Dagbokstråden

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Jag kunde inte hålla mig. En liten R750 -97:a huserar sedan 23:00 ca i garaget :lol

coolt välkommen till 750 världen. :tummenupp

tog premierturen idag. kom hela 1 mil till macken å tanka upp hojen sen va det slutåkt. batteriet ahr slutat tagit laddning så va abar att putta igång hojen å sen tebax till garaget. ja ja bättre lycka nästa gång.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blev en hojsväng till Waldens i Hallstahammar på em för att köpa olja och filter, 370 kr billig service:tummenupp Så nu är hojen servad med..Hann med att köra 22 mil på den gamla oljan..
 

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
då var dom första två bandagarna över.
skit väder på förmiddagen i onsdags, men idag, oj oj oj säger jag bara strålande sol hela dagen.:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mc turer x2 idag, på fm till Fagersta,vilken väg!:) Mötte ett par bilar på väg upp på väg 250, körde inte om en enda!
Nyss hemkommen från en kvällstur till Surahammar, åsen är fin med:)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Oj... Här sliter vi inte på grejerna. Varför byte igen?!?

Jag körde de milen på den gamla obytta oljan frånå ifjol, innan jag slog i ny fräsch....den hade dock totalt gått 400 mil, men från 2007 gammal olja...:rolleyes:

Han med en sväng före jobbet idag, Suraåsen igen, min närmaste favoritväg, men vände i ståltorp då har man sugit ut det "Gottesta" ialla fall:D
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Igår fint väder, och en rejäl sväng först till Arboga för att sedan besöka Västerås för att köpa slang mellan Tank och trottelhus/bränslepump, som säkerligen är orsaken till min förhöjda förbrukning som ligger på 1 liter milen numer:tummenupp Trots soft speedtouring...Det luktar bensin som läcker ut som en fin dimma när man kör, denna "dimma" förbrukning är ca 3-5 dl per mil:huvet
Tydligen ett av de 2 generalfelen på cbr 900 från 2000 och ett av felen kopplingsarmen som gick av är ju fixat förrförra säsongen, efter denna åtgärd skall jag vara nöjd med min fireblade enligt tidningen Bike:)

Edit: inte slangfelet heller..:va Usch felsökning inte kul..enligt kunnig person på Honda Sveriga så trodde han det är värdet som skickas till insprutet är fel, alt att det är något knas med luftfilter? Får väl börja med det lätta igen och byta till ett orginal papp/luftfilter..´fungerar det inte som det skall då heller, blir det testbänken.

100 mil denna säsong nåddes igår:tummenupp
 
Last edited:

T2

Skrotsammlare!!!!
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Västerös
Hoj
SV1000S -04
Tur till barkarby....

Så blev det en tur till barkarby & mc dagen iallafall, kollade vädret igår och det såg inge vidare ut, men efter en koll på smhi imorse så var prognåsen ljusare. Blev småvägar dit via tortuna & kärsta små vägar till rv.70, passerade rakt över den & satte fart mot örsundsbro och sedan bålsta. Resten av vägen
vär det motorväg så det blev lite blandad vägstandard.

Väl framme registrerade jag mig för provkörning och ställde mig som ca. 35:e man ikön för den första hojen på min lista som var en triumph då någon går omkull ute på provbanan varvid all provkörning stannar upp i ca. 50min. Efter 1timme & 20 min stod jag som 20:e man ikön och insåg ganska snabbt att det blir nog bara en provtur idag och efter ytterligare 20 min gav jag upp........:huvet :huvet :huvet

Hemvägen gick via bålsta och gamla enköpingsvägen med mat stopp på sibylla i E-köping....

Summa av dagen, ingen provkörning men ändå 23 mil med lite blandad väg, små krokiga och stora raka........:yoparty :yoparty :yoparty //T2
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Lite speedtoruing på småvägar runt ikring närheten där man bor, 13 mil ihelgen, det kommer byggas på lite då jag skall med hoj till Hummlesta imorrn,
Så då kommer 120 mil i år passeras:)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Idag hejdarbyte fram till nya friska stopp och belägg. Då kan jag bromsa på Ringen på Söndag:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top