Dagbokstråden

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Mike Anderssons bandag 3:e juli

Igår var det dags, PB skulle krossas, hade köpt mjuka däck för att hjälpa mig med det efter lunch. Förväntningarna var gigantiska från mig själv.

Kom fram och träffade direkt på en massa trevliga hojpolare, men hade knappt tid o hejja var bara att börja vända på bakdäcket direkt. Plus att tjejen skulle ut första passet och jag skulle guida henne runt.

Sedan var det dags, gick ut hårt direkt och redan första passet fick jag till 2 st höga 1:10 tider. Dom kommande passen började bakdäcket tacka för sig och sladda mer o mer, ville inte riskera något och tänkte bara på att nöta varv.

När lunchen kom åkte dom mjuka superdäcken på. Nu J*"#¤KLAR skulle det köras. Hoppade över passet direkt efter lunch och analyserade mina loggar och såg var jag skulle öka.

14:40 var det dags, filmkamera på. :) Stack ut och drog på av bara "#!"#, för jag visste att man kanske bara hade ett pass på sig med dessa däck. Kom några varv innan man kom ikapp ett par, valde att gå in i depå o dricka(körde 1:10.971).

Ut och laddar på igen, när jag sätter min bästa tid det passet (1:10.779) blir jag ombromsad av SBK Ockelfelt och får en bra rygg. Så snabbt som jag körde i esset då hade jag aldrig gjort tidigare. Tappar inte allt för mycket fram till ejes, detta är påväg att bli en riktigt snabb tid. Men lagom till hårnålen kommer man ikapp lämmeltåget. Väljer depå igen...:huvet

Nu börjar tiden rinna ut för superdäcken. Sticker ut en sista gång och efter ett par varv åker jag på speedwaysladden deluxe i ejes. Ritade ett långt brett svart sträck och räddade den! (och jag fick det på film trodde jag:mad:). Direkt efter sladden kom Ockelfelt igen, nu vare bara att haka på men han gick i depå denna gången. Lyckades iaf få till en 1:10.545 vilket blev årsbästat.

Dom kommande passet var inte mycket att orda om, bakdäcket börja sladda. Efter 3 pass var det sopslut.

Summa: Passet där jag skulle lägga dom snabba varven blev bara pannkaka, filmkameran var inte tömd så jag filma fram till depåutsläppet. SUCK""#¤%#%!#%!#:mad::mad::mad:

Får se om man tar revansch nästa onsdag eller om man ligger på sofflocket istället. Förmodligen sitter det ett sprillans bakdäck på plats och då äre tamefan PB som gäller om jag så ska skrota hojjen och hamna på sjukhus!.

Positivt från dagen var det trevliga folket och att jag faktiskt ökade efter att ha kollat på loggarna.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Igår var det dags, PB skulle krossas, hade köpt mjuka däck för att hjälpa mig med det efter lunch. Förväntningarna var gigantiska från mig själv.

Kom fram och träffade direkt på en massa trevliga hojpolare, men hade knappt tid o hejja var bara att börja vända på bakdäcket direkt. Plus att tjejen skulle ut första passet och jag skulle guida henne runt.

Sedan var det dags, gick ut hårt direkt och redan första passet fick jag till 2 st höga 1:10 tider. Dom kommande passen började bakdäcket tacka för sig och sladda mer o mer, ville inte riskera något och tänkte bara på att nöta varv.

När lunchen kom åkte dom mjuka superdäcken på. Nu J*"#¤KLAR skulle det köras. Hoppade över passet direkt efter lunch och analyserade mina loggar och såg var jag skulle öka.

14:40 var det dags, filmkamera på. :) Stack ut och drog på av bara "#!"#, för jag visste att man kanske bara hade ett pass på sig med dessa däck. Kom några varv innan man kom ikapp ett par, valde att gå in i depå o dricka(körde 1:10.971).

