Dagbokstråden

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
När man trodde att säsongen var över...

Bestämde mig igår för att köra SM Finalen på Mantorp helgen 1-2 oktober. Då man kan räkna de gånger jag kört på Mantorp på 2 fingrar tänkte jag även köra ERF Sprinten på fredagen som träning.

Tror att jag har ett personbästa på 1.26-1.27 på den banan, och inte många tider under 1.30. Så jag är nog ohjälpligt sist i dagsläget. Nått som ytterligare triggar en till att gasa mer är att pga så få anmälda har de slagit ihop Superbike och R1000. Så vi kör samtidigt...:gnissla
Man får hoppas att fart oräddheten från Gelleråsen sitter i. För här ska jagas tider och A-förar skalper!! :D

Om nån är sugen på att komma och titta så finns ett tidsschema för SM HÄR
Och för ERF Sprinten HÄR
 
Last edited:

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Välkommen till Västerås :) Vi träffades ju på GR för nått år sen, på smc-s 4-dagars.. Har du kvar cbr:en som du hade då? Den såg grymt fin ut minns jag.. Har du motardhjul till 570:n eller? Får väl ses på nån kommande gruppkörning eller så :tummenupp Ha de gott!

Tack!

Nej, jag ska inte ha motard, det är för farligt för mig (hade KTM 950 SM som jag gjorde illa mig på ett par gånger)

Hondan är på topp - bantad och trimmad och kärleksfullt sprayad hemma i garaget ;)

Nu ska jag ut och kika lite på el ledningsgatan som går ett par hundra meter hemifrån om det kanske går att tuffa runt lite med enduron där utan att reta gallfeber på grannar och friluftsmänniskor...
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Du har ju ett par goa endurospår, ett på fågelbacken, och ett vid gröndal i etuna.
I morgon kör vmk stubbrace i vås med...hör med goshow här, han skall dit. :)
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Du har ju ett par goa endurospår, ett på fågelbacken, och ett vid gröndal i etuna.
I morgon kör vmk stubbrace i vås med...hör med goshow här, han skall dit. :)

det är på söndag hemma hos mor å far.
vill du inte vara med och rejsa tänkte jag styra ihop lite åkning på eftermiddagen!
välkommen!
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Du har ju ett par goa endurospår, ett på fågelbacken, och ett vid gröndal i etuna.
I morgon kör vmk stubbrace i vås med...hör med goshow här, han skall dit. :)

Japp jag ska testa de riktiga spåren så fort jag får chans, men för att få hojen injusterad så är det ju trevligt att bara rulla ut ur garaget och känna lite på den för sen direkt in och mecka igen.

Jag körde ett varv runt skogen mellan Erikslund och Vallby och testade hjälmljuset i skogen ... skulle kunna varit ute och lekt hela natten där, riktigt mysigt. Hoppas det var nära motorvägen nog och långt från husen nog för att ingen skulle bli irriterad. Endast en rädd kanin mötte jag i alla fall :)

Litte Bilder från tidigare idag då jag tittade runt i skogen också :gnissla
 

Bifogat

  • IMG_1403.jpg
    IMG_1403.jpg
    180.9 KB · Visningar: 69
  • IMG_1410.jpg
    IMG_1410.jpg
    154.8 KB · Visningar: 65
  • IMG_1414.jpg
    IMG_1414.jpg
    194.8 KB · Visningar: 61
  • IMG_1420.jpg
    IMG_1420.jpg
    195.3 KB · Visningar: 64
  • IMG_1423.jpg
    IMG_1423.jpg
    160.6 KB · Visningar: 66
  • IMG_1429.jpg
    IMG_1429.jpg
    141.9 KB · Visningar: 59
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
SM Final på Mantorp

En sammanfatting
ERF Sprint kval. Kvalar in som total 7;a och klass 6;a. Bästa tid 1.31.0. Ingen rakettid.
Race 1. Gör ett ganska bra race utan några större fadäser. Slutar som total 6;a och klass 4;a med 1.22.9. Kraftigt förbättrat pb.
Race 2. Bryter från en 5;e plats pga tekniska problem. Ena bromsbelägget tappar slitageytan så bromsarna försvinner. Tur det hände i ingången till parisaren, en relativt långsam böj.

