Letar du efter första hoj?

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
TLR 99
bad santa skrev:
sitter o kollar på två hojar båda i 25tusen kr klassen
antingen en honda cbr 87-90 eller en fzr 90-92 vilken hoj är bästa köp
har ju sett ett par cbrer för under 20k men det låter lite för billigt?
edit:båda hojarna är 600cc offcourse

Köp min Gixxer 750 -98 för 30 pannor! Allt funkar precis som det ska, dock lite "kosmetiska" blessyrer.
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
ljungen_79 skrev:
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.


Det är som att sätta sig i ett jaktplan utan erfarenhet av farten! börja med 600, du kommer ändå tycka det går fan själv! 0-100 på 3.2-3.5 är ju inte fy skam?
 

alle_85

väntan e lång
Gick med
17 Aug 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
ingen just nu
Hej allihopa!

Vill ta motorcykel körkort och har idag skickat iväg papprena om att få övningsköra. har några frågor som jag skulle behöva få svar på; vad jag förstått så finns det vissa hojar som inte är bra för nybörjare så jag tänkte undvika dem om det går. jag ska övningsköra med en hoj som går som tung och obegränsad dvs. minst 700cc och 35kw men vill gärna ha en sporthoj har tittat runt lite och är väldigt intresserad av en ninja typ 95-, är det en bra nybörjar hoj? finns det någon sportigare hoj men som är bekväm för två att åka på? det viktigaste förutom säkerheten är försäkringen ska börja plugga och har ej råd med för dyr försäkring, och priserna jag kan tänka mig för hojen är 0-50000 gärna 30-40tusen om det finns.
tack på förhand/ alle
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
vtwin skrev:
Köp min Gixxer 750 -98 för 30 pannor! Allt funkar precis som det ska, dock lite "kosmetiska" blessyrer.
hmm har kollat lite extra på kawasaki zx750r typ 89-91 den senare tiden är de prisvärda och vet någon hur de funkar på bana tycker de är snygga :)
hoppas på hoj köp nästa sommar fixar teorin i vinter och handlar allt utom båge då ochså :)
 

the nick

Ny medlem
Gick med
18 May 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Yamaha FZ6-n ABS 2008 Svart
Honda Cb 600 F Hornet

Köp min: Honda CB 600 F Hornet -05. Svart med F1 speglar. Nyskick ca 290 mil. Garanti till april 2010. Billig försäkring med Hondas märkesförsäkring. för 69500 kr. tel 031-14 38 68 eller 0730-230 930.
 

Bifogat

  • mc försäljning.JPG
    mc försäljning.JPG
    58.1 KB · Visningar: 423

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
none
gsxr 600 01 eller r6 (00 - 01) ??

Hejsan!

Jag letar första hoj. Gillar r6:eek:r asmkt, för ja e bigfan till r1. Men eftersom jag är ny vill ja inte börja med för mycket. Å det ser nog konstigt ut att regga en r1 som 25 kw vilket ja ska göra med r6:an eller gixxern. (25 kw på pappret alltså, i alla fall efter ett tag)

Min fråga är, vilken är härligt skönast mest drag etc etc: r6 eller gsxr 600???
Tänkte lägga runt 45000. Har hittat båda för det priset men en gixxer som bara gått 900 mil.

Astacksam för svar!
Ses på vägarna!
// Jonathan
 

hittebarnX

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
skåne
Hoj
kawa zxr 750
meep meep! min första hoj blir och är en kawa zxr 750 -92. Har varit ute å testkört ett gäng olika men denna är är ngt alldeles speciellt! :)
 

Cathje

en holländare på en svensk sida *ler*
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Gorredijk, Nederländerna
Hoj
Honda VFR400R NC30 1992, Kawasaki ZXR750 J1 1991
tjena!! såg denna hoj på en holländsk motor-forum:

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/109401

lite plast skador.
holländsk hoj, 6250 euro...

hans epost: wnn499697@tiscali.nl (holländare, kan inte svenska...)

Hayab3a.jpg

Hayab1a.jpg
 

walleskydive

Speedoholic
Gick med
31 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GIXXER 750-96
Vilken-hoj?

Jävla tjatigt ämne,men va fan det kommer ju nya åkare hela tiden!
Som sagt var som gammal "guru" inom mc-branchen,har kört ca 600 mil(Ha!Ha!)vill jag rekommendera att att man köper en hoj i typ rätt "riktning",vill du ha en sporthoj,så köp det!Själv gjorde jag det med litegranna rädsla,va fan aldrig kört tung cyckel innan,och så börja med en 750,inte riktigt efter skolboken.Men va fan!Min första tanke var,trots att jag är 30+,var att,detta är en sk "Sporthoj" den måste gå som fan hela tiden!Men så tänkte jag så"mogen" som jag är,om,va fan den går ju att köra försiktigt med,inte fan har jag behov av att hävda mig inför massa bilar som vill rejsa o dyl,tonåringar med keps o feta bas-lådor i ngn jävla Supra,el Nissan,det är löjligt att dom bara försöker,dom fattar inte vad en sporthoj idag går för!Där för är det bara så jävla "Kingit"att bara ignorera dom igenom att bibehålla farten,tids nog ger du dom "Gadden"och under tiden du lär dig behärska vilddjuret så är det bara och "noncha" dom,lådsas att man har full koll men inte vill!,att helt enkelt utvecklas i sin egen takt,kan man det så lever man betydligt längre och kan njuta mer av sin hoj! :yoparty
 

