Honda CRF 450 Motard

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Hade en ny -05 crf som jag körde ca 40 tim. Grymt smidig o rapp motor osv men när jag nu haft husan ett tag o kört snart 20 tim så tycker jag bättre om den på gata i alla fall. 200 cc o en växel till märks tydligt och detta är ju klart plus för gatåka. Frambromsen är oxå snäppet värre än Hondan. Ventiljustering oftare men man slipper ju lyfta kam o sånt för att göra det i och med att det är ställskruv i stället. Mitt tips är Husan om du ska köra gata:tummenupp

Hehe, precis ;) Det jag säger till honom. Jag saknar hojjen min förbannat. Men sliter ihop pengar nu som bara den.
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Det lilla jag kan säga när jag och kompisen va ute å körde, han har CRF och jag hade en Husa, så var det att han verkligen ogillade att krokiga landsvägar. Fick stanna titt som tätt för å vänta på honom, då han tyckte det var obehagligt å varva hojjen. Till skillnad så lägger man i 6.ans växel i 110-115km/h å tuffar nästan på tomgång då, å han ligger å varvar stackarn i 90km/h. Så det beror ju på helt enkelt, service kräver ju båda hojjarna. Ingen mer eller mindre. Men småbanor, så hade crf.en varit en stor kandidat, men på småvägar och gator så är Husan den man skall välja om mekandet inte är till något problem. Men du har ju bara dessa två som kandidater, så räknar med att du kan det. Fråga Geronimo79 här inne, han bytte sin Honda mot just en Husa och har säkert bra fakta å ge.
Mvh Fredrik

Dummaste jag läst på länge. Kan iofs hålla med om att husan med sin större motor och extra växel kan vara att föredra vid puttrande på landsväg, men utväxlingen på växlarna ihop med varvilligare motor gör att det inte skiljer mycket i topphastiget.
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Dummaste jag läst på länge. Kan iofs hålla med om att husan med sin större motor och extra växel kan vara att föredra vid puttrande på landsväg, men utväxlingen på växlarna ihop med varvilligare motor gör att det inte skiljer mycket i topphastiget.

Hehe, visste inte att du hade provat hans Honda. Men om han själv erkänner, vad är det då?
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Dummaste jag läst på länge. Kan iofs hålla med om att husan med sin större motor och extra växel kan vara att föredra vid puttrande på landsväg, men utväxlingen på växlarna ihop med varvilligare motor gör att det inte skiljer mycket i topphastiget.
Det går ju alltid att ändra drevningen även på en Honda så vitt jag vet :)
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Dummaste jag läst på länge. Kan iofs hålla med om att husan med sin större motor och extra växel kan vara att föredra vid puttrande på landsväg, men utväxlingen på växlarna ihop med varvilligare motor gör att det inte skiljer mycket i topphastiget.

Nja, när jag åkte gata med min crf och orginaldrevning från HM så höll den på att explodera i 140. Husaberg i gatutförande gör mig veterligen runt 200.
 

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
Liten fråga/frågor, på "instrumentpanelen" på hojen... på vänster sida är (dem cirklarna med bilderna) blinkers, halvljus och helljus, right? Vad är där på högersida? Har precis köpt 450:n.. men inte sett att dem tre på höger sida lyst nån gång. Börjar ju undra:va. Är där inget som säger till när det är dags att tanka? Gör mig klokare. Tack på förhand.
 

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
när hojen börjar hosta och sen plötsligt dör har du förmodligen soppaslut lite innan det tankar du :pannkyss ... Tror inte det är några lampor på högersidan
 

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
Okej, skriver om inlägget då det försvann :) Hoppas dock nån svarar denna gången, hehe.

Är detta nån lampor (med funktion?) eller bara dekoration?

abcd0002mv8.jpg

Hoppas ni inte tycker bilden är för stor
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
Okej, skriver om inlägget då det försvann :) Hoppas dock nån svarar denna gången, hehe.

Är detta nån lampor (med funktion?) eller bara dekoration?

abcd0002mv8.jpg

Hoppas ni inte tycker bilden är för stor

Det är inga lampor på höger sida, endast dekoration.
 

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
Slip-on

Tja igen.

Som sagt är jag total nybörjare på MC, har inte ens mc-kort än... kanske den 27/8:yoparty

I alla fall. Skruvade av den här delen på avgasröret idag, för jag läst att man skulle få lite bättre effekt... problemet var att jag tyckte det lät lite väl mycket. Myyycket skönare ljud, men för högt. Så jag undrar vilket slip-on ni skulle rek.? Vilket som är bra, och låter nice. Tack på förhand.
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
Jag åker med Akra helsystem och det låter najs men det låter Mycket mer än orginal,
Jag kan dock rekomendera ett Akra slipon med "enduroböj" (noicekiller) monterat på det, den bibehåller det mulliga ljudet och det mesta utav effekten.
 

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
Iiiih.... 6000:- ungefär..... fan att det ska vara så dyrt. Funkar det inte med några varv aluminiumfolie :) ?

Hittar inget begagnat iheller... vad för sidor kan man kolla på? Jag har kollat här, blocket, tradera och enduromx.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Tja igen.

Som sagt är jag total nybörjare på MC, har inte ens mc-kort än... kanske den 27/8:yoparty

I alla fall. Skruvade av den här delen på avgasröret idag, för jag läst att man skulle få lite bättre effekt... problemet var att jag tyckte det lät lite väl mycket. Myyycket skönare ljud, men för högt. Så jag undrar vilket slip-on ni skulle rek.? Vilket som är bra, och låter nice. Tack på förhand.

Om du kör med crossdämparen så kan jag inte tänka mig att det är värt att lägga flera tusen på en ny. Kör du med gatdämpare kanske det däremot är värt det.

Hur som helst så gick min ljuddämpare sönder och då beställde jag en sån här: http://www.fmfracing.com/products/catalog.aspx?CategoryID=280

Fast jag kan inte säga så mycket om den eftersom jag inte fått den än.

Däremot kan jag avråda från att beställa av företaget jag beställde från (Arsenal MX). Har fått vänta i 2,5 månad och först igår fick jag veta att paketet kommit till Sverige och att dom skickar den från Stockholm idag.

Ring till nån MC/Cross-firma nära dig så kan dom säkert beställa hem nånting som passar.
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
Kolla på Enduromx ett par gånger i veckan, det dyker upp system där hela tiden.
Jag köpte mitt beggat därifrån för 2000:-
 

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
TurboJugend... Tråkigt att du behövt vänta så länge.... riiiktigt länge.

Kolla på Enduromx ett par gånger i veckan, det dyker upp system där hela tiden.
Jag köpte mitt beggat därifrån för 2000:-

Får nog göra det, då jag känner att jag inte har råd med ett nytt. Är svårt att hitta något som klarar db-gränsen antar jag(?). Ingen som har en db-mätare hemma:)? Testa rundor lite, hehe.
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
ska de klara decibel gränsen får du nog köra med HM orginal....
 

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Mariefred
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005
ger dej en böteslapp och eventuellt en om besiktning,
mej har dom inte hunnit ifatt för att berätta ännu :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top