Halmstad

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Åh fasen har det regnat i stan! Här är det torr ännu. Vägen Simlångsdalen - Femsjö är trevlig!
Japp, lite smådugg sådär. Irriterande som fan. Var väl ute en timme drygt...

Min standard lekväg är: Halmstad-Åled-sennan. Svänger av där mot Kragered. Vänder i yttre mjäla, sen mot simlångsdalen, hertered och tillbaks. Tar en bit över en timme och så gott som inga bilar. Bitvis väldigt dålig väg, men fruktansvärt härligt ändå att brassa lite ?
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ja dessa vägar kör man ju rätt ofta! Gillar även rutten Slättåkra - Gräsås - Asige - Getinge, speciellt den kurviga kuperade biten mellan Gräsås - Asige!
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Ja dessa vägar kör man ju rätt ofta! Gillar även rutten Slättåkra - Gräsås - Asige - Getinge, speciellt den kurviga kuperade biten mellan Gräsås - Asige!
Ja den blir det ofta med. Riktigt fin ?
Gamla Halmstadvägen tillbaka sen. Bred, bra väg, lite trafik. Där kan man pressa på rejält ?
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Halmstad, åled, oskarström, slättåkra, gräsås, asige, slöinge, kvibille, harplinge, halmstad. Perfekt afterwork ;-)

Såg du messat draken (svarar senare), i år kommer jag på mt-09 tracer :) lite stressad nu dock, mitt i flytt och har inte ens hämtat hem hojen, men jag är på med lite samkörningar när saker och ting lugnat sig lite :)
 

Jimmy

Guest
Ja dessa vägar kör man ju rätt ofta! Gillar även rutten Slättåkra - Gräsås - Asige - Getinge, speciellt den kurviga kuperade biten mellan Gräsås - Asige!

Efter Gräsås, i skogen, förväntar jag mig alltid en gran i huvvet... Vet inte varför men det känns som att ska jag ändå få en gran i huvvet, då blir det där!:rofl
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Haha, kul så många härifrån kör den rundan. Märkligt nog så har jag knappt stött på en endaste annan hoj där ute i skogarna
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jo några hojar har man stött på iallafall! :) Ska bli kil att köra den rundan med nyförvärvet när asfalten börjar bli varmare!
 

Jimmy

Guest
Haha, kul så många härifrån kör den rundan. Märkligt nog så har jag knappt stött på en endaste annan hoj där ute i skogarna

Jag råkar bo längs den där slingan. Jo det är många hojar som kör där. Kromslädarna kommer dock sällan längre än godisbutiken/våffelstället. Å så väsnas de så förbannat. Falsk varudeklaration när jag hör en göttig twin vråla och ser att det var en gubbjävel i reflexväst och 55 km/h på något kromat skit när det låter som en Mille i 155...
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Åkte runt lite på dessa vägar med googlemaps och även om jag vet att man kan få lite felaktig uppfattning där så måste jag säga att jag tycker vägarna ser rätt raka ut. Gillar ni små kurviga vägar är ni välkomna upp till Varberg för guidning häromkring.
Hur är vägarna på åsen? Inbillar mig att där e lite kurvigt?
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Åkte runt lite på dessa vägar med googlemaps och även om jag vet att man kan få lite felaktig uppfattning där så måste jag säga att jag tycker vägarna ser rätt raka ut. Gillar ni små kurviga vägar är ni välkomna upp till Varberg för guidning häromkring.
Hur är vägarna på åsen? Inbillar mig att där e lite kurvigt?

Bitvis lite väl rakt, men de kurviga partierna är riktigt trevliga, en guidning på nya trevliga vägar är aldrig fel! :fakta Neråt åsen finns absolut fina vägar med!
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Åkte runt lite på dessa vägar med googlemaps och även om jag vet att man kan få lite felaktig uppfattning där så måste jag säga att jag tycker vägarna ser rätt raka ut. Gillar ni små kurviga vägar är ni välkomna upp till Varberg för guidning häromkring.
Hur är vägarna på åsen? Inbillar mig att där e lite kurvigt?
På åsen finns fantastiska vägar. Utforskat alldeles för lite där hittills. Men mer denna säsong.

Kanske gräsås är lite raka vägar bitvis, men jävligt härliga. Vill man rejält leka av sig i kurvor så är det åled-hertered-simlångsdalen som gäller
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Åsen har allt från små, kurviga vägar till RIKTIGT små vägar :)
Jag siktar på att köra lite mer i grupp i år igen. Eventuellt med en polare som jag handledda för första gången förra lördagen! :)
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Åsen har allt från små, kurviga vägar till RIKTIGT små vägar :)
Jag siktar på att köra lite mer i grupp i år igen. Eventuellt med en polare som jag handledda för första gången förra lördagen! :)
Ja dom där små vägarna är lite charmiga på sitt sätt. Som att köra på en gångbana. Finns en fin liten sån väg om man svänger av i sennan mot virsehatt. Skitmysig
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Samlas på vettig plats runt 13.00 imorgon då tempen stigit lite? För de som är sugna på sällskap.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Men! Jag är ju inte färdig med hojen ännu! Har iofs en Husa 650 också men den håller inte så långt :hihi

Angående kurviga vägar på åsen och neråt kan jag ställa upp som guide sen. Jag är uppväxt i nordvästra Skåne och kan de vägarna i sömnen.
 

Bifogat

  • 20160309_205451.jpg
    20160309_205451.jpg
    1.6 MB · Visningar: 74

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Mer än gärna. Där ska ju finnas ett par sjöar på åsen som iaf enligt kartan verkar kunna ha fina vägar runt. Lite halvdryg väg ner till åsen bara, även om man inte kör motorvägen
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Mer än gärna. Där ska ju finnas ett par sjöar på åsen som iaf enligt kartan verkar kunna ha fina vägar runt. Lite halvdryg väg ner till åsen bara, även om man inte kör motorvägen

Det finns många fina vägar som går till åsen! Man behöver ju inte köra den tråkigaste, eller näst tråkigate heller för den delen! Allt beror på hur mycket tid man har :)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top