Cathje

en holländare på en svensk sida *ler*
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Gorredijk, Nederländerna
Hoj
Honda VFR400R NC30 1992, Kawasaki ZXR750 J1 1991
rejser skrev:


jupps, om jag hade 60.000 spänn hade jag säkert köpt den, men tyvärr har jag inte råd...

därför säljer jag min vfr400r, med lite plast skada o nya kåpor :p
denna: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=27214

har set en zxr750r för 2500 euro som jag vill köpa, ska titta på den nästa vecka om han inte säljer den imorgon :mad:
 

Hi-ho

Guest
Ägde en honda cbr i sommras, dyrt men kul.
Nu har jag en Ktm 660 smc. Svinkul och billigt!!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Undrar också i jämförelse mellan gsxr 600 och en r6..köregenskaper osv..
vad ligger en 97as gsxr i pris?
vad ligger en 99as r6a i pris?
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Råttan skrev:
är själv ute o letar första hoj just nu.
dom hojar jag har kollat på ligger båda under 30.000kr
en yamaha fzr 600 90a och en suzuki gsxr 750 92a
600an kosta 20.000kr o 750n 27.000kr
vet någon här om dessa två är lämpliga nybörjar hojar :confused:

jag har också funderat på en fzr 600 men 90orna har runda o fula lampor där fram och det vill man ju gärna slippa :arsele
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
ljungen_79 skrev:
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.

Det vettigaste borde väl att först ha 125, sen 600 å sen "storstor" ? Då borde det vara lättare att kunna hantera det där gassyndromet. :D

Yamaha_Tobbe skrev:
jag har också funderat på en fzr 600 men 90orna har runda o fula lampor där fram och det vill man ju gärna slippa :arsele

Men runt 92 kom väl den nya designen ? Dom är rätt okej.
 

Bizzo

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Värmdö (Sthlm)
Hoj
Yamaha YZF R1 turbo-01, Yamaha yz 250 -01
Ang. Första Hoj!

vågen skrev:
Jag började nu på min Monster 900 och det e helt ok. Som ovan sagt så får man hålla handen i styr innan man kan köra.

Köp en sån du vill ha :tummenupp MEN! kolla så du har råd med försäkringen först, speciellt om du e som mig ~21 d e rätt dyrt. :gråta

Jag är själv 21 år gammal, och har precis börjat kollat på hojjar och försäkringar, Är jätte inne på att köpa en YZF R1 årsmodell 99-00 ligger mellan 40-69k, helt ok enligt mig, men jag ringde upp Länsförsäkringar och kollade på en hel och trafikförsäkring, höll på att få en chock, hel försäkring kostar 71k/år, och trafik kostar 29k/år, man börjar bli lite små trött redan nu på alla pengar som går åt bara för att man ska ha roligt med polarna! Men det är skönt att man bor hemma, för på pappa kostar hojen 27k i helförsäkring och ca 5k i trafik, låter lite bättre iallafall! Har någon tips om vilka skyddskläder man ska köpa typ hanskar,hjälm, mcställ osv. Kom gärna med egna erfarenheter av Yamaha R1 lr försäkringar! Med Vänliga Hälsningar /Tobias
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Bizzo skrev:
Jag är själv 21 år gammal, och har precis börjat kollat på hojjar och försäkringar, Är jätte inne på att köpa en YZF R1 årsmodell 99-00 ligger mellan 40-69k, helt ok enligt mig, men jag ringde upp Länsförsäkringar och kollade på en hel och trafikförsäkring, höll på att få en chock, hel försäkring kostar 71k/år, och trafik kostar 29k/år, man börjar bli lite små trött redan nu på alla pengar som går åt bara för att man ska ha roligt med polarna! Men det är skönt att man bor hemma, för på pappa kostar hojen 27k i helförsäkring och ca 5k i trafik, låter lite bättre iallafall! Har någon tips om vilka skyddskläder man ska köpa typ hanskar,hjälm, mcställ osv. Kom gärna med egna erfarenheter av Yamaha R1 lr försäkringar! Med Vänliga Hälsningar /Tobias

de är inte så önskat att göra sådär här på SH, den huudsakliga ägaren ska vara den som står som ägare och försäkringshavare.

Jag kör med halvförsäkring för jag har inte råd med hel

Köp skinnställ, sattsa mycket pengar på skydds utrustning för det är bra att ha.
 

Bizzo

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Värmdö (Sthlm)
Hoj
Yamaha YZF R1 turbo-01, Yamaha yz 250 -01
Mr Helmut skrev:
de är inte så önskat att göra sådär här på SH, den huudsakliga ägaren ska vara den som står som ägare och försäkringshavare.

Jag kör med halvförsäkring för jag har inte råd med hel

Köp skinnställ, sattsa mycket pengar på skydds utrustning för det är bra att ha.

Hej! Jo jag har funderat lite på det och kommit fram till att min pappa också kommer bruka hojjen, han har passerat 50 år precis och har haft körkort för hoj sedan han var 18 lr nått.. Han har kommit in i gubb krisen och behöver ha någon hobby! Jag pratade faktiskt med försäkringsbolaget om detta och fick svaret när jag frågade om detta, att det är helt ok om ni är folkbokförda på samma adress och att det inte är förbjudet att låna pappas motorcykel! Så jag står i valet till kvalet hur jag ska göra, är det plånboken lr samvetet som får avgöra ? Ta hand om dig ! MVH /Tobias
Ps Roligt bygge du håller på med, har du fått ihop minimoton än ? Ds
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top