EBC raceskivor

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Jag fick ett svar ifrån ngn av er, jag vet inte vem, att pro-lite inte är raceskivor.
Enligt Zoomproducts i England ( den största återförsäljaren)
" there is only one race disc wich is a full pro-lite race disc including sparebutton kit" ( made from low carbon steel)
kan du som vet eller vet var man kontrollerar dessa uppgifter höra av dig.

Tack!
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Jag tar det inte som en knäpp på näsan, utan är istället tacksam för all info som hjälper mig att få tag i rätt prylar.
 

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
2-takt
tror han har lite struligt med sin dator så det kan ta ett litet tag till innan han är på här igen
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Som du skrev så är hemsidan inte klar, men jag fick tag i den svenska representanten för EBC och enligt honom så kör halva gänget i ss 600 med EBC. Det borde borga för att det är bra grejer. Hursomhelst han säger att det finns Pro-lite race men att
när man pratar om pro-lite så menas gatvarianten och den andra kallas bara för race. För att kunna se skillnaden på dom olika skivorna så är navet på race blått och std är guld eller silver.
Priset hos honom är 2693 inkl/st och priset i England är 90 pund/st dvs 2 skivor och frakt blir 2740 eller ungefär halva priset.
Det priset gäller dom som har licens. Klossarna kostar också ca hälften.
Många bäckar små.....
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Gixxer 1000 skrev:
Som du skrev så är hemsidan inte klar, men jag fick tag i den svenska representanten för EBC och enligt honom så kör halva gänget i ss 600 med EBC. Det borde borga för att det är bra grejer. Hursomhelst han säger att det finns Pro-lite race men att
när man pratar om pro-lite så menas gatvarianten och den andra kallas bara för race. För att kunna se skillnaden på dom olika skivorna så är navet på race blått och std är guld eller silver.
Priset hos honom är 2693 inkl/st och priset i England är 90 pund/st dvs 2 skivor och frakt blir 2740 eller ungefär halva priset.
Det priset gäller dom som har licens. Klossarna kostar också ca hälften.
Många bäckar små.....

Det var det jag skrev EBC Race, kör själv med dem. Byt sen ut till Brembo 19*18 Radialbromshantag & SBS CB pads så är det sista du kan klaga på är bromsarna. ´Det kan inte stämma med dom priserna, är du helt säker ?, det mesta i GB är dyrare än i Sverige p.g.a. Valuta kursen. Kolla ordentligt så att det verkligen är EBC Race och att det inte är från 90£.

Om du beställer för detta pris som du nämner hade jag köpt 20 par och tjänat 1000:-/paret och ändå varit billigast på marknaden.

Mvh//ZF
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top