R1000 SM Final kval 1. Gör ett ganska bra kval trots imma på visir och halt bak. Gör 1.22.6 som bäst vilket räcker till 5;te ruta. Lite slipat pb.
Race 1. Hänger med bra, men trots många 1.21 tider, varav bästa 1.21.4, så räcker det "bara" till en 5;te plats. Annars ett kul race där jag tampades med #96 Dennis Jensen genom hela racet.
Kval 2. Efter drygt halva kvalet ser jag på depåtavlan att jag har andra startruta och endast 0,2 sekunder till pole. Laddar ordentligt och det går riktigt fort, tills jag går in i den snabba vänstern efter krönet. Där släpper framhjulet och jag glider ut i gruset där både jag och hojen börjar tumla. Det gick sådär för både mig och hojen. Sitter just nu och väntar på att få röntga knäna. Det blev förstås inget race för mig, men jag fick andra ruta på gridden med 1.21.4. Hade så gärna velat se vad jag skulle fått för tid pm jag bara hade lyckats ta mig runt. Jaja, nästa år. DÅ D-LAR! :)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Du fick väl iaf till ett PB på kval 2 innan du drog omkull?..

Hoppas det inte är allt för illa med knäna o hojjen. Bara och komma igen, får vi se om det står en 2012 sukka i garaget då om nu bettan får gå i pension. ;)

Kval 2. Efter drygt halva kvalet ser jag på depåtavlan att jag har andra startruta och endast 0,2 sekunder till pole. Laddar ordentligt och det går riktigt fort, tills jag går in i den snabba vänstern efter krönet. Där släpper framhjulet och jag glider ut i gruset där både jag och hojen börjar tumla. Det gick sådär för både mig och hojen. Sitter just nu och väntar på att få röntga knäna. Det blev förstås inget race för mig, men jag fick andra ruta på gridden med 1.21.4. Hade så gärna velat se vad jag skulle fått för tid pm jag bara hade lyckats ta mig runt. Jaja, nästa år. DÅ D-LAR! :)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
En racerapport finns för den uttråkade att läsa på www.neonman.se

Bara undrade när den skulle komma!.. :krama

Jag skulle jävligt gärna vilja kört men att shoppa fjädringsgrejer o förbättra hojjen gick först. För jag ville inte skrota hojjen i mjölbykurvan pga att tex ljuddämparen tog i eller dåligt väder.

Du menar alltså att den är mindre fysikt krävande än gelleråsen?. Har aldrig åkt "snabbt" på mantorp. Isåfall passar den mig bra. ;)

Du sänkte PB:t rejält och du körde ju riktigt bra i ERF sprinten o race 1. Trist bara att du blev så pass skadad i kraschen kval2. När många bara reser sig upp efter dom.

Verkar som man får kolla beläggen efter varje pass hädanefter, för att försöka förebygga det. Det var dina Carbone Lorraine C55?.

Vare 302 fram som du körde med?, Otto verkade haft problem med hårt framdäck också och kraschat ett antal ggr pga av det om jag förstod hans rapport rätt.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Grodan rök idag, nu får man se vad man kan göra åt den tvivelaktiga sittställningen på duccen och snyta sig helt enkelt (ställbara fotpinnar så man hittar till tanken för stöd...och stomp att ersätta nuvarande techspec som gör varken till eller från i det stora hela). Den får nog ligga kvar ute på annons ändå.

