Halmstad

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
tackar tackar :tummenupp det var det kanske.... klart jag ska upp och köra bana!!

Ett het tips om du vill köra bana är att gå någon av SMC Sporthojskurser, ofta riktigt drillade instruktörer och inte mycket dyrare än en vanlig bandag. Har gått fyra olika kurser och i har alltid haft riktigt slippade instruktörer. Det ger riktigt mycket att ha någon som kan säga hur man ska köra. När jag var uppe i Linköping hade t.ex. Fredrik Watz varit instruktör dagen innan.
Men jag måste höja ett varningsfinger, när man väl börjat köra bana så vill man bara ha mer och mer...:D Det är liksom inte samma sak att köra typ Åled-Skedala vägen som att ligga med knäskrap genom Opel-kruvan(?) på Anderstorp.

Med lite tur blir hojen fixad innan säsongen är slut, så då kanske man får se dej köra på Falkenberg.:tummenupp
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Ett het tips om du vill köra bana är att gå någon av SMC Sporthojskurser, ofta riktigt drillade instruktörer och inte mycket dyrare än en vanlig bandag. Har gått fyra olika kurser och i har alltid haft riktigt slippade instruktörer. Det ger riktigt mycket att ha någon som kan säga hur man ska köra. När jag var uppe i Linköping hade t.ex. Fredrik Watz varit instruktör dagen innan.
Men jag måste höja ett varningsfinger, när man väl börjat köra bana så vill man bara ha mer och mer...:D Det är liksom inte samma sak att köra typ Åled-Skedala vägen som att ligga med knäskrap genom Opel-kruvan(?) på Anderstorp.

Med lite tur blir hojen fixad innan säsongen är slut, så då kanske man får se dej köra på Falkenberg.:tummenupp

jaa det är inte dumt har faktist kört en sådan på gelleråsen med min förra 125.. riktigt jävla kul var det, fick även åka på en instruktör aldrig varigt så säker på att jag skulle dö samtidigt som jag skrattade :D körde faktist falkenbergs banan för en månad sedan lyckades fan skrapa pinnen på min 80tals honda


hoppas jag får mina lukas skivor i morgon så man har något att göra när det regnar
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Delar någon?

Någon som är sugen på lite super billiga delar till en R1 04-06 Tex:
- Baklampa med inbyggda blinkers.
- Halvsystem från Leovinci. (låter super gott)
 
Last edited:

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Hej!
Då jag mest troligt inom en väldigt snar framtid flyttar till Halmstad tänkte jag höra om det finns någonstans man kunde hyra in sig för förvaring av hoj. Jag kommer kanske inte att ha tillgång till garage från första början så det vore ju tokbra om det fanns nåt alternativ.
Nån som har nåt förslag?
 

stenne

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Shiver 750 -10
Hej!
Då jag mest troligt inom en väldigt snar framtid flyttar till Halmstad tänkte jag höra om det finns någonstans man kunde hyra in sig för förvaring av hoj. Jag kommer kanske inte att ha tillgång till garage från första början så det vore ju tokbra om det fanns nåt alternativ.
Nån som har nåt förslag?

Jag har min i ett flerbilsgarage under huset. Varken rent eller plats att mecka men den har alltid fått va ifred. Får plats med en till där om inget annat erbjuds. Har 2 nycklar. Var ska du bo?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Kruxet är att jag inte vet det ännu. Men jag återkommer gärna när jag vet mer. Jag har själv haft hojen i flerbilsgarage här men jag vet som sagt inte hur det blir när (om) jag flyttar. Vilket område bor du i?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, då har man flyttat in i nye bostaden. Rotorp, int så långt från Lasses. Snart skola ekot av twin eka mellan husen. Rädda sig den som kan :D
 

Mange R-1000

Vi får väl se...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Hojlös :-(
Anderstorp 1/9

Fan vad roligt vi hade på Anderstorp idag! Fort gick det oxå för en del!:tummenupp :tummenupp :yoparty

Tack Börje för att jag fick testa din 750!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ja, då har man flyttat in i nye bostaden. Rotorp, int så långt från Lasses. Snart skola ekot av twin eka mellan husen. Rädda sig den som kan :D

Välkommen till Halmstad :tummenupp Vi får ta en öl och snacka turbo sen :D
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Fan vad roligt vi hade på Anderstorp idag! Fort gick det oxå för en del!:tummenupp :tummenupp :yoparty

Tack Börje för att jag fick testa din 750!


Ja det va en mycket rolig dag vi fick ändå..
Tycker att det börja funka ganska bra med körningen nu så det känns bra. Tack för tips och hjälp. Det e alltid bra med tips av en duktig åkare.:tummenupp
Lite synd att ban säsongen börja lida mot sitt slut.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top