"liten" olycka igår..

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Var ute och körde lite igår, perfekt väder och allting. När jag har kört 3 mil och är på väg hem efter min lilla runda. Vad tror ni händer då?? Jo helt plötsligt hör jag hur ljudet blir 5 gånger så högt. Trodde först att det var en bult som släppt vid avgassystemets indfästning vid cylindern. Men tittar bak och ser inte pipan. Stannar och kollar en gång till. Och visst FAN hade pipan och en del av röret innan pipan gått av.
Anledningen till att det hände var förmodligen att jag lämnade det till en jag känner för att han skulle fixa svetsfogarna lite diskretare. Så han slipade bort de gamla och svetsade ihop det på nytt, därefter målade han det till mig också (det var lite småskabbigt för jag köpt det begagnat). Men förmodligen har han inte svetsat ihop det speciellt bra för det vara precis vid en av skarvarna som det hade gått av. Men som tur är det fixat imorgon igen.. så man kan ut och köra.. Skulle bara dela med mig av något jag Aldrig trodde kunde hända. :crash :rock :squid
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
Mr.Dna skrev:
... lämnade det till en jag känner för att han skulle fixa svetsfogarna lite diskretare. Så han slipade bort de gamla och svetsade ihop det på nytt, därefter målade han det till mig också (det var lite småskabbigt för jag köpt det begagnat). Men förmodligen har han inte svetsat ihop det speciellt bra...

Hehe, jag kan bjuda den där kompisen på en svetskurs :)
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Han jobbar redan som Svetsare. Låter nog rätt konstigt. Jag lägger eventuellt upp en bild på det hela lite senare :lol
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Haha, va kul :)

Hur skjutton lät den då?? Som en cross?? :va

lägg upp bilder, NUUU!! :)

Lägg upp nåra på din hoj med :)
 

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Malmö, Kirseberg
Hoj
Cbr 600f -99
Nu har jag fixat lite bilder med min sugiga Webcamera. Så fattar jag hur man lägger upp så ska jag göra det nu. Kawan måste låtit rätt grymmt. Jag testade faktiskt att köra full gas. Syrran frågade om det var mig hon hade hört 5 min tidigare då jag höll full gas en BRA bit hemifrån.. hehe.. Grymmt ljud iallafall. :D
 

Bifogat

  • Pipan bakifrån.jpg
    Pipan bakifrån.jpg
    3.6 KB · Visningar: 40
  • Bild2.jpg
    Bild2.jpg
    3.6 KB · Visningar: 42
  • kammaren.jpg
    kammaren.jpg
    3.6 KB · Visningar: 41
  • Båda.jpg
    Båda.jpg
    3.6 KB · Visningar: 42
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top