre från ABM, omlödda kwak-6R-reglage, gsxr1000-rumpa med diodbakljus och lite annat skit.
Mycket kvar att göra, helt klart en hoj som "aldrig blir klar"....
 
Last edited:

Pierc

Känner demonerna komma
Gick med
30 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki Gsxr 750w (Streetfighter)
Vilka modifierangar har gjort?
håller ju självklart med dig om att dettta kommer bli en cykel som aldrig kommer bli färdig., Började med en gsxr750w -95 som ram. styrkrona från lucas styre från min brors cross. hoppas han inte ska köra på ett tag. ha ha ha. Cykeldator är ju ett måste eftersom att ha kvar orginal mätarna såg förbannat konstigt ut med mina runda lysen. Som sagt två runda lysen från highway hawk. vet att det är bara custom grejer i den katalogen men vad gör man inte för sin sf. Orginal drev är 42 jag själv slängde på ett 52: ville ha 62 två men då måste ja göra själv som om någon vet så hör av er. Ensits cuts från kk racing med ett runt bak lyse. än så länge är det allt..
:yoparty
 

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Grunden är en FZR 1000 -89.
Nybyggd bakram, kan monteras i två olika lägen för snabb växling mellan svensk- eller tyskstuk :yoparty (på dessa bilder i svenskmode....)
916-racingcuts från S-racing. Fick spackla GANSKA mycket :huvet
Undertray i rostfritt.
Egna risers på originalkrona (Tack Danne Sundström :tummenupp )
Moddad mätarkonsoll med bortkapad hastighetsmätare. Cykeldator.
Två Bates 5 3/4" framlyktor på klassiskt "fajtervis".
Egna "dogbones" för LITE radikalare styrgeometri.
Motor, fuggar och kylare från en -93:a.
Polerade fälgkanter och diverse annat trams......
Naturligtvis Kawagrön bara för att provocera :arsele
Kvar att göra: Div plock samt sadlar (Ja, den kommer att gå att skjutsa flickvännen på :tummenupp Dock blir passagerardynan lätt borttagbar. Kan dessutom tillägga att man kan bygga hoj OCH ha flickvän SAMTIDIGT!)
 

Bifogat

  • av3.JPG
    av3.JPG
    71.1 KB · Visningar: 142
  • av4.JPG
    av4.JPG
    59.3 KB · Visningar: 152
  • av5.JPG
    av5.JPG
    75.6 KB · Visningar: 202

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
Ja jag har beställt div saker som förhoppningsvis kommer till veckan så jag kan börja montera ihop den som "fighter" eller som tysken säger "stunt-hoj". Jag gillar både det tyska och det svenska stuket men föredrar en clean och snygg look framför en djärv och hårig som man knappt törs sätta sig på...
 

jörgen65

viljan finnes
Gick med
25 May 2004
Ort
VID KNUTSTORP
Hoj
blade o r6 o xr
SpoonMannen skrev:
Ja jag har beställt div saker som förhoppningsvis kommer till veckan så jag kan börja montera ihop den som "fighter" eller som tysken säger "stunt-hoj". Jag gillar både det tyska och det svenska stuket men föredrar en clean och snygg look framför en djärv och hårig som man knappt törs sätta sig på...
alla har så fina polerade ramar gör ni detta själv och i så fall hur.
 

SpoonMannen

Hojbyggare
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
1950 Triumph, 1951 Svalan 75LYX, 1971 Honda CB 450, 1981 Kawa Z1000, 1990 Kawa ZXR 750 H2,
jörgen65 skrev:
alla har så fina polerade ramar gör ni detta själv och i så fall hur.

Hehe... Jo det är snyggt. Men otroligt drygt att göra... Om man ska ha utställnings-finish på den. Man börjar med ett rätt grovt papper beroende på ramens skick. Sen jobbar man sig upp mot fin-korniga papper så man får en slätt fin och repfri (i ögat) yta. Sen är det bara att gå lös med polermaskin och slipmedel tills man nått den perfekta finishen. Lycka till!!! :yoparty
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
DM skrev:
Grunden är en FZR 1000 -89.
DM, jäklar så snyggt! :tummenupp

Lägg gärna upp fler bilder så man får njuta lite. Hur mycket tid räknar du med att du lagt ned totalt på ombyggnaden?

Tysken, kan inte du också posta lite bilder på ditt bygge?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
DM: måste bara säga att den ser verkligen übertuff ut.... blir sugen på att bygga en budget"fajter" av nån 80-talare själv. Att pendla och sånt med. :tummenupp

Gillar inte tyskstuket men din va najs som fan trots en ganska hög tail. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top