Tepåsen, klart du skall ha en 1098a i mint condition att sätta hörntänderna i, perfa ERF-räser. ;)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Ajfan.. fel hoj blev rykt.. ;)

Har aldrig setat på en ducce men hur svårt kan det va. :va Men nått jag märkte på dököttet´s gsxr 600 k8:a var att den motorbromsa jäkligt mycket mer än min k6:a (antar att det är slirkoppling på den också?). Det är ju rätt intressant tex om man inte försiktig med gasavslag i böjjarna, vilket jag inte är. ;)

Får snacka med Neonmannen han kanske vill bli ducatista också. Men du menar alltså att du är villig att se ett par adrenalinstinna män våldföra sig på din italienska utan några hämningar som helst?. :brynad

Kan komma över i helgen och provköra sig lite så får vi se eller om vi drar ut den på SRP.. Så kan jag ge dig ett sista pris Komp1s. ;)

Grodan rök idag, nu får man se vad man kan göra åt den tvivelaktiga sittställningen på duccen och snyta sig helt enkelt (ställbara fotpinnar så man hittar till tanken för stöd...och stomp att ersätta nuvarande techspec som gör varken till eller från i det stora hela). Den får nog ligga kvar ute på annons ändå.

Tepåsen, klart du skall ha en 1098a i mint condition att sätta hörntänderna i, perfa ERF-räser. ;)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ajfan.. fel hoj blev rykt.. ;)

Har aldrig setat på en ducce men hur svårt kan det va. :va Men nått jag märkte på dököttet´s gsxr 600 k8:a var att den motorbromsa jäkligt mycket mer än min k6:a (antar att det är slirkoppling på den också?). Det är ju rätt intressant tex om man inte försiktig med gasavslag i böjjarna, vilket jag inte är. ;)

Får snacka med Neonmannen han kanske vill bli ducatista också. Men du menar alltså att du är villig att se ett par adrenalinstinna män våldföra sig på din italienska utan några hämningar som helst?. :brynad

Kan komma över i helgen och provköra sig lite så får vi se eller om vi drar ut den på SRP.. Så kan jag ge dig ett sista pris Komp1s. ;)

Fan vet om man vill det faktiskt....hon har en plats i mitt hjärta. :D Det skulle vara som att se Rocco deflorera grannens 16-åring, typ. :näsblod :crash :hihi

Just nu är jag mer nyfiken på hur det skulle kännas att vrida ur den lite på storbana, så den får nog bli kvar iaf över en bandag eller 2 2012. :banana
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Fan vet om man vill det faktiskt....hon har en plats i mitt hjärta. :D Det skulle vara som att se Rocco deflorera grannens 16-åring, typ. :näsblod :crash :hihi

Just nu är jag mer nyfiken på hur det skulle kännas att vrida ur den lite på storbana, så den får nog bli kvar iaf över en bandag eller 2 2012. :banana

[YOUTUBE-ID]Abz9JPfH3TA[/YOUTUBE-ID]
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Bara undrade när den skulle komma!.. :krama

Jag skulle jävligt gärna vilja kört men att shoppa fjädringsgrejer o förbättra hojjen gick först. För jag ville inte skrota hojjen i mjölbykurvan pga att tex ljuddämparen tog i eller dåligt väder.

Du menar alltså att den är mindre fysikt krävande än gelleråsen?. Har aldrig åkt "snabbt" på mantorp. Isåfall passar den mig bra. ;)

Du sänkte PB:t rejält och du körde ju riktigt bra i ERF sprinten o race 1. Trist bara att du blev så pass skadad i kraschen kval2. När många bara reser sig upp efter dom.

Verkar som man får kolla beläggen efter varje pass hädanefter, för att försöka förebygga det. Det var dina Carbone Lorraine C55?.

Vare 302 fram som du körde med?, Otto verkade haft problem med hårt framdäck också och kraschat ett antal ggr pga av det om jag förstod hans rapport rätt.

Mantorp är helt klart mindre tuff åt orken jämfört med Åsen.

Precis, det var mina nya fina Carbone Lorraine C55 som tappade slitytan. Är i kontakt med återförsäljaren som i sin tur kontaktat tillverkaren. Vi får väl se vad det leder till.

