SV-Tråden!

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hej!
Har precis tjackat en SV 650 -08 med ABS. Har hittat svrider.com och sv650.org. Finns det andra bra ställen att hitta info på? Undrar också var jag kan hitta servicemanual? Har googlat fram några länkar, men fick ingen att funka (har dock bara testat från telefonen).
 
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Hej!
Har precis tjackat en SV 650 -08 med ABS. Har hittat svrider.com och sv650.org. Finns det andra bra ställen att hitta info på? Undrar också var jag kan hitta servicemanual? Har googlat fram några länkar, men fick ingen att funka (har dock bara testat från telefonen).

Hittade mina på internet nånstans. Har dock bara till 05a men stora delar är ju samma. Har du någon mail att skicka dom på?
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Någon som har verktyg för motordemontering, behöver byta vevstakslager men skulle behöva specialhylsa för att lossa motorn ur ramen samt svänghjulsavdragare mm.
Hjälp tar tacksamt emot. Känns så tråkigt att investera flera tusen i verktyg som bara används en (förhoppningsvis) gång :S
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Någon som har verktyg för motordemontering, behöver byta vevstakslager men skulle behöva specialhylsa för att lossa motorn ur ramen samt svänghjulsavdragare mm.
Hjälp tar tacksamt emot. Känns så tråkigt att investera flera tusen i verktyg som bara används en (förhoppningsvis) gång :S

På min 650 använde jag dorn och knackade med för att lossa specialmutter till motorinfästning. Måste du plocka ur veven? Annars är det inte säkert att du behöver lossa svänghjulet.
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
På min 650 använde jag dorn och knackade med för att lossa specialmutter till motorinfästning. Måste du plocka ur veven? Annars är det inte säkert att du behöver lossa svänghjulet.

Jag tog en 7/8" hylsa som jag svarvade ur och vinkelslipade.
Sant, kan ju ta isär halvorna och om det endast är vevstakslager går dem ju att byta utan att plocka svänghjul. Gör det dock lite bökigare får lär ju mäta upp och kolla hur lagerbanorna mår på vevstaken. Om de inte mår bra måste jag ju tyvärr byta veven vilket inte är omöjligt om lagret är slut.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Testar här. Ska byta kylarvätska på min nyinköpta sv1000 från 2004.
Nån som vet vilken mängd det går åt så jag vet hur mycket jag ska beställa?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Evil Twin

Guest
Testar här. Ska byta kylarvätska på min nyinköpta sv1000 från 2004.
Nån som vet vilken mängd det går åt så jag vet hur mycket jag ska beställa?

Servicemanualen för 2003 säger att 1100 ml vatten + 1100 ml glykol ger en fryspunkt på -31 grader Celsius, så en liter borde väl räcka.
Pm:a om du vill ha en kopia.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Testar här. Ska byta kylarvätska på min nyinköpta sv1000 från 2004.
Nån som vet vilken mängd det går åt så jag vet hur mycket jag ska beställa?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Om du tappar ut det du har i nu i en 4liters plastdunk, typ en sån man köper spolarvätska i så ser du ju hur mycket det blir och då vet du ju ungefär hur mycket du ska ha i. O så blandar man 50/50 med vatten. Glykol finns ju o köpa nästan överallt och är inte speciellt dyrt.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top