Edwards snabbare än Ukawa och Kato.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Det ser ljust ut för oss som vill se Edwards genera Honda!

"Edwards, who had never before ridden Mugello, ended up with a 1:52.5 lap time -- virtually on the pace with Honda riders Tohru Ukawa and Max Biaggi, and half a second quicker than former 250cc World champion Daijiro Kato. Aprilia teammate Haga posted a 1:52.6, also quicker than Kato and right in the mix with the fast Honda boys. Considering that Ukawa owns the official Mugello lap record with a time of 1:52.6, you can see just how far Aprilia has come."

By the way: När har man användning för denna?? :hej
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Mattias skrev:
Jag körde på 1:50,7 idag. Jag äger dem alla.

Sorry, du måste har missförstått mig när jag sade att jag klockade dig för enfemtisju (1:57,0).
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det ser ljust ut för oss som vill se Edwards genera Honda!

"Edwards, who had never before ridden Mugello, ended up with a 1:52.5 lap time -- virtually on the pace with Honda riders Tohru Ukawa and Max Biaggi, and half a second quicker than former 250cc World champion Daijiro Kato. Aprilia teammate Haga posted a 1:52.6, also quicker than Kato and right in the mix with the fast Honda boys. Considering that Ukawa owns the official Mugello lap record with a time of 1:52.6, you can see just how far Aprilia has come."

By the way: När har man användning för denna?? :hej

Skriv inte faktafel i rubriken. Ukawa var snabbare än Edwards.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Re: Re: Edwards snabbare än Ukawa och Kato.

Chris Ash skrev:
Skriv inte faktafel i rubriken. Ukawa var snabbare än Edwards.

Ha ha! Oj, förlåt. Vilken miss. Det ska förstås aldrig upprepas. Men faktum är att Edwards var snabbare än det officiella banrekordet - satt av Ukawa. :hej
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Edwards imponerar måste jag säga men Ukawa kommer den här säsongen visa att hans framgångar hängt mer på teamplacering än ultimat förartalang, inte att han är dålig men han är inte så snabbast.
Kul att Haga tar in på Edwards hela tiden och han kan nog överraska en del belackare i år.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Edwards imponerar måste jag säga men Ukawa kommer den här säsongen visa att hans framgångar hängt mer på teamplacering än ultimat förartalang, inte att han är dålig men han är inte så snabbast.
Kul att Haga tar in på Edwards hela tiden och han kan nog överraska en del belackare i år.

Tänk om Haga för ett av sina frispelsår och kör som han gjorde 00!

Hela året blir ett stort lyckorus!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Tänk om Haga för ett av sina frispelsår och kör som han gjorde 00!

Hela året blir ett stort lyckorus!

Det som Haga är så bra på när han är i harmoni med hojen är att köra om där ingen annan gör det. Philip Island 2001 tex, Laguna Seca 2000 etc. etc.
Det ser jag fram emot.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Håller ett par extra tummar för Haga ,som mycket väl kan bli den mest underhållande föraren att se i år..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Det som Haga är så bra på när han är i harmoni med hojen är att köra om där ingen annan gör det. Philip Island 2001 tex, Laguna Seca 2000 etc. etc.
Det ser jag fram emot.

Precis! Haga är i sitt esse när han får slåss om varje millimeter i en klunga. Dessutom säger jag bara ve den som går ut jämte Haga på sista varvet....
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Precis! Haga är i sitt esse när han får slåss om varje millimeter i en klunga. Dessutom säger jag bara ve den som går ut jämte Haga på sista varvet....

Visst är han spektakulär när han har seger- eller podiumvittring. Men jag tror faktiskt inte att Haga kommer bli en av de snabbaste igen. Inte förrän han börjar köra Superbike igen. :hej
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Edwards förartalang tvivlar jag inte på. Han har både skickligheten och lugnet som krävs för att vinna. Men med tanke på att Aprilia ligger efter Honda och att Colin inte känner till banorna, så behöver han tur för att hamna på podiet. Märk väl att någon gång under säsongen måste den turen finnas.

Haga tycker det är kul att köra hoj och verkar sätta det före en hård dedikation. Tyvärr, räcker inte det för att klara de förare som beter sig en aning mer professionellt.

Kato har inte kört på några strålande tider hitintills. Möjligen är hojen för stor för honom. Jag tror inte att det kommer bli någon större skillnad under säsongen.

