Halmstad

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Är väl alltid bra med konkurrens, men förstår ärligt talat inte varför man öht skulle välja någon annan än marcussen ned tanke på hur grundlig och bra han är OCH billig
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Marcussen alla dagar i veckan! Kan öppna 10 verkstäder i mitt kvarter, jag vet ändå vart jag åker när jag behöver proffshjälp.
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Högsäsong möter jag hojar gräsås-asige. I år blir det väl tredje året skyltarna som varnar för oljegrus sitter uppe, det avskräcker nog många, är själv tveksam, rätt vad det är så finns där nytt grus..

Hojen hemma, nu inkörning :) tar en stund att få upp motortemp i 2-3C hehe
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Åkte runt lite på dessa vägar med googlemaps och även om jag vet att man kan få lite felaktig uppfattning där så måste jag säga att jag tycker vägarna ser rätt raka ut. Gillar ni små kurviga vägar är ni välkomna upp till Varberg för guidning häromkring.
Hur är vägarna på åsen? Inbillar mig att där e lite kurvigt?
Haslöv, över åsen till Rössjöholm, sedan lite större underbar väg till hjärnarp.

En tur i vbg är ju aldrig fel, aldrig utforskat därikring.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Halmstad - Stjärnarp - Veinge Ka - Mästocka -Knäred - Gränsbygden.- Markaryd - Skånes Fagerhult - Örkelljunga - Eket - Rössjöholm - Hjärnarp - Hallandsås - Tjuvhult - Hasslöv - Vindrarp - Våxtorp - Ysby - Skogaby - Veinge Ka - Tönnersjö - Skedala :banana
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Nån som gjort Kattegatt runt nångång?

Funderar på en tur i slutet av sommaren. Varberg-Grenå och sen ner och runt, över bron och upp igen.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja det kändes lite sådär lagom långt framåt sensommaren när alla pengar är slut.
Kommer förmodligen inte ha mycket tid över i sommar heller eftersom jag är student, ska gifta mig, och åka på bröllopsresa.
Plugga på vägen, gift dig i Köpenhamn, bröllopsresa över Öresundsbron ?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Plugga på vägen, gift dig i Köpenhamn, bröllopsresa över Öresundsbron ��

Svårt att plugga på hojen, jag har norskt blod och tjejen finskt så bröllopet kommer hållas i Sverige, och bröllopsresan är redan bokad.


Såg för övrigt att det ligger nån MC camping inte så långt från Grenå. Någon som varit där?
 

BMP

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2014
Ort
Klippan
Hoj
Black ninja
Tjena!
Jag letar efter någon/några att köra hoj med runtomkring Halmstad.
Jag har kört ett par gånger med några personer från trakten, bl.a. några från detta forum.
Jag tycker dock att det är skitsvårt att hitta någon som har ungefär en likadan körstil som en själv.
Dessutom är det givetvis viktig att det finns en bra personkemi och gemensamma intresse också, vilket är kanske ännu svårare att hitta.
Jag har haft kort i 3 år och kör ca. 700 mil per säsong, mestadels landsvägar kring Halmstad. Jag gillar att gasa på ibland främst när vägen är hyfsad rak. I kurvor försöker jag ha lite mer marginaler än många av dom jag kört med (vill gärna se vad som finns i och efter kurvan innan jag drar på, och även kolla efter rullgrus). Jag är också extra försiktig då jag kör landsvägar utan viltstängsel. Dels är man orolig
för sin egen säkerhet dels vill man ju inte krocka/vurpa med en hoj som man bara har trafikförsäkring (eftersom jag kör sporthoj och helförsäkring är skitdyr).

Är ni intresserad att köra en testrunda tillsammans så kör jag mest på helgerna p.g.a. jobbet.
Jag önskar alla här en härlig mc säsong!
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jahapp, har alla byggt klart för säsongens huliganism?

Det har jag gjort! Tror jag. Provkörde turbohojen förra helgen och sedan dess har jag fixat det som uppdagats under provkörningen. Bland annat hade jag inte spänt upp wastegaten tillräckligt så det blev inte mer tryck än 0,5 bar då. Pinnade iofs på rätt bra då också men jag ska upp till runt 2 bar. Spänner upp den för 1,5 bar och låter min Apexi AVC-R pysa upp resten.

Det som hänt på hojen i vinter:
-Garrett GT2871R kullagrad turbo har den fått. Mycket effektivare vid de trycken jag kör än min gamla turbo (Höga avgasmottryck hämmar effekten ;) )
-Pulssplittat grenrör
-Cordona PQ8 quickshifter
-Hayabusa bromsar
-Nya oljekylare (två stycken)
-Ombyggd intercooler. Platsbrist...
-Säkert något jag glömt också.

Får se vad bänken säger sen!

Nu är den jävligt skitig på bilderna men det får ni stå ut med...

hoj2.jpg


hoj1.jpg
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Jahapp, har alla byggt klart för säsongens huliganism?

Det har jag gjort! Tror jag. Provkörde turbohojen förra helgen och sedan dess har jag fixat det som uppdagats under provkörningen. Bland annat hade jag inte spänt upp wastegaten tillräckligt så det blev inte mer tryck än 0,5 bar då. Pinnade iofs på rätt bra då också men jag ska upp till runt 2 bar. Spänner upp den för 1,5 bar och låter min Apexi AVC-R pysa upp resten.

Det som hänt på hojen i vinter:
-Garrett GT2871R kullagrad turbo har den fått. Mycket effektivare vid de trycken jag kör än min gamla turbo (Höga avgasmottryck hämmar effekten ;) )
-Pulssplittat grenrör
-Cordona PQ8 quickshifter
-Hayabusa bromsar
-Nya oljekylare (två stycken)
-Ombyggd intercooler. Platsbrist...
-Säkert något jag glömt också.

Får se vad bänken säger sen!

Nu är den jävligt skitig på bilderna men det får ni stå ut med...

View attachment 429516


View attachment 429515
Två tankar:
Coolt
Vad sägs om en långrunda på 20 mil med den sadeln på krokiga småvägar? Ajaj träsmak?

:) begrep inte hälften av alla termer ens haha ;-)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Två tankar:
Coolt
Vad sägs om en långrunda på 20 mil med den sadeln på krokiga småvägar? Ajaj träsmak?

:) begrep inte hälften av alla termer ens haha ;-)

Kul att den gillas :) Långrunda på 20-30 mil är inga problem. Ingen träsmak alls. Men jag är kanske härdad i röven :D Men 20 mil på Husabergen däremot, då kan jag inte sitta normalt på 3 dagar. Då är det ändå stoppning i husasadeln medan Suzukin har 10 mm tjock sadel... det är kanske sittställningen som gör det. Vad vet jag. Men Suzukin är bekväm jämfört med Husan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top