Ut och laddar på igen, när jag sätter min bästa tid det passet (1:10.779) blir jag ombromsad av SBK Ockelfelt och får en bra rygg. Så snabbt som jag körde i esset då hade jag aldrig gjort tidigare. Tappar inte allt för mycket fram till ejes, detta är påväg att bli en riktigt snabb tid. Men lagom till hårnålen kommer man ikapp lämmeltåget. Väljer depå igen...:huvet

Nu börjar tiden rinna ut för superdäcken. Sticker ut en sista gång och efter ett par varv åker jag på speedwaysladden deluxe i ejes. Ritade ett långt brett svart sträck och räddade den! (och jag fick det på film trodde jag:mad:). Direkt efter sladden kom Ockelfelt igen, nu vare bara att haka på men han gick i depå denna gången. Lyckades iaf få till en 1:10.545 vilket blev årsbästat.

Dom kommande passet var inte mycket att orda om, bakdäcket börja sladda. Efter 3 pass var det sopslut.

Summa: Passet där jag skulle lägga dom snabba varven blev bara pannkaka, filmkameran var inte tömd så jag filma fram till depåutsläppet. SUCK""#¤%#%!#%!#:mad::mad::mad:

Får se om man tar revansch nästa onsdag eller om man ligger på sofflocket istället. Förmodligen sitter det ett sprillans bakdäck på plats och då äre tamefan PB som gäller om jag så ska skrota hojjen och hamna på sjukhus!.

Positivt från dagen var det trevliga folket och att jag faktiskt ökade efter att ha kollat på loggarna.

Jag vet att du inte vill lyssna på det örat. Men du ska inte se gårdagen som ett misslyckande bara för att du inte satte ett nytt PB. Ska man se helt krasst på det så är väl ändå inte många ggr som du vart under 1.10-tider på Gelleråsen, och 1.10-tider har du väl bara en handfull av. Titta tillbaks från tidigare körningnar/kval/race så ska du se att 1.10.5 nog kvalar in som en av de bästa tiderna du gjort. Det tycker jag inte att man kan se som ett misslyckande.

Sen så är det ju så att det inte är alla som har fysik eller psyke att köra 1.09.104 (OBS: nämnda tid gäller för Team NeonMan och bör inte försökas på utav någon utan översikt av läkare) på träning. Du vet att i de farterna upphör nästan naturlagarna att gälla, det mänsliga hjärtat slår bara hälften av slagen och hjärnan får en bråkdel av det välbehövlig syret.

Men jag kan några trixs för att överleva under dessa fasansfulla G-krafter som man utsätts för. Men det tar vi nästa bankörning.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Jag vet att du inte vill lyssna på det örat. Men du ska inte se gårdagen som ett misslyckande bara för att du inte satte ett nytt PB. Ska man se helt krasst på det så är väl ändå inte många ggr som du vart under 1.10-tider på Gelleråsen, och 1.10-tider har du väl bara en handfull av. Titta tillbaks från tidigare körningnar/kval/race så ska du se att 1.10.5 nog kvalar in som en av de bästa tiderna du gjort. Det tycker jag inte att man kan se som ett misslyckande.

Sen så är det ju så att det inte är alla som har fysik eller psyke att köra 1.09.104 (OBS: nämnda tid gäller för Team NeonMan och bör inte försökas på utav någon utan översikt av läkare) på träning. Du vet att i de farterna upphör nästan naturlagarna att gälla, det mänsliga hjärtat slår bara hälften av slagen och hjärnan får en bråkdel av det välbehövlig syret.

Men jag kan några trixs för att överleva under dessa fasansfulla G-krafter som man utsätts för. Men det tar vi nästa bankörning.

