Dagbokstråden

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Fint väder idag och hunnit åka lite iaf.
Men det är nå fruktansvärt mycket poliser ute just nu :/

Så ta de lugnt om nån åker ut nu
 

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Fint väder idag och hunnit åka lite iaf.
Men det är nå fruktansvärt mycket poliser ute just nu :/

Så ta de lugnt om nån åker ut nu

Jo, fiiiifan 2st snuthojar stod å vänta på påfart till E18 på Emausmotet riktning Sööping...
Har dom fått mera stålar av Rajinfällt måntro....
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Sedär ja.

På min andra vända vad det fortfarande massor med poliser, en av dom tyckte att jag skulle sänka farten :rodnar

Hoppas ingen från lrmc har blivit tvungen att bidra med stålar hehe :D
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hålla sig från att köra som ett svin i stan brukar vara räddningen från att sponsra polisen med onödig pengar.

Funkat för mig i över 10år i alla fall.
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Stämmer nog bra
Jag har passerat poliser lite för fort ett flertal gånger dock i utkanterna av stan och då har det inte blivit några följder.

Fast nu snackar vi inte några 200km/h för så fort går inte ens min hoj haha.
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Denna gång var det nära, bakhjulet och mc polis är ingen höjdare:skrämd
Dock kom jag undan med en varning och ombes pga för mycket oljud från dämparn men tom jag tycker det låter för mycket, bara det att original dämparen saknar ett fäste (Lat som man är har man inte orkat fixa det än).
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nyservad hoj för dagen, påställd i fjädringen bak:tummenupp HAr insett jag nog inte tangerar 1000 mil i år, men är nära nära, skulle vara ett par fina helger framöver så sätter man det..man fick sig en liten pratstund med Lisa oxå, bara det gjorde det värt en sväng till Yamaha i Västerås:)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
får väl lägga in den trísta men även positiva uppgiften att jag fick en spricka i båtbenet i högerhanden förra fredadagen ca 17:20. Det gjorde jävligt ont o jag sket i att åka å gipsa det till sönda kväll.. Dom sa det va en spricka.. ca 8-10 veckor med gips (nästan bara glömma vannen som ja tänkt skaffa). Men iaf att tur att det inte var hojj säsong!!!! =)

Tat lungt där ute.. ;)
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
får väl lägga in den trísta men även positiva uppgiften att jag fick en spricka i båtbenet i högerhanden förra fredadagen ca 17:20. Det gjorde jävligt ont o jag sket i att åka å gipsa det till sönda kväll.. Dom sa det va en spricka.. ca 8-10 veckor med gips (nästan bara glömma vannen som ja tänkt skaffa). Men iaf att tur att det inte var hojj säsong!!!! =)

Tat lungt där ute.. ;)

Kanske har du skrivit det någonstanns men vad hände...självsprack det???
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
får väl lägga in den trísta men även positiva uppgiften att jag fick en spricka i båtbenet i högerhanden förra fredadagen ca 17:20. Det gjorde jävligt ont o jag sket i att åka å gipsa det till sönda kväll.. Dom sa det va en spricka.. ca 8-10 veckor med gips (nästan bara glömma vannen som ja tänkt skaffa). Men iaf att tur att det inte var hojj säsong!!!! =)

Tat lungt där ute.. ;)

...du får väl låta frugan sköta't så högerhanden får vila lite? :D
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Annan topp sitter på nu med inslipade ventiler och nya ventiltätningar. Ventilspel och kamkedjespel injusterat. No more smoke :D

Blev en fullständig motortvätt idag. Blev riktigt rent. Det som återstår för en uppstart är rengörning av insugsbryggan och undersidan av tanken.

Planerna för säsong 2010 ändrades och det kommer läggas mer fokus på bankörning (gotland ring bla.) så jag kommer behålla denna trevliga hoj iaf en säsong till :)

Och därför kommer det slängas på ett par stålomspunna bromslangar, bättre bromsbelägg fram, och en renovering av framgaffel då teflontätningarna glappar lite.
 

Bifogat

  • DSC00496.jpg
    DSC00496.jpg
    234.3 KB · Visningar: 37
  • DSC00497.jpg
    DSC00497.jpg
    239 KB · Visningar: 46
Last edited:

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Har det inte försvunnit en jäkla massa trådar i vår forumdel? :va

Idag hämtade jag hur som helst hem nya hojen från Gävle. En Triumph Street Triple R -10.

För de som sitter hemma och surar så bjuder jag på ett garv här :p
[YOUTUBE-ID]gUQiciZNbpc[/YOUTUBE-ID]
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var själv o handlade en cross idag:tummenuppKollade på en Husqvarna 1996:a men lämnade den, sen skulle jag på en 125:a wr 1998 som blev såld före..kollade även på ett nytt budget alt, men landade på en Honda 250 cr 1992:a
 

Bifogat

  • DSCN0309.jpg
    DSCN0309.jpg
    238.4 KB · Visningar: 38

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Annan topp sitter på nu med inslipade ventiler och nya ventiltätningar. Ventilspel och kamkedjespel injusterat. No more smoke :D

Blev en fullständig motortvätt idag. Blev riktigt rent. Det som återstår för en uppstart är rengörning av insugsbryggan och undersidan av tanken.

Planerna för säsong 2010 ändrades och det kommer läggas mer fokus på bankörning (gotland ring bla.) så jag kommer behålla denna trevliga hoj iaf en säsong till :)

Och därför kommer det slängas på ett par stålomspunna bromslangar, bättre bromsbelägg fram, och en renovering av framgaffel då teflontätningarna glappar lite.

Helt rätt, behålla när det är som bäst! Gotland ring skulle man gärna vilja bocka av som bana att prova :)
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Helt rätt, behålla när det är som bäst! Gotland ring skulle man gärna vilja bocka av som bana att prova :)

Exakt, synd bara att det blir mycket mil. Står redan strax över 5000mil. Och jag gör ju minst 1000mil per säsong.

Gotland Ring verkar vara riktigt mysig :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top