2 Ducati bland de 15 snabbaste...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Dum som han är övergav Gobert sitt amerikanska Ducatiteam mitt under pågående säsong för att plötsligt köra WSBK för Bimota. Ducati var knappast förstående inför detta infall och när Bimota efter några deltävlingar inte hade råd att fortsätta stod Gobert arbetslös. Ett av få team som vid tillfället hade lust att erbjuda honom en plats var det brittiska Virgin-teamet. Att han fick en andra (eller kanske var det en tredje) chans med Ducati är rätt konstigt. Gary Taylor som var teamchef i Lucky Strike Suzuki -97 har sagt att han aldrig i sitt liv kommer ha med Gobert att göra igen. Bimotas WSBK teamchef var inte heller imponerad när Gobert plötsligt stannade hemma med förkylning under ett av de sista racen. Han är knappast ensam om att vara arrogant och dum. Men det verkar vara ganska ovanligt att sakna den jävlarannamma som gör att de flesta yrkesutövande förare kör även med feber och brutna handleder. Han har i en intervju med Perfomance Bikes bedyrat att han "has changed" och mer än något annat vill köra MotoGP. Keep dreaming...

Han gjorde ju inhopp för Muz och Modenas också men jag voill ändå inte sträcka mig till att säga att han "körde Motogp 99".

Gobert har bland annat skitit i att kvala på fredagen för att han inte orkade. Det är inte sånt som hjälper en i karriären. Dock kom han på lördagen och satte pole!

Jag tycker han är underbar!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top