Gårdagens FIASKOkörning är glömd, nu har jag beställt däck och satsar fullt igen på onsdag nästa vecka. Då J*KLAR ryker det!!! (behöver inte nämna vad)

Du får gärna komma dela med dig av dina "trix".. jag tackar för däcktrycket, slitaget blev jättebra efter jag höjde det.. :arsele:mad::finger:machinegu

PS. bra kört .DS
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Gårdagens FIASKOkörning är glömd, nu har jag beställt däck och satsar fullt igen på onsdag nästa vecka. Då J*KLAR ryker det!!! (behöver inte nämna vad)

Du får gärna komma dela med dig av dina "trix".. jag tackar för däcktrycket, slitaget blev jättebra efter jag höjde det.. :arsele:mad::finger:machinegu

PS. bra kört .DS

Det är rätta takter. På’na igen bara!!

Beställde också nya däck. 10 papp gick det på den här gången också, och jag är osäker på om de kommer räcka månaden ut om jag kör de körningarna jag planerat. Det är fan inte roligt med den däckskostnaden man har nuförtiden.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Onsdagsträning 120711

Då vare dags, nu skulle det bara hända. Jag var laddad väderprognoserna var skapliga och jag tänkte att det var dags att bättra på PB:t. MEN 4 pass regna bort och plötsligt var man urladdad istället, efter en halvdags väntan i BB:n. Var eg redan påväg hem.. ;)

Första passet var bedrövligt, hur var fästet? osv.. undrade om jag ens passade i snabba licensgruppen... o gick det inte bättre nästa pass så tänkte skippa att sätta på mitt nya däck och åka hem. (det är inte bruna sträck i kallingarna man ska rita, det är svarta på asfalten)

Andra passet börja det lossna det en aning, det börja sladda mer o mer så efter några varv tog jag beslutet att avbryta och slänga på den nya däcket till sista passet.

Lossna lite till, inte helt bra känsla men ändå satte jag årsbästa med 1:10.333. Kikat på loggarna och niorna är inte alls långt borta.

Träning nästa vecka igen, då har jag ett däck som gått 11 varv + ett sprillans. Borde kunna ge något gått om bara jag är laddad.

Problem som måste lösas: Bättre känsla för bromsarna, högre kurvhastighet, inte spänna sig så in i .........., pricka curbsen, bättre spår i depåkurvan, hålla i gasen aningen längre.

Positivt att jag ökat ur trösen, snabbhögern efter esset åker jag riktigt snabbt i, bara "problemen" löser sig så kommer det att gå snabbt.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Däck någon? Har endast rullat 18 väl dokumenterade varv på Gelleråsen.

Bild1.jpg bild.jpg

Det är en billig sport man har valt att slå sig in på :huvet :dummer
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Efter 2 kvällar i garaget börjar SGM's gamla Husabergare komma i form igen. Verkar ha supit bort en slangklamma till ena kylarslangen och hela avluftningsslangpaketet till förgasaren ;) Men det ska nog lösa sig... Blir nog en tur till Gröndal eller Sala och rasta den sedan, på grusdäck ;) Om jag inte hittar ett set motardmojänger billigt...
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Det är nära nu... Behövs 4dm 4mm plastslang, 2 gummistroppar till lyset och sedan är det nästan startförsök ;)
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Janä
man får väl ta och skriva ett fylleinlägg från dom djupaste värmlandskogarna så här när säsongen börjar ta slut
(lill-jingis är tvättad smörjd och uppställd under vintertäcket)
nått speciellt med hösten man blir alltid så toksugen på cross/enduro/korvgrillning och skitsnack,
ska skaffa lite nya rehab-knästöd (sånt där med skenor på som förhindrar att jag böjer mina knän mer än vad dom är gjorda för, som är brukligt när jag äntrar dödsmaskiner)
+ett par nya packboxar i framgaffeln, när jag är klar med det misstänker jag att det är dags för vinterdäck oxå.

har flytt till värmland för att studera (100 poäng 6 fingerbanjo och fulspritstillverkning)
men nån helgjävel borde det ju gå att skaka sig ur familj och flickväns bojor för att umgås med röda dödsmaskiner tycker jag!

