Om du vill kolla status på en hoj (eller annat fordon)

Tie-Fighter

Moderator - Stulet
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 GS
Från 1:a juli har SMS-tjänsten upphört men det går att få tag i motsvarande info fortfarande men lite mer krångligt.

www.transportstyrelsen.se – sök uppgifter om annat fordon. Tjänsten visar fordonsuppgifter för ett visst fordon - för att få ägaruppgifter måste du i vissa fall ange ett faxnummer dit de kan skickas.

Transportstyrelsens servicetelefon – ring 0771-25 25 25, ange registreringsnumret och få uppgifterna skickade till dig per fax.

Transportstyrelsens kundtjänst för fordonsfrågor – ring 0771-14 15 16, en röststyrd telefon. För att nå den automatiska tjänsten kan du säga ”ägaruppgifter” och blir då kopplad dit.
 
Last edited:

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Tie-Fighter skrev:
Är man ute och kör och ser en hoj som ser/uppträder lite mysko och man vill veta ifall den är stulen så kan man göra följande:
Plocka fram mobilen och SMS:a regnummret till 71456.
Du får sen tillbaka ett sms där det står ungefär så här:

REG123, Mc, kawasaki ZX-9R, Grön, Stulet, Anders Andersson, Sveavägen 99, 11670 Stockholm.

Ifall den är stulen så ring nu polisen och berätta vart hojen finns.

Vägverket står för tjänsten.

https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/sms.shtml

"Tjänsten är kostnadsfri. Trafikkostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar, cirka 1:50 kr per SMS."

Tack till Wiseguy för tipset!


är ju typ värt att laggas till i telefonboken på mobilen :tummenupp


WoX :yoparty
 

jönsson

Guest
Fan vad bra skickade för att kolla på min egen han inte radera medellandet från jag fick svaret
 

mungo

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
FZR 1000
ett sätt...

Fixa en gammal mobiltelefon med kontantkort. Ta en span på en tjänst som, http://friendfinder.telia.se (jag har inte koll på de andra operatörerna men de borde finnas liknande lösningar) aktivera tjänsten, fixa permanent 12V matning till nallen och göm den i ditt fordon!?(tricky…) Sedan kan du kolla via webben eller wap vart hojen (eller flickvännen) befinner sig på ett ungefär så länge det är GSM-teckning på platsen.

http://friendfinder.telia.se
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
mungo skrev:
Fixa en gammal mobiltelefon med kontantkort. Ta en span på en tjänst som, http://friendfinder.telia.se (jag har inte koll på de andra operatörerna men de borde finnas liknande lösningar) aktivera tjänsten, fixa permanent 12V matning till nallen och göm den i ditt fordon!?(tricky…) Sedan kan du kolla via webben eller wap vart hojen (eller flickvännen) befinner sig på ett ungefär så länge det är GSM-teckning på platsen.

http://friendfinder.telia.se
f*n va coolt .. funka inte 100 men ganska bra :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tie-Fighter skrev:
Är man ute och kör och ser en hoj som ser/uppträder lite mysko och man vill veta ifall den är stulen så kan man göra följande:
Plocka fram mobilen och SMS:a regnummret till 71456.
Du får sen tillbaka ett sms där det står ungefär så här:

REG123, Mc, kawasaki ZX-9R, Grön, Stulet, Anders Andersson, Sveavägen 99, 11670 Stockholm.

Ifall den är stulen så ring nu polisen och berätta vart hojen finns.

Vägverket står för tjänsten.

https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/sms.shtml

"Tjänsten är kostnadsfri. Trafikkostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar, cirka 1:50 kr per SMS."

Tack till Wiseguy för tipset!

Om jag kollar mc, el bil el annat registrerat fordeon, så brukar jag ringa 077-1141516, gärna innan ägaren kommer, för att se besiktings och skattestatus, hur LÄNGE ägaren haft fordonet, samt vem som är rättmätige ägaren, så samma person som äger fordonet säljer fordonet.
 

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
StockTown
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Tie-Fighter skrev:
Är man ute och kör och ser en hoj som ser/uppträder lite mysko och man vill veta ifall den är stulen så kan man göra följande:
Plocka fram mobilen och SMS:a regnummret till 71456.
Du får sen tillbaka ett sms där det står ungefär så här:

REG123, Mc, kawasaki ZX-9R, Grön, Stulet, Anders Andersson, Sveavägen 99, 11670 Stockholm.