Ukawa är en slitvarg som kommer att göra hyggligt ifrån sig, men visst saknar han en talang av Rossis slag.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Nyteknik skrev:
Visst är han spektakulär när han har seger- eller podiumvittring. Men jag tror faktiskt inte att Haga kommer bli en av de snabbaste igen. Inte förrän han börjar köra Superbike igen. :hej

Om Haga nu inte skulle lyckas detta året i MotoGP kanske vi får se honom i SBK igen. Men jag hoppas verkligen inte det.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Penguin skrev:
Om Haga nu inte skulle lyckas detta året i MotoGP kanske vi får se honom i SBK igen. Men jag hoppas verkligen inte det.

Även om Haga inte vinner race ser han ju (till skillnad från många andra) stencool ut både på och brevid banan. Förhoppningsvis räcker det för att han ska kunna hänga kvar i MotoGP några säsonger. För ingen tror väl egentligen att han kommer vara mer än en "posör" så länge han kör i den högsta divisionen?
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Nyteknik skrev:
För ingen tror väl egentligen att han kommer vara mer än en "posör" så länge han kör i den högsta divisionen?

Jodå, jag tror och hoppas att han kommer att vara en aktör. Han kanske inte kommer att vara titelkandidat, men åtminstone med i toppen då och då. Minst.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Även om Haga inte vinner race ser han ju (till skillnad från många andra) stencool ut både på och brevid banan. Förhoppningsvis räcker det för att han ska kunna hänga kvar i MotoGP några säsonger. För ingen tror väl egentligen att han kommer vara mer än en "posör" så länge han kör i den högsta divisionen?

Eftersom Haga verkar komma bättre överens med Michelindäcken och Aprilian har ätit in en hel del av de andra hojarnas försprång, även om de inte är riktigt i kapp, så ser jag ingen anledning till att Haga inte skulle kunna göra en säsong där han slutar topp tio i slutställningen.
Kawa, Harris WCM och KR är ju riktigt långt efter och visst har Haga talang i nivå med, eller ännu mer talang än, förare som Ukawa, Jacque, Tamada, Hayden, Gibernau, Hopkins, Roberts etc.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Eftersom Haga verkar komma bättre överens med Michelindäcken och Aprilian har ätit in en hel del av de andra hojarnas försprång, även om de inte är riktigt i kapp, så ser jag ingen anledning till att Haga inte skulle kunna göra en säsong där han slutar topp tio i slutställningen.
Kawa, Harris WCM och KR är ju riktigt långt efter och visst har Haga talang i nivå med, eller ännu mer talang än, förare som Ukawa, Jacque, Tamada, Hayden, Gibernau, Hopkins, Roberts etc.

Det har du visserligen rätt i. Men talang och förmåga är inte riktigt samma sak och nog framstår Ukawa, Hopkins, Gibernau och Roberts som något mer pålitliga förare än Haga? Det vore suveränt om han skulle överraska och vara både stencool, spektakulär, snabb och jämn. Men jag tror inte vi ska räkna med det sita och då hamnar han ganska långt bak. Hoppas jag har fel!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det har du visserligen rätt i. Men talang och förmåga är inte riktigt samma sak och nog framstår Ukawa, Hopkins, Gibernau och Roberts som något mer pålitliga förare än Haga? Det vore suveränt om han skulle överraska och vara både stencool, spektakulär, snabb och jämn. Men jag tror inte vi ska räkna med det sita och då hamnar han ganska långt bak. Hoppas jag har fel!


Haga kan vara jämn, såpass jämn att han kan slå Edwards över en hel säsong, dessutom på en sämre hoj.Det såg vi 2000 och det kan hända igen. Jag tror att Haga kan vända upp och ner på Motogp om det vill sig för honom.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
Det har du visserligen rätt i. Men talang och förmåga är inte riktigt samma sak och nog framstår Ukawa, Hopkins, Gibernau och Roberts som något mer pålitliga förare än Haga? Det vore suveränt om han skulle överraska och vara både stencool, spektakulär, snabb och jämn. Men jag tror inte vi ska räkna med det sita och då hamnar han ganska långt bak. Hoppas jag har fel!

Jag tror att Haga kommer att vara mycket jämnare i år än 2001. Just jämnhet var det enda han hade på undermåliga Dunlopdäck i fjol.
Haga före Gibernau, Hopkins, Roberts i slutställningen är ju ingen skräll för mig i varje fall.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Jag tror att Haga kommer att vara mycket jämnare i år än 2001. Just jämnhet var det enda han hade på undermåliga Dunlopdäck i fjol.
Haga före Gibernau, Hopkins, Roberts i slutställningen är ju ingen skräll för mig i varje fall.

Inte Haga före Edwards heller egentligen....när man tänker efter och samtidigt önskar lite.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top