(har vart lite väl dött på forat på sistonde så ett inlägg bjuder jag på)

hyvää ilta!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Janä
man får väl ta och skriva ett fylleinlägg från dom djupaste värmlandskogarna så här när säsongen börjar ta slut
(lill-jingis är tvättad smörjd och uppställd under vintertäcket)
nått speciellt med hösten man blir alltid så toksugen på cross/enduro/korvgrillning och skitsnack,
ska skaffa lite nya rehab-knästöd (sånt där med skenor på som förhindrar att jag böjer mina knän mer än vad dom är gjorda för, som är brukligt när jag äntrar dödsmaskiner)
+ett par nya packboxar i framgaffeln, när jag är klar med det misstänker jag att det är dags för vinterdäck oxå.

har flytt till värmland för att studera (100 poäng 6 fingerbanjo och fulspritstillverkning)
men nån helgjävel borde det ju gå att skaka sig ur familj och flickväns bojor för att umgås med röda dödsmaskiner tycker jag!


(har vart lite väl dött på forat på sistonde så ett inlägg bjuder jag på)

hyvää ilta!


Man saknar dig, på något udda sätt. Kan inte sätta fingret på det? :va Tror det har att göra med att man har ingen att jäklas med riktigt.

Känner samma ohemula sug efter västerfärnebo, geggmoppe, korvgrillning, java utomhus och lång-lastning. Plötsligt som fan står det en soooka rmz i garaget här...

Skål!
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Skitkul att se att tråden som jag skapade för snart 9 år sedan fortfarande lever kvar, hoppas ni alla får en riktigt kul hojsäsong utan allvarliga olyckor! /Fun

:hej
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Håller helt o fullt med Funatic. Nästan lite skrämmande o se alla nick som startade trådarna i lakritsforumet...
:banana:banana:banana :fyllisar :7peta:7peta :smasha:smasha:rolleyes:

(Alla dessa sköna smajlisar!)

Skitkul att se att tråden som jag skapade för snart 9 år sedan fortfarande lever kvar, hoppas ni alla får en riktigt kul hojsäsong utan allvarliga olyckor! /Fun

:hej
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
RR Elit träningsläger

Då kom man just hem, hade planerat att köra 3 dagar i sträck nu men eftersom värmen inte kommer så blev det 1 istället. Jag och NeonMannen var där.

Eftersom jag tänkte köra lungt o försiktigt så valde jag gatdäck, pga av att dom ska klara av alla väderlekar. Ville ju inte riskera att mula sönder BMW dräparen direkt!.

Första passet gick jag ut för att hitta känslan för hoj o bana. Och kolla så allt jag monterat under vintern fungerade.

Grejerna funkade och kawan drog iväg sjukt hårt mot gammelgixxern, framhjulet var riktigt lätt mot varvstoppet på 3:an och fortsatte öka som bara fan när jag peta i 4:an. Så mitt första intryck att den skulle vara slöare än gixxern var fel, dock har jag ju satt på nytt avgas och en bazzaz under vintern. Kanske kan gett lite extra krut!

Andra passet börja tanklampan blinka rätt direkt så jag åkte in för att tanka, sen drog jag ut igen. Börjar mjölka på lite gas ur böjjarna på utvarvet, vill på upp lite temp i gatdäcken och jag kör ju inte nått direkt monstertempo. Kommer till eje allt känns helt OK.

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!"¤!#%!"#%

Kamikaze-kawan tappar fästet i svackan efter ejes. #&&¤"&¤&¤"&"¤ Känner bakändan komma och har inte en chans att rädda det innan lowsidern är ett faktum. Fanskapet glider ur händerna på mig och jag ligger där på backen. Sedan kommer sekunderna som känns som en evighet. Jag glider, hojjen dräparn glider på kraschpuckar(tack gluffis) och börjar närma sig gräsmattan, ÄR DET TJÄLE?, hojjen får kontakt med gräsmattan och jag ser showen från första parkett, enda jag tänker är "RULLA INTE, RULLA INTE".