Visst var det ett 302 som satt på. Ett väl använt sådant dessutom. Jag hade ju egentligen inga stora problem med greppet fram. Hade det faktiskt bara en enda gång. Det räckte bra det :rolleyes:.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Mantorp är helt klart mindre tuff åt orken jämfört med Åsen.

Precis, det var mina nya fina Carbone Lorraine C55 som tappade slitytan. Är i kontakt med återförsäljaren som i sin tur kontaktat tillverkaren. Vi får väl se vad det leder till.

Visst var det ett 302 som satt på. Ett väl använt sådant dessutom. Jag hade ju egentligen inga stora problem med greppet fram. Hade det faktiskt bara en enda gång. Det räckte bra det :rolleyes:.

Kanske bara ska satsa på mantorp nästa år om jag misslyckas i vinter med träningen.. ;)

Ser ju skumt ut på det som satt kvar att det slagits bort en del av belägget. Dom borde ju sponsra dig med en livstidsuppsättning efter det. Man undrar hur själva slitytan är fäst mot "stålet". Om ovarsam behandlig eller liknande kan få det att lossna. Man vet ju själv att står man och bilar betong så släpper ju skiten efter lite nötande. Och lite knackade i frakten kan väl säkert leda till nått liknande.

Verkar då som att man iaf inte ska köra på hårda dunlop fram när det är för kallt. Fast om du frågar SMC snubbarna skulle du nog aldrig slagit av gasen i böjjen.. :cdevil :slicka :kryckor
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Kanske bara ska satsa på mantorp nästa år om jag misslyckas i vinter med träningen.. ;)

Ser ju skumt ut på det som satt kvar att det slagits bort en del av belägget. Dom borde ju sponsra dig med en livstidsuppsättning efter det. Man undrar hur själva slitytan är fäst mot "stålet". Om ovarsam behandlig eller liknande kan få det att lossna. Man vet ju själv att står man och bilar betong så släpper ju skiten efter lite nötande. Och lite knackade i frakten kan väl säkert leda till nått liknande.

Verkar då som att man iaf inte ska köra på hårda dunlop fram när det är för kallt. Fast om du frågar SMC snubbarna skulle du nog aldrig slagit av gasen i böjjen.. :cdevil :slicka :kryckor

Hehehe! Ja, kanske skulle kört enligt SMC skolboken istället. Det var säkert en uppsjö med "regler" jag bröt mot. Men att inte slå av på gasen innan böj, den var ny för mig. För att lyckas med det så måste det ju kräva att man inte har så bråttom in i böjen till att börja med,...eller!? Det lär inte göra susen för varvtiderna
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Duccen, iaf 848an, har en alldeles ypperlig tank att klämma fast knäet mot. Är inte riktigt kompis med ZX-10an riktigt än tycker jag ;)

Så är det gruppköp på den rappliga 1098'an sgm har ?
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Beställde "Ghostrider 666 WHAT THE FUCK" i veckan.. hoppas den iaf minst lika bra som nån av dom gamla rullarna..

http://www.ghostridermovie.net/

Bilkörningen är väl inge direkt rolig i dom gamla och långkörningen mot uppsala osv är inte direkt roliga heller.. är dom korta klippen som brukar vara roligast...

Var "hayabusa ride" i första rullen + bikerboyz film som gjorde att jag just köpte busa som första hoj...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Beställde "Ghostrider 666 WHAT THE FUCK" i veckan.. hoppas den iaf minst lika bra som nån av dom gamla rullarna..

http://www.ghostridermovie.net/

Bilkörningen är väl inge direkt rolig i dom gamla och långkörningen mot uppsala osv är inte direkt roliga heller.. är dom korta klippen som brukar vara roligast...

Var "hayabusa ride" i första rullen + bikerboyz film som gjorde att jag just köpte Crescen compact som första hoj...


Ja och du kör ju tamigtusan som du stulit hojen oxå. Ialla fall på banan
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top