Dagbokstråden

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Motard är sjukt roligt... hur kul som helst o det går inte ens fort :D Känslan när man knäskrapar på en offroadare är lite annrolunda ;)
Knäskrap...?! Är det inte hälskrap som gäller på en motard? Det har jag ju sett på TV, ner med hojen och ut med foten under styret så att det inte tar i backen.

måste ha delirium, detta kan inte stämma...självaste neonmannen... nee... :wiggle
Sorry, jag uttrycke mig felaktigt. Jag menade inte substitut, utan komplement till GG;n. NeonMannen har synts på diverse 2-hjuliga fordon, och på olika underlag genom åren. En busmotard skulle passa honom bra. Många timmar skulle spenderas på Gröndal.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Knäskrap...?! Är det inte hälskrap som gäller på en motard? Det har jag ju sett på TV, ner med hojen och ut med foten under styret så att det inte tar i backen.

Jag har sett Nicky Hayden åka, han åker med knäskrap... Förvisso åker han på ställ med knäskrap men jag kommer dit oxo ;)
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Jag har precis varit ute och lekt med enduron :banana

Dock så är jag helt oduglig på att köra känner jag. Hur lär man sig att göra ståendes wheelies? Sitter jag ner så kan jag dra upp den och hålla den en bit (letade inget balansläge idag) men ståendes fick jag inte till. Några tips från motardpiloter och andra?!

Sen att jag inte kan svänga eller använda fotbromsen behöver nog åtgärdas också...

Fan vad vädret är härligt! Tur att tåget spårade ur i hallsberg i morse så jag blev tvungen att "jobba" hemma idag :rofl
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Jag har precis varit ute och lekt med enduron :banana

Dock så är jag helt oduglig på att köra känner jag. Hur lär man sig att göra ståendes wheelies? Sitter jag ner så kan jag dra upp den och hålla den en bit (letade inget balansläge idag) men ståendes fick jag inte till. Några tips från motardpiloter och andra?!

Sen att jag inte kan svänga eller använda fotbromsen behöver nog åtgärdas också...

Fan vad vädret är härligt! Tur att tåget spårade ur i hallsberg i morse så jag blev tvungen att "jobba" hemma idag :rofl

ståendes hjulningar går bra om man trycker till med benen och gasar på :)
fyfan för tåg :crash
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Ja tack SJ för att jag fick stå o vänta på tåget och 2 minuter efter utsatt tid så talar dom snällt om att det är inställt.
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Ja tack SJ för att jag fick stå o vänta på tåget och 2 minuter efter utsatt tid så talar dom snällt om att det är inställt.

Japp - jag cyklade som en tok då jag var lite sen. Efter de 6 km ner till station kom jag fram 06.52 för att hinna med 06.53 tåget. Tji fick jag. 07.43 fick jag ett sms från SJ om att det var förseningar :huvet
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Var här om dagen och hämtade en depåmoppe till teamet. Det blev en KTM690 SMC, tänkte att min mer än late mek åtminstone ska ha nått snabbt för att ta sig fram mellan tälten :D.

Var ute och provkörde en liten sväng idag. Det var med viss vemod som jag drog på mig ställ och stövlar. Båda var fortfarande täckta av Mantorp grus. Men det gick bra, tog mig hem helskinnad. Men OOJJJ vad ringrostig man är, fick motorstopp, svårt att växla åt "fel håll" (dock rätt för många), hade inget som helst förtroende för greppet, kasta ut foten istället för knät när det svänger.... Det finns en del att jobba på.

Fast jag måste säga att det här med gatåka det har helt mist sin charm för mig, bilar och grus så långt örat kunde höra. Nu är det bara att avakta tills Gröndal och Sala Racing Park öppnar. Då ska det bli kul att se om man kan hitta farten på en motard också.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Synd att 690'n är som en Scania Buss på motardbanorna :D Den är lite för slö för Gelleråsen, men gotland passar den nog :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
ÄÄÄÄH....690n blir kanon på Sala, och skippar man gruspartiet på Gröndal är den rocknroll där med. :fakta

Armfan blir bättre, körde lite mer hoj idag, vissa saker gör ont fortfarande, men det blir nog bra...löpträning kan man glömma så länge snuvjäveln är med, men i min dagbok blev det en rask promenad i mitt terrängspår på nästan en mil ikväll.