Hade en jävla tur, dräparn glider fint ut i gräset efter en lowsider i 80-90km/h. Går och lyfter upp den och ser att det är en del böjt men den har klarat sig skapligt. Förmodligen började det slira bakdäcket många meter innan jag märkte det och kraschen var ett faktum. :mad::mad::mad::mad::mad::mad:


In i depå och mecka, sedan äta lunch, fortsätta böja tillbaka det som är böjt, skruvar ihop allt. Sedan funderar jag på om det är nån ide att fortsätta eller inte. Slicks är det inte tal om, Neonmannen övertalar mig att jag ska ut igen.

Ställer in effektläget på Fegis och TC på max sen drar jag ut ett par pass till, men känslan att det ska släppa igen när man börjar få in flytet smittar av sig. Blir feggasande ur böjjar, sniglar mig genom böjjarna och då är det fan inte roligt att köra hoj!.

Får se den 24:e april om solen lyser och det är lite plus i luften då kanske det kan bli roligt att köra igen. Räknar iaf med att jag ska hitta det flytet då som jag skulle hitta idag.

Positivt

* kawan verkar ha bra mycket mer power än min gamla gixxer (kan bara självförtroendet återställas kommer det att gå riktigt fort). Steka svagare hojjar ur depåböjjen kommer inte bli några problem. :tummenupp

Negativt

* krascha med gatdäck som man trodde höll i bättre!

Så här i efterhand skulle jag nog tagit slicks då hade jag blivit tvungen att gå ut att pressa istället för att fisåka. 1.22.9 som bästa tid. o_O
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Bandag: Sevaracing 2013 04 24

Äntligen hemma från bandagen med sevaracing. Var 1 timmes pass så det var mycket körtid. Jag, Neonmannen och SGM var där förutom värden Mike Andersson.

Det förutspådda vädret från yr slog in, det var kallt och tunga moln på himlen som avslutades med snöblandat regn vid 14:30 tiden. Denna dagen kändes kusligt lik den onsdagen för 2 veckor sedan när både jag och BMW dräparn fick smaka asfalt!.

Hur gick det?: Var fruktansvärt farträdd första passet, slog av gasen i god tid och bromsade (som det kändes) till stillastående innan jag snigla mig in i böjjarna. Tyckte jag tog i av bara fan, titta ned på laptimern och den visa 1:20+ tider. :ARGHHH!"¤%#:mad::mad::mad::mad::mad:

Åkte ut igen och det började kännas en aning bättre började få kontroll på hojjen och psyket.

Andra passet så kände jag att farträdslan börjat domna bort. ;) Dock fega jag, slog av i god tid och bromsa tidigt, vågade inte gå på gas lika hårt och tidigt som förut.

Finns lite att jobba på med tanke på att jag var sopslut i kroppen efter några varv i mediokert tempo. Var ändå uppe i 240 efter några fegutgångar ur depåkurvan och var iaf uppe i 165 i snabbhögern. Så kawan är snabb även fast man är mindre snabb i kurvorna. 1.16 blev bästa tid (Får korrigera gjorde faktiskt 2 st 1.15 när jag inte hade laptimern igång. :)). Nya tag på en förhoppningsvis varm solig dag med nya däck.

Till alla belackare som bett en bön för att jag skulle krascha.
DET GJORDE JAG INTE. ;)
 
Last edited:

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Motardpremiär på Jerrys gamla Husa. Plattåhopp är nytt, grus med slicks är inte så svårt som man tror. Men noll flyt, kan dock bero på att är 10 månader sedan jag åkte nått vassare 2 hjuligt än min 125'a. Dock behöver kedjan kortas/större drev bak och en vettig bromspump fram. Tyckte 4kolvs Beringer oket bet dåligt med min slitna Nissin pump iaf..
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Första dagen på gelleråsen på länge, blev en onsdagsträning.

Började riktigt segt, Första passen körde jag 15-16 tider. Anledningen var ju igentligen inte att jaga tider utan bara att försöka hitta runt på banan igen. Rädd, inga bromspunkter, inget flyt alls skulle man kunna sammanfatta det.

