Gävle

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
B 12 skrev:
Verkar inte som disk. om Rörberg varit uppe hos SMC Gävleborg tidigare enl. svar jag fått från dem, Mia "EMO" Olsson skall ta upp frågan vid nästa möte i slutet av månaden...
Skitsnack, har mailat henne tidigare (1 år sen kanske) om detta och då trodde hon inte att det fanns intresse för detta. Efter ytterliggare påstötning så skulle hon ta upp det ändå trots att det inte fanns intresse "...på nästa möte..." och höra av sig. Inte hört ett pip ännu...
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Chefen Alabama skrev:
Skitsnack, har mailat henne tidigare (1 år sen kanske) om detta och då trodde hon inte att det fanns intresse för detta. Efter ytterliggare påstötning så skulle hon ta upp det ändå trots att det inte fanns intresse "...på nästa möte..." och höra av sig. Inte hört ett pip ännu...
Hupp, där ser man...tack för info ! bra att känna till i en ev. fortsatt disk. Ännu större anledning att försöka få till ett snack med dem, är lite nyfiken på att höra varför man tror att det inte skulle finnas intresse isf...

Förresten menade hon då inte intresse hos dem i styrelsen eller inte intresse hos folk för att köra där ?
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
De skulle vara roligt å höra varför dom inte är intresserade. För folk att köra är det nog inga problem att fixa.
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Sadam skrev:
De skulle vara roligt å höra varför dom inte är intresserade. För folk att köra är det nog inga problem att fixa.
Jo, har oxå känslan av att det skulle finnas intresse för att köra.. Med tanke på hur stort intresset är på Rörken så är det ju svårt att tro att intresset skulle vara mindre här.. Är lite osäker på om man i styrelsen här i länet vet så mycket om verksamheten på Rörken egentligen, men det kanske man får låta vara osagt tills vidare..
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Den klassiska namninsamlingen ..

Nån med laserskrivare kanske kan pyttsa ut ett gäng A4 med plats för namnunderskrift och så lägger man ut dessa på Lingvalls, Motorcentrum, Bike-någonting på Brynäs, den där affären bredvid Volvo, Rörbergs mc-skola etc etc. De som sedan beslutar sig för att åka upp på SMC-mötet kan ta med sig underskrifterna och lämna över som bevis på intresse.

Eller nått. :)

Btw, jag har bara bläckstråle. ;)
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
MrRoadSnail skrev:
Nån med laserskrivare kanske kan pyttsa ut ett gäng A4 med plats för namnunderskrift och så lägger man ut dessa på Lingvalls, Motorcentrum, Bike-någonting på Brynäs, den där affären bredvid Volvo, Rörbergs mc-skola etc etc. De som sedan beslutar sig för att åka upp på SMC-mötet kan ta med sig underskrifterna och lämna över som bevis på intresse.

Eller nått. :)

Btw, jag har bara bläckstråle. ;)

Varför envisas med att säga/skriva Motorcentrum?! MOTORCENTER! :mattias

:tungan

För övrigt en klockren idé! :tummenupp Kan du fixa själva dokumentet så kan jag nog skriva ut grejerna på kneget på måndag, får dra dit tidigt så det inte är så många andra där :hihi
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
B 12 skrev:
Förresten menade hon då inte intresse hos dem i styrelsen eller inte intresse hos folk för att köra där ?

Antar att hon menade intresse bland folk som vill köra där.
Fick intrycket att de, här i gävleborg, riktade in sig på kromslädar och liknande prostataholkar och inte så mycket på övriga mcåkare, men det är som sagt bara intrycket jag fick...

EDIT: Det var nog 2 år sedan jag skickade mailet... :va
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Forsberg skrev:
Kan du fixa själva dokumentet så kan jag nog skriva ut grejerna på kneget på måndag, får dra dit tidigt så det inte är så många andra där :hihi

Visst kan jag det, behöver bara lite draghjälp med texten. Standard vore ju:

"Namninsamling för SMC Broms- och kurvkurs på Rörberg" som rubrik och sen nån söt liten text och sen ett gäng linjer för namn. Men jag vet inte, tips emottages gärna.

Vilket format vill du ha? Pdf? MSWord? LaTex? :)

Jag kan nog snickra ihop en liten it-variant av det hela också. Typ ett formulär där man anger namn och lite optional-uppgifter (mc, ålder etc).
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Dom har väl precis asfalterat om där? Tvivlar på att gocart nissarna vill ha asfalten uppriven av fotpinnar, det skyllde dom på förr iallafall.
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Rigge skrev:
Dom har väl precis asfalterat om där? Tvivlar på att gocart nissarna vill ha asfalten uppriven av fotpinnar, det skyllde dom på förr iallafall.

Enkelt, vi släpper bara på hojar med rörliga pinnar. Borde hålla de flesta slädar borta. :)

T.o.m min gamla zr-7 har böjbara pinnar så det borde (väl?) vara standard?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
MrRoadSnail skrev:
Enkelt, vi släpper bara på hojar med rörliga pinnar. Borde hålla de flesta slädar borta. :)

T.o.m min gamla zr-7 har böjbara pinnar så det borde (väl?) vara standard?

Det kan slita ganska bra ändå.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Intresseklubben: Jag såg en kille med Fuelmediatröja vid skeppsbron i Stockholm igår.
 

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Rigge skrev:
Jo, men den är bättre än rörken om man kör baklänges.


Vad gör den bättre om man kör den baklänges? Bättre kombinationer och så eller?
 

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Ort
kingrivertown
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
Rigge skrev:
Jo, men den är bättre än rörken om man kör baklänges.


jag har aldrig åkt där och knappt sett den, men har för mig att den är liten.. varför skulle den vara bättre att köra åt fel håll?

viste ni att midlanda kostar runt 3000:-/dag är man 10 st så blir det 300:- var

edit:
har kolalt upp det med priset det ligger på 5000:- +moms men det finns bra rabbater om man sistaminuten bokar! och det är två veckor innan..
 
Last edited:

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
Rigge skrev:
Det kan slita ganska bra ändå.

Men de kör ju (väl?) supermotard och minimoto där. Har inte de fotpinnar?

Edit: Såg precis att de kräver kraschpuckar på fotpinnar och hjulaxlar vilket kanske är för mycket begärt för gemene man.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top