Ifall den är stulen så ring nu polisen och berätta vart hojen finns.

Vägverket står för tjänsten.

https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/sms.shtml

"Tjänsten är kostnadsfri. Trafikkostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar, cirka 1:50 kr per SMS."

Tack till Wiseguy för tipset!


Hmm jag måste bara fråga.. står det namn och adress bara sådär??
eller har jag missat nått??

i sånna fall är det ju mindre bra ifall nån mysko typ får syn på nåns fina cykel när den cruisar runt. kollar upp vem som äger den och vart den finns.. o sen på natten hämtar den..

:confused:

o så nästa morgon blir ägaren jävligt arg..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
aGGe! skrev:
Hmm jag måste bara fråga.. står det namn och adress bara sådär??
eller har jag missat nått??

i sånna fall är det ju mindre bra ifall nån mysko typ får syn på nåns fina cykel när den cruisar runt. kollar upp vem som äger den och vart den finns.. o sen på natten hämtar den..

:confused:

o så nästa morgon blir ägaren jävligt arg..

Det är därför man ska ha en liten bit till garaget, blir lite svårare då :tummenupp
 

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
StockTown
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Hoztic skrev:
Det är därför man ska ha en liten bit till garaget, blir lite svårare då :tummenupp


hehe jo..
men att dom visar vart man bor .. tycker jag inte va bra alls..
får man ens lämna ut sånna uppgifter??
VV gör ju inte det när man begär fordonsuppgifter
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
aGGe! skrev:
Hmm jag måste bara fråga.. står det namn och adress bara sådär??
eller har jag missat nått??

i sånna fall är det ju mindre bra ifall nån mysko typ får syn på nåns fina cykel när den cruisar runt. kollar upp vem som äger den och vart den finns.. o sen på natten hämtar den..

:confused:

o så nästa morgon blir ägaren jävligt arg..

det är väl klart att man kan kolla upp vem som äger ett fordon o vart han/hon bor. visste du inte det? det är mycket som går o kolla upp i sverige, o bra är väl det
 

R1-benji

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2005
Ort
göteborg
Hoj
yamaha R1 09
shysst tjänst..provade på min reg o det kom på 3 sekunder men då stod bara reg nr .mc.yamaha yfz-r1,flerfärgad,mitt namn,göteborg.INTE mitt adress...men det e ju lätt o kolla upp ...den andra tjänsten e som friendfinder e ju grymt om man blir bestulen på hojen... :)
 

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
Hmm.. när jag kollade upp min hoj så visades bara namn och ort. Det kan ju finna s många som heter samma på den orten, så... Såg ingen adress alls.. Vad kommer detta sig?
 

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Väster om Åsen
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Taz79 skrev:
Hmm.. när jag kollade upp min hoj så visades bara namn och ort. Det kan ju finna s många som heter samma på den orten, så... Såg ingen adress alls.. Vad kommer detta sig?
Du får bara namn och stad! Tur det, för då krävs det lite mer arbete för dom som utnyttjar denna tjänst för mindre hederliga syften.
 

Tie-Fighter

Moderator - Stulet
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 GS
hansome skrev:
Du får bara namn och stad! Tur det, för då krävs det lite mer arbete för dom som utnyttjar denna tjänst för mindre hederliga syften.


Som sagt.. VV har ändrat i sin tjänst lite,.... till det bättre.. ska ändra i stickyn =)
 

milox

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Visby/Stockholm
Hoj
TL1000S -00
hansome skrev:
Du får bara namn och stad! Tur det, för då krävs det lite mer arbete för dom som utnyttjar denna tjänst för mindre hederliga syften.

Går man in på VV websida kan du få ett fax med ALLA uppgifter även adress!!
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
milox skrev:
Går man in på VV websida kan du få ett fax med ALLA uppgifter även adress!!

Och det är en av de största hjälpmedlen tjuvarna har, inkl
söktjänsten på Eniro.se där de enbart baserat på namn kan få reda på var de personerna bor. Så bort med skiten. Nackdelarna för samhället överväger.
Det finns andra sätt de skulle kunna utforma den tjänsten.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top