Om du vill kolla status på en hoj (eller annat fordon)

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Jag brukar kollar upp mysko bilar med 3 antenner på taket... så får man ofta upp rps som ägare!
 

Dark_Messenger

Guest
Jag brukar kollar upp mysko bilar med 3 antenner på taket... så får man ofta upp rps som ägare!

Finns en suspekt bil som stått utanför mig i två veckor nu, känns som att jag börjar bete mig som en paranoid pundare hemma. Men snutar har väl inga gula skyltar? Dessutom fick bilen en bot idag också o det talar väl mot att det skulle vara nån slags myndighet? Hoppas kommunen fraktar bort skiten snart så man kan börja andas igen.:gnissla

Jag fick bara upp att registreringsnumret var "felaktigt" när jag slog på det..:huvet
 

Afriberg

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2007
Ort
Haninge
Hoj
ktm 625 -05
ang mobilladdningen. Behövs ingen spänningsomvandlare till laddaren? Det är ju 220v i väggen o 12 på batteriet!?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
det är väl klart att man kan kolla upp vem som äger ett fordon o vart han/hon bor. visste du inte det? det är mycket som går o kolla upp i sverige, o bra är väl det

Fast cheyerna kan kolla upp ens genetalstorlek och samtliga veneriska sjukdomar man liggen inne på redan i taxin på väg hem...:gnissla
 

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
ang mobilladdningen. Behövs ingen spänningsomvandlare till laddaren? Det är ju 220v i väggen o 12 på batteriet!?

Du tar en laddare som du kan stoppa i bilens "cig.utag". De mobilladdarna är gjorda för 12 V. En sådan laddare kan du koppla upp på hojens batteri. Jag undrar bara om inte laddaren käkar upp all ström i batteriet om det får ligga länge. Lite tråkigt när man ska ut och åka om hojen inte startar.
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
ah. Jag har alltid undrat varför inte en sån här tjänst finns.
Varför får aldrig "kedjebrev" med sån här information? Bara massa j--la bilder på kattungar och moln och info om hur otroligt mycket personen tycker om en(plus alla dom andra 50 mottagarna av samma mail).

Sparade ner numret nyss och såg visst att jag hade numret i mobilen redan. Det är visst samma nummer som till bilregistret. :)
 

Whonz

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
GASGAS EC 300 -13 Nordic
Sms tjänsten som alla tyckte var smidig och bra var borttagen men nu har den kommit tillbaka men nu kostar den pengar det rör sig om en 3 kr/smset men de kan de vara värt!
Nya numret är: 72503
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Sms tjänsten som alla tyckte var smidig och bra var borttagen men nu har den kommit tillbaka men nu kostar den pengar det rör sig om en 3 kr/smset men de kan de vara värt!
Nya numret är: 72503

Förutom att det inte står om den är stulen...
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Kan man ta reda på om ett fordon är stulet genom att ringa till
servicetelefon? Har aldrig tänkt på det förut men det kan vara dags
att använda det i så fall.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Finns ett program till Android som heter "Kolla Regnumret" som kan bekräfta om fordonet är stulet osv
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top