Letar du efter första hoj?

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
hymac skrev:
jag har aldrig förstådd det där med att man ska analysera vilken hoj man ska ha det är bara att köpa en jävel man gillar och sen byter man vart efter man ändrar smak man behöver inte vara Einstein för att välja båge bara man når fram till styret sen är det bara att gasa


Precis!! ja håller med. ja håller på å ta körkort nu, å ja tycker man ska ha max effekt å så mycket vrid som möjligt. Allra helst turbomatat, sen är det bara att BRASSA på utav HELV.... Det är ju så man lär sig. Tycker vilken tusenkubikare som helst e en lagom nybörjarhoj. eller hur?
 

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Ort
norrtälje
Hoj
Söker billig R1a -02
håller med till 100% :rolleyes:

BRASSARN skrev:
Precis!! ja håller med. ja håller på å ta körkort nu, å ja tycker man ska ha max effekt å så mycket vrid som möjligt. Allra helst turbomatat, sen är det bara att BRASSA på utav HELV.... Det är ju så man lär sig. Tycker vilken tusenkubikare som helst e en lagom nybörjarhoj. eller hur?
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
GiXXer K7, HD Road King Special -22
Jag funderar på att köpa hoj, tittar framförallt på Blackbird som första hoj men det verkar som om en del idiotförklarar mig för att man skall välja en sån stor hoj som första hoj.

Min åsikt är att i princip alla mc är h-vetes snabba så det är mer en fråga om att köra med sunt förnuft. Själv är jag tokförtjust i designen på BB och vill ha en hoj som är skön att nöta mil med så den känns som ett bra val. :confused:
 

RancidMan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Thunderace 1000
ljungen_79 skrev:
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.


Kör fortfarande på "min första hoj" en Thunderace... Trivts kanon med den, lättkörd går som ett skott och faktiskt en hyfsad premie..för att vara sporthoj i vart fall..

Köp min hoj?!?! har just blivit 2 barns farsa å tiden verkar inte räcka till i år... Bor 4mil från Vetlanda.. hör av dig om du är intresserad.

desmond_lindberg@hotmail.com
 

Martin.T

bytte v8 med stöd hjul mot rad 4:a
Gick med
18 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
Hornet -98
det verkar nästan hänga mer på försäkrings premien än eget tycke å smak. har inte kort än men en hoj är inhadlad. gsx400fws lagom stor billig men inge vidare med två på............ja frugan har kort jag e spätta än så länge....(skäms) kolllade på en cb500s -02 men premien blev 19.000kr jämfört med gsx`n 1038kr
 

spett

inte som alla andra barn
Gick med
1 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
För tillfället inte ens en trampcykel :(
Ghost skrev:
Klart att man kan, det är dock inte alla som klarar av att hålla gashanden i schack för att det ska vara lämpligt att börja med en stor hoj.
Sen vet jag inte hur fort man tröttnar på en R6:a, har aldrig haft någon själv...


:)

Det där är lite svårt..

Har bara kört pruttstånka tidigare men fick förra sommaren låna en polares trimmade r1:a ett par dar..
Jääääla hoj att gå tyckte jag första timmarna, vågade inte draden mer än till 8-9k varv i början, men fan vad fort man vänjer sig!! :3freak

I början funderade man mest på hur fan folk vågade patta ur en sån hoj på växlarna men efter ett par timmar var det ju varvstopp på varje växel som gällde :D

Efter att ha haft den ett par dar så går det inte att sluta fundera över hur det skulle vara med en turbomatad retta :yoparty

Nu kanske jag är skadad i huvet, vet själv att jag har nån form av damp när det kommer till snabba fordon, men jagska bara ha en retta, så är det bara :D

Förmodligen kommer jag köra åt helvete oxå men jag är inte smart nog att inse det :kocko
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Martin.T skrev:
det verkar nästan hänga mer på försäkrings premien än eget tycke å smak. har inte kort än men en hoj är inhadlad. gsx400fws lagom stor billig men inge vidare med två på............ja frugan har kort jag e spätta än så länge....(skäms) kolllade på en cb500s -02 men premien blev 19.000kr jämfört med gsx`n 1038kr

19 var inte billigt. Kolla in Yamaha Fazer 600. Brukar ha bra premier trots 95hk, detta p g a en annan siffra i regbeviset.
 

noja

heter numera Noyah på *****et
Gick med
3 Jun 2005
Ort
västertorp, sthlm
Hoj
KLR 650
Lite sugen på att byta hoj, kör nu en klr 650 -89 :3freak
kollat lite på honda vf 1000 84 ca, är det något att ha tro?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Suzuki GSX 750 ES -83

Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -83 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).

Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.

Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".

Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?
 
Last edited:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
JKay skrev:
Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -84 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).

Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.

Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".

Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?

Absolut! :tummenupp

Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Dez skrev:
Absolut! :tummenupp

Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.

Njaaa...1300 va o ta i.

Fick 4806:-/år i halvförs/helår av Bilsport & MC den är säkerligen billigare hos Folksam. Får kolla.

Men i övrigt så känns det som en vettig cykel.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
JKay skrev:
Njaaa...1300 va o ta i.

Fick 4806:-/år i halvförs/helår av Bilsport & MC den är säkerligen billigare hos Folksam. Får kolla.

Men i övrigt så känns det som en vettig cykel.

Va :va skitdyrt för den hpjen.
Det är vad jag betalar för ZXR:en...24 år i dyraste zonen.

Är du säker på att du bad om klassikerförsäkringen? När jag klassikerförsäkrade för 2-3 år sen kostade den iaf 1300:- oavsett ålder och hoj.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Dez skrev:
Va :va skitdyrt för den hpjen.
Det är vad jag betalar för ZXR:en...24 år i dyraste zonen.

Är du säker på att du bad om klassikerförsäkringen? När jag klassikerförsäkrade för 2-3 år sen kostade den iaf 1300:- oavsett ålder och hoj.

Hm....räknas den som klassiker med...nä jag tog +30 förs. Hahahahahaha Får räkna om.... :tummenupp

EDIT: 1383/år i hel...hahahahaha detta är ju inte sant!!!! Perfekt!!
 
Last edited:

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Dez skrev:
Absolut! :tummenupp

Kostar 1300:-/hel/hel hos bilsport&MC och du behöver inte gråta blod om (när) du lägger ner den.


Vi sitter i funderarnas land over om vi ska skaffa hoj eller inte. Vi ar bada sugna, men de ar barn o jobb (jag har inget) osv med i bilden. Men som vi snackade om idag sa verkar de smart att kopa en som de inte gor nagot nar vi lagger ner den (ar overtygad om att vi kommer gora det)... Vore katastrof om vi kopte en retta o veckan senare va tvugna att streeta den Eller???
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
JKay skrev:
Det visade sig att en bekant till mig har en Suzuki GSX 750 ES -83 som han köpte förra året och ska sälja nu. Någon som har erfarenheter av en sån?
Min tanke är att ha en "lagom" hoj att börja med men ändå kan vara rolig att köra. 14000:- är ju liksom vad min nuvarande budget hurrar för. Försäkringen är småsaker så den behöver jag inte tänka på (ekonomiskt).

Den ser fin ut i övrigt och går bra. Nya däck och batteri.

Den är ju inte direkt en "sporthoj" men känns liksom lagom som "förstahoj".

Är jag inne på rätt väg eller vad tror ni?

Det blev denna! Har kört ett antal mil nu och den känns bra! :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jim Profit skrev:
Jag funderar på att köpa hoj, tittar framförallt på Blackbird som första hoj men det verkar som om en del idiotförklarar mig för att man skall välja en sån stor hoj som första hoj.

Min åsikt är att i princip alla mc är h-vetes snabba så det är mer en fråga om att köra med sunt förnuft. Själv är jag tokförtjust i designen på BB och vill ha en hoj som är skön att nöta mil med så den känns som ett bra val. :confused:[/QUOT


så tänkte jag för tio år sen o har aldrig ångrat mig eller kört något mindre än 1000 cc...så gå på din egna känsla o handla på.... :tummenupp
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
spett skrev:
Det där är lite svårt..


I början funderade man mest på hur fan folk vågade patta ur en sån hoj på växlarna men efter ett par timmar var det ju varvstopp på varje växel som gällde :D

t :kocko
Varvstopp på varje växel är inte bra för motorn, så lägg ner det.
Annars har du snart lagt upp en tråd här om varför din hoj har rasat och var du kan få tag i en ny motor,
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
sitter o kollar på två hojar båda i 25tusen kr klassen
antingen en honda cbr 87-90 eller en fzr 90-92 vilken hoj är bästa köp
har ju sett ett par cbrer för under 20k men det låter lite för billigt?
edit:båda hojarna är 600cc offcourse
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Du kan köpa min hoj om du vill....en underbar nybörjar hoj(Yamaha Diversion 600 -97 2900 mil)Ska köpa ny båge. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top