Jag skall i mitt nya fräsiga ställ i strl 54 snart igen. :hihi Jävla gips och snuvpiss att lägga på vikt. :näsblod
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Någon som har tips om en vettig verkstad i Västerås? Jag behöver byta katalysatorn på skåpbilen - jag köpte en universal kat men den som bytt tidigare har kapat och svetsat så djävla illa att jag inte klarar av att byta själv... dags att överlåta till ett proffs!

Jag hittade en lekkamrat när jag var ute och busade med enduron! (Han kände visst SGM, hette Nicklas och körde en FE450 '09)

Bra att ha en åkkompis om man skrotar i någon buske och ligger och har ont...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Någon som har tips om en vettig verkstad i Västerås? Jag behöver byta katalysatorn på skåpbilen - jag köpte en universal kat men den som bytt tidigare har kapat och svetsat så djävla illa att jag inte klarar av att byta själv... dags att överlåta till ett proffs!

Jag hittade en lekkamrat när jag var ute och busade med enduron! (Han kände visst SGM, hette Nicklas och körde en FE450 '09)

Bra att ha en åkkompis om man skrotar i någon buske och ligger och har ont...

Då har du träffat han som lurade ut mig i gröndal och enduroskogen från början. Klart sympatisk filur. :D

Avgaspiraten är rocknroll på den typen av jobb du behöver hjälp med.

http://gulasidorna.eniro.se/f/avgaspiraten:14871040
 

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Ort
På hojen
Hoj
CBR600RR -03
Nu jävlar ska vibrationerna försvinna!

Plockade isär oken idag och kollade. Inte fan hade verkstan varit schyssta och smort upp kolvarna åt mig på sidan av det andra arbetet som de sa att de gjort :huvet På med Bräkleen tills det sken och jääävlar vad kolvarna gick segt. Tandborste och sen bromscylinderfett och nu är det som nytt. Framhjulet står i vardagsrummet och väntar på nya skivorna som kommer nästa vecka. Håller tummarna att det är rätt grejer som kommer och att vädret nästa vecka blir kanon! :)

Om det nu fungerar som det ska kanske man ska våga sig på storbana igen :tungan Måste bara ha ett par nya sulor först, men inte riktigt än :D

Efter en närmare inspektion av skivorna hittade jag detta. Nageln känner av en skåra. Frågan är hur det hänt...

2012-04-20 16.48.18.jpg
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
SMC Sport steg 6 - 20120429

Första bankörningen för säsongen och jag var jäkligt nervös när jag körde ur depån. Men jag gjorde det jag skrev, drog på så att den gick upp på slangen påväg ut på banan. :D Sedan var det bara och börja harva.. man var farträdd, våga inte gasa ur kurvorna, körde långsamt i kurvorna bromsa alldeles för tidigt osv… 1:19.7 var resultatet och det kändes inte som det skulle kunna bli så mycket bättre.

In på teorisnack och då tyckte dom vi skulle testa att skruva lite fjädring. Jag sa som det var att innan jag börjar ändra någe fjädring så var jag tvungen att hitta flytet i körningen.
På pass 2-3 kände man att det börja släppa och helt plötsligt var man nere på 1:14.2.

Sedan kom lunch uppehållet och efter det hade vi 4 pass kvar. Men dom 2 som var direkt efter lunch var ”skoj” race. Det stämde ju inte med mina planer för jag hade ju tänkt gå ut och BOMBA efter lunch, Så det magiska beggade dunlop fick vänta ett tag till. :mad:

Till slut vid 15:40 var det magiska monterat och det var dags att till en början spräcka 1:13. Gick ut börja bomba men hamna rätt snabbt i mycket trafik så gick in, drack och pusta ut. Sedan påt igen.. PANG 1:12.9 fortsatte bomba men hamna i trafik igen.

Sista passet hade man ju hoppats på att få till en 11 men väl ute på banan så börja laptimern strula så jag hade ingen aning hur jag låg till. Hade hunnit bli rätt seg vid då också så istället för att jaga den där 11:an gav jag upp för dagen.

+ uppdateringarna hojjen, konditionen, extra fälgar, lite ”känsla” kom tillbaka

- det man tappat under vintern

Tiderna:

http://www.mylaps.com/practice/showLaptimes.jsp?tid=181&transponder=4612742

Film:

 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top