Tredje passet: Fick höra att en bil läckt ut växellådsolja över i princip hela banan. :/ Avslutades snabbt när en kille highsidade påväg ur depåkurvan. Så det var bara att ta lunch.

Vid lunch kom ett SMS från NeonMannen, han undra om jag eller Hedberg körde 1.10,09 eller 08 tider. Svarade att Hedberg körde stabila 9:eek:r och jag körde på 15 tider som bäst. Han undra om det var nått fel på hojjen, för 1.15 tider skulle jag inte vara nöjd med, tyckte han... :)

Fjärde passet: När jag skulle ur depån såg jag att soppa lampan börjat lysa. ARgh! gjorde ett par varv ändå sen gick jag in och tanka, orka inte stressa ut igen.

Sista 2 passen: gick jag ut och kände att det började släppa mer o mer för mig. Kom in i depån och mycket riktigt nu visade laptimern 13 tider istället. Så jag hade börjat släppa med mig mer fart in i kurvorna, gasat lite längre och fick bromsa mycket senare och hårdare än innan. Fick känna på abs:n vid många tillfällen.

Bästa gps fart på rakan var 250.2km/h (PB) och jag tog inte escapen, var uppe i 173 i snabbhögern.

Kawan är lite oroligare mot vad gixxern är, en roligare sak är att ibland när man skickar i 4:an på rakan så lyfter framhjulet en aning. :) Dock skulle jag behöva snabbgas på den för jag har svårt att vrida stumt ur vissa kurvor. :(

Ja, det bådar gott inför sevadagen i morgon. Nu ska jag sätta på ett sprillans dunlop bak så får vi se om man kan förbättra sig ytterligare. Positivt är ju också att jag inte sitter och spänner mig så in i bomben.

Torsdag SEVA Racing dagen

Dagen i ära hade jag dragit på ett sprillans nytt dunlop 8854 dagen innan. Men det började med regn, stod över 3 pass sedan började asfalten torka upp. Drog på värmarna vid lunch, sedan vare bara ut och köra.

Första passet: efter lunch lyckades jag komma ned på 1.13 precis som dagen innan. Gick väl rätt skapligt var en del trafik men då får man öva på att köra om.

Andra passet: Gick jag ut och börja jaga lite mer börja dra stumt tidigare och ge på mer gas ur kurvorna, försöka släppa på mer fart in i kurvorna osv. Blev ett par omkörningar här också.

Tredje passet: Ut gasa och köra om, till slut kom jag ifatt en annan zx10r 2011. Han var rätt snabb överallt men jag klämde honom på rakan, grym fart i min BMW dräpare!. :) Fick några fria varv satte en 12:a, sen en 11.2 missa några växlingar så det blev en 13 tid. Sen kände jag att allt satt och det var ett grymt varv på G. Så jag börja mjölka på ordentligt kom till depåböjjen och skulle bara avsluta det (för tillfället) perfekta varvet. Drog på och då HÄNDE DET! HJÄVLAR VILKET SLÄPP!! :) Dock redde jag ut det blev dock endast en 12:a. Dunlopet hade börjat fulruggas det var anledningen till släppet.

Sista passen gick jag bara ut och softa testa lite andra svängpunkter, dock börja jag mosa på lite mot slutet igen så det blev ett par 12:eek:r.

Glad och nöjd med dagarna, blåsa i gashanden efter alla jävla omtag på gasrullen (måste fixa snabbgas). Jag och BMW dräparn börjar komma överens med varandra. Så nu siktar jag på onsdagsträningen nästa vecka så får vi se om jag kan förbättra mig.

Bästa fart på rakan 247km/h, snabbhögern 177 km/h. Bästa tid 1.11.2! kanske kan bli SO på bikeweek om jag kan skramla fram pengar.

Konstiga var att jag ladda som satan ut på rakan men fick lägre topphastighet med dunlopet? :va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top