Dagbokstråden

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Anmäl dig nu till gelleråsen den 13:e och ta revansch på depåkurvan!.

Har forfarande en bit kvar efter dessa inhandlade delar :( men depåkurvan skall få sitt var så säker ;) Det värker fortfarande i nackmusklerna dock och jag får en jäkla massa muskelknutar att massera bort var och varannan dag så sässong 10 är nog över är jag rädd :(

Sådär ja; nu står det en till R1'a hemma. Den här är (givetvis) en vit/röd R1 -98, dvs den enda riktiga Polkagrisen. Styrdämpare, undertray, miniblink och stålomspunna slangar, annars orginal! :)

Köpte du den här i köpingenting staden?
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Då var första och sista onsdagträningen för året avklarad. Jag och Neonmannen fightades bl.a mot några pro superbikekillar.

Kändes som det var första gången på banan. Vet inte hur många ggr jag var på väg av banan första passet, inte ett rätt. Sedan gick det bättre o bättre. 4:e o sista passet var det som kändes bäst. Det är bara o va med direkt nästa år så man får upp farten annars äre ingen ide att ställa upp i någe rookie race. ;)

IMG_1404.JPG

IMG_1405.JPG

Filmer är på väg upp både från min o neonmannens POV.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Då var första och sista onsdagträningen för året avklarad. Jag och Neonmannen fightades bl.a mot några pro superbikekillar.

Kändes som det var första gången på banan. Vet inte hur många ggr jag var på väg av banan första passet, inte ett rätt. Sedan gick det bättre o bättre. 4:e o sista passet var det som kändes bäst. Det är bara o va med direkt nästa år så man får upp farten annars äre ingen ide att ställa upp i någe rookie race. ;)

View attachment 318750

View attachment 318751

Filmer är på väg upp både från min o neonmannens POV.

Hårt Jonas, riktigt hårt. :yoparty
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Då var första och sista onsdagträningen för året avklarad. Jag och Neonmannen fightades bl.a mot några pro superbikekillar.

Kändes som det var första gången på banan. Vet inte hur många ggr jag var på väg av banan första passet, inte ett rätt. Sedan gick det bättre o bättre. 4:e o sista passet var det som kändes bäst. Det är bara o va med direkt nästa år så man får upp farten annars äre ingen ide att ställa upp i någe rookie race. ;)


Filmer är på väg upp både från min o neonmannens POV.

Jag vet inte hur mycket "fight" det var, man var mer rundningsmärke när KTM;n med en viss herr Ockelfelt kom farandes :gnissla.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Som jag mindes det så såg jag blå flagg och slog av på tempot.. och släppte snällt förbi herr Ockelfelt.. ;) hehe.. finns på min film när jag blir tagen av nån på yttern strax innan apex i depåkurvan.. spännande för mig men inte för han som gjorde det.. :)

(om allt funkar är det "bara" 196 min kvar innan ditt första klipp är uppe) Försökte lira lite men spelen krascha uppladdningen.. :/

Jag vet inte hur mycket "fight" det var, man var mer rundningsmärke när KTM;n med en viss herr Ockelfelt kom farandes :gnissla.
 
Last edited:

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Tänkte bara tillägga.. är det nån som är sugen på att dra kraschkåpor o sånt enligt reglementet så tveka inte.. detta är minst lika säkert som en SMC kurs fast utan instruktörer.. inte ens smc har 2 flaggvakter per post..

Det du slipper är nån som säger att du kör för fort och hänger för lite. ;)

Gå nästa licenskurs för SMC eller nån annan klubb o prova..

/uppgradera från telia adsl precis så med 10Mbit upp går de snabbare än 1Mbit upp.. )
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sådär ja; nu står det en till R1'a hemma. Den här är (givetvis) en vit/röd R1 -98, dvs den enda riktiga Polkagrisen. Styrdämpare, undertray, miniblink och stålomspunna slangar, annars orginal! :)

Gammal goding, är det en "investering" i framtiden:va:tummenuppI fint skick kommer den inte minska i pris, my 5 cent:)

Då var första och sista onsdagträningen för året avklarad. Jag och Neonmannen fightades bl.a mot några pro superbikekillar.

Kändes som det var första gången på banan. Vet inte hur många ggr jag var på väg av banan första passet, inte ett rätt. Sedan gick det bättre o bättre. 4:e o sista passet var det som kändes bäst. Det är bara o va med direkt nästa år så man får upp farten annars äre ingen ide att ställa upp i någe rookie race. ;)

View attachment 318750

View attachment 318751

Filmer är på väg upp både från min o neonmannens POV.

Ser dyrt ut killar..snackade med en kille förra veckan som rejsade i gärdsgårdsserien, Rookie 1000, hans budget för denna säsong som var relativt låg var 135K....med precis allt inräknat, han sa att pengar är den gemensamma nämnaren för alla som tävlar, eller bristen på den...en ständig jakt på flis..blir till att gräva mycket framöver då T-bag:D
 
Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Gammal goding, är det en "investering" i framtiden:va:tummenuppI fint skick kommer den inte minska i pris, my 5 cent:)

Jag tänkte exakt så jag med! Som dom flesta säkert vet gillar jag att hålla mina hojar i toppskick och den här kan man nog ha kul med utan att den minskar i värde. Inte lika perfekt som -08'an att köra, men den duger.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Ser dyrt ut killar..snackade med en kille förra veckan som rejsade i gärdsgårdsserien, Rookie 1000, hans budget för denna säsong som var relativt låg var 135K....med precis allt inräknat, han sa att pengar är den gemensamma nämnaren för alla som tävlar, eller bristen på den...en ständig jakt på flis..blir till att gräva mycket framöver då T-bag:D

Nog är det dyrt allt. Men som glad amatör som förstått att man aldrig kommer bli en stjärna inom den här sporten (inte denna heller). Så kan man komma undan med en betydligt mindre peng än 135 papp.
Man kan ju köra för att det är kul att köra hoj på bana och gillar att utmana sig själv till att bli så bra som man kan med de förutsättningar man har råd med. Man måste inte ha en hoj från 2010, de bästa däcken, 200 hk i motorn, de senaste dämparna från Öhlins, osv, osv.
Precis som du säger Sportis, det är en gärdsgårdsserie där du inte kommer få igen de pengarna du spenderar. Så se istället till att lägga pengar på att få köra så mycket som möjligt, för det var väl det som allt handlade om från första början. Det är kul att köra hoj!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...och det är precis därför jag kör cross. :hihi

Fortfarande o-gratis, men fan så mycket billigare, och enklare att komma till, än sporthojar. :fakta
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top