ADHD-åkning

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Dags att ta en tur på lördag tycker jag, har ett par killar till som är intresserade men inget bestämt. Vore kul å dra ihop ett gäng. Kanonväder utlovat.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Anderson skrev:
2224050 Dags att ta en tur på lördag tycker jag, har ett par killar till som är intresserade men inget bestämt. Vore kul å dra ihop ett gäng. Kanonväder utlovat.

OK ok ,,, sorry att jag inte kunde hänga på, har ju familj å hela skiten så helgen blev ju som den blev men på Tisdag, då blir det fantamej åka av för min del, jag hänger på på vad som helst ,,, vad tycker ni e det nån som e på G mer än jag så kan vi ju mötas på knallekoket på efter middan nån gång(15,00) eller därefter ??
nån som e på ?
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
tohlzen skrev:
2228175 OK ok ,,, sorry att jag inte kunde hänga på, har ju familj å hela skiten så helgen blev ju som den blev men på Tisdag, då blir det fantamej åka av för min del, jag hänger på på vad som helst ,,, vad tycker ni e det nån som e på G mer än jag så kan vi ju mötas på knallekoket på efter middan nån gång(15,00) eller därefter ??
nån som e på ?

Hur fort måste man kunna ta kurvorna för att få hänga med? :gnissla Jag vill ju inte dra ner på tempot och dra ner på det roliga för er.
 

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Venuz -> Göteborg
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Wargen skrev:
2228423 Hur fort måste man kunna ta kurvorna för att få hänga med? :gnissla Jag vill ju inte dra ner på tempot och dra ner på det roliga för er.
Instämmer i frågan :D Nog för att motorn finns men jag är ingen raceputte direkt :tomten

Rent generellt, var brukar göras? Dra vägar i roligt hög fart, fika nånstans, eller drar ni runt på småvägar o spanar runt? =)
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Japps ... åker ut en sväng i eftermiddag, tänkte dra en sväng till Nossebro, behöver lite prylar till min veteranmoppe som jag håller på att renovera å dom har en bra butik för sånt där, tänkte kolla om det e nån som har lust att hänga på, det blir väl vägen via Alingsås, Sollebrunn tror jag.
Tar en sväng förbi knallekoket runt 16 tiden å e det nån som e intresserad så finns ni där :tummenupp
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Jag var på streetrace igår kväll. Men det var ju knappt nånting varken på ramnaslätt eller viared. Kom igen nu dra några repor på helgerna!!!
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
Wargen skrev:
2244038 Jag var på streetrace igår kväll. Men det var ju knappt nånting varken på ramnaslätt eller viared. Kom igen nu dra några repor på helgerna!!!


Jag va ju där en stund :)
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
davve skrev:
2244177 Jag va ju där en stund :)
jo dig såg jag, jävligt fet hoj du har :tummenupp, du såg säkert mig race'a? det gick rätt skit i början som du kanske såg :rofl men jag vann iaf :)
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
Wargen skrev:
2244708 jo dig såg jag, jävligt fet hoj du har :tummenupp, du såg säkert mig race'a? det gick rätt skit i början som du kanske såg :rofl men jag vann iaf :)


:yoparty :)

jag såg race'en, blev lite sugen på att ställa mig mellan er hehe
bara att öva lite starter så förnedrar du han hela vägen :yoparty
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
davve skrev:
2244804 :yoparty :)

jag såg race'en, blev lite sugen på att ställa mig mellan er hehe
bara att öva lite starter så förnedrar du han hela vägen :yoparty

jo det var ju första gången jag racestarta så inte konstigt att jag slanga i början :rofl nästa gång får du köra!!!
 

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kommer snart
Någon kunnig behöver instruera mig i bakhjulsåkning så jag kan dö lycklig sedan. Kan även tänka mig att åka en sväng på någon kurvig väg. :tungan

Finns tillgänglig nästan jämt.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Fireblejd skrev:
2245492 Någon kunnig behöver instruera mig i bakhjulsåkning så jag kan dö lycklig sedan. Kan även tänka mig att åka en sväng på någon kurvig väg. :tungan

Finns tillgänglig nästan jämt.

Kolla in den här filmen som visar hur en nybörjare lär sig slanga. http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466&q=how+to+wheelie

hoppas du lär dig nått nu, men tänk på att välja rätt ställa att träna på, typ ramnaslätt. sen måste du göra en film, eller säg till när du är hyffsat bra så kommer jag och filmar garanterat!
 

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kommer snart
Wargen skrev:
2245634 Kolla in den här filmen som visar hur en nybörjare lär sig slanga. http://video.google.com/videoplay?docid=-6656191590638402466&q=how+to+wheelie

hoppas du lär dig nått nu, men tänk på att välja rätt ställa att träna på, typ ramnaslätt. sen måste du göra en film, eller säg till när du är hyffsat bra så kommer jag och filmar garanterat!

Jepp, den e bra den! Har försökt lite o koppla upp på tvåan och det blir något litet skutt men inte mer. Träna träna träna!

Film kan bli aktuellt runt 2017 då jag räknar med att bemästra denna konst. Ramnaslätt säger du, har inte tänkt på det innan. Svårt o hitta bra övningsställen annars. Viared känns mer som ett tillhåll för eliten.
 

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Ulricehamn
Hoj
Kommer snart
frekke skrev:
2246384 Viared är väl stendött nuför tiden, bättre en rookie än ingen alls! ;)

Var uppe där igår en sväng och det var dött ja. Oh well, får väl förlägga sommaren där eller på Ramnaslätt så får vi se om det ger resultat.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Fireblejd skrev:
2246837 Var uppe där igår en sväng och det var dött ja. Oh well, får väl förlägga sommaren där eller på Ramnaslätt så får vi se om det ger resultat.

Det brukar bara vara folk där på fredagar och lördagar.
 

davve

I´ll make you famous
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
GG EC300
Får väll säga en dag då vi rookies kan dra dit och träna lite :)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top