"Bilddöpning"?

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
Varenda bild som ja lägger upp på nätet skriver jag dit hemside adressen på. Det tar en jääävla tid, så jag undrar om det inte finns något program som man kan ange vart märkningen ska vara och sen automatiskt gör så på varje bild.

Sen undrar jag också om det finns något program som gör om flera bilder till en angiven size (type 1024x748) på samma gång. Även detta är ju otroligt tråkigt och tidskrävande.

Vore guld om någon lyckades förstå min beskrivning och har en lösning på problemet!
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
FolkE skrev:
Varenda bild som ja lägger upp på nätet skriver jag dit hemside adressen på. Det tar en jääävla tid, så jag undrar om det inte finns något program som man kan ange vart märkningen ska vara och sen automatiskt gör så på varje bild.

Sen undrar jag också om det finns något program som gör om flera bilder till en angiven size (type 1024x748) på samma gång. Även detta är ju otroligt tråkigt och tidskrävande.

Vore guld om någon lyckades förstå min beskrivning och har en lösning på problemet!


Sitter du och pillar med ps? ta och läs upp dig om "macro" Inte riktigt den batch-funktionen du söker men väldigt smidigt.
 

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
DumDum skrev:
Sitter du och pillar med ps? ta och läs upp dig om "macro" Inte riktigt den batch-funktionen du söker men väldigt smidigt.

Nja ja sitter i psp 7.0, tycker ps verkar så segt..
 

hejdaniel

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Sthlm - Traneberg
Hoj
KTM 640-E 2003
"ACDSee 5.0" Använder jag för att göra likadana förändringar på en stor mängd bilder. Tror även det finns funktion för att lägga in signatur på bilderna etc. Resize:a är väl den funktion jag själv använder mest.

/Daniel
 

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
skåneland
Hoj
honda crf450
Finns ett program som heter ImageResizerPowertoy som gör att man kan högerklicka på bilder och välja resize. Funkar även på flera bilder samtidigt. Väldigt smidigt.

Kan skicka det via msn om du vill ha det.
gasoline_boy@hotmail.com

//kaZmur @ unke_b's konto
 

FolkE

TyresoMoto.tk
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Tyresö
Hoj
On G
tack för hjälpen! nu har ett av problemen löst sig, i acdsee går det hur lätt som hellst att ändra storleken på flera bilder i taget. Nu är det bara det där med märkningen, det ska gå där också men jag lyckas inte få till det. Nån som vet att det funkar eller har något annat tips?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top