Letar du efter första hoj?

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
Hoppas det går bra då, så att du kan åka lite i sommar med mig o anndra. :tummenupp
Vad blir det för båge då Råttan?
 

Råttan

för snabb för mitt eget bästa
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
snart en suzuki gsxr 750
blir nog en fzr 600 90-91a bra pris på dom verkar det som
 

Råttan

för snabb för mitt eget bästa
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
snart en suzuki gsxr 750
måste provas
M3an jag har nu gör 250 :tummenupp (har provat på motorväg ,mörkt inga regplåtar)hade inga planer på att stanna hihi
 

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
rSEXa skrev:
Jag har köpt en R6 -03 i veckan.

Är det en bra nybörjarhoj?

Jag trivs jävligt bra med min... lätthanterlig o med mycket pulver :tummenupp
men vadå?? du har inte provat någon innan du köpte den??? :confused:
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
haha nej det har jag inte. :tungan
Men den blir säkert bra att ha till sommaren :tummenupp

LÄNGTAR TILL SOMMAREN!!!! SKA BLI ROLIGT! :banana

Men det kommer bli en lång vinter för mig :mad:
 
Last edited:

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Miip Miip skrev:
Håller med föregående talare. Började själv med min Fireblade och man får öka farten i kurverna efter hand...

... tills man närmar sig hastighetsbegränsningen. :brinnerup
 

Ninja man

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
I en hydda
Hoj
Kawasaki ZX9R NINJA
H4 skrev:
Jag tror att ZX9R är ett bra val för den som vill ha över 600 cc som första hoj.

Sett att många väljer R1, den är väl också ett bra val men kanske för snabb.

Jag vet inte hur du är informerad :kocko men ZX9R är väldigt likvärdig i prestanda med R1 Har själv rejsat på strippen med min original ZX9R mot 2 st olika R1 med effektavgas vi snackar hundradelar i skillnad på 402m :fatta! skillnaden är att ZX9:an kräver sin man i kurvteknik då den är tyngre. I övrigt så är dagens 600:a R modeller väldigt lika sina storebröder i prestanda varför inte ens de är lämpliga nybörjar hojar :mattias

:cdevil //Ninja man
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Här är min första hoj....billig att ha och smidig att köra. :tummenuppYamaha 600 Diversion.
 

Bifogat

  • diversion2.JPG
    diversion2.JPG
    13 KB · Visningar: 4,442

marcusj

Marcusj
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Haninge
Hoj
2005,Kawasaki,KLV 1000
hymac skrev:
jag har aldrig förstådd det där med att man ska analysera vilken hoj man ska ha det är bara att köpa en jävel man gillar och sen byter man vart efter man ändrar smak man behöver inte vara Einstein för att välja båge bara man når fram till styret sen är det bara att gasa


WORD!!!!! :Bugar
 

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Min första hoj...

Min första hoj Suzuki SV650s rekommenderar jag varmt som första hoj. Gött drag, lätthanterad och underbar på kurviga slingor! :tummenupp

...och inte nog med det! Som den givmilde ängel jag är, är jag beredd att sprida glädjen vidare! Kolla här bara! :)
 

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Ort
Pörtom
Hoj
sextresex ninnnnja
ljungen_79 skrev:
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.
Har kört både liters och halvliters men alldrig tröttnat på 600 klassen, Den överlägset roligaste var nog den trimmade banhojen och den var endast 250 :Bugar Trodde aldrig att det var så mycke sprätt i en 1/4 liters hoj. Bör väl nämnas att det var en banhoj
 

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Hindås med Blitzen
Hoj
CBR 600f -89
Jag skall kolla efter en cykel nu, vet bara inte vilket märke jag skall ha. Är lite kort i benen så det verkar inte som om jag kommer att kunna välja och vraka.Imorgon skall jag till Yamaha bara för att provsitta lite olika modeller. Är ute efter en 600. Fzr:en har ju fått min uppmärksamhet.Har aldrig kört mc innan så detta skall bli spännande. :yoparty
Några tips?
 

Micke-cbr600

Duke´n
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
CBR600 -93 såld,Ktm Duke II -03 såld, Ktm Duke II -01 såld, Yamaha tt600e -96 såld, Yz450f -03 såld, Gpz600r -85 ( LT-Z50 :-)
Första hoj

ljungen_79 skrev:
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.

Ja har haft en cbr600 i två år o det är enligt min mening fullt tillräckligt att köra ihjäl sig på än, men visst faan är det kul med stora hojjar men det blir ju mer pengar. Som sagt nu säljer ja pärlan honda cbr 600f -93 mycket fin nya däck, batteri, olja ,stift o filter för 300 mil sedan den har gått 3360 mil.
o kostar 34000
 

Bifogat

  • mini.jpg
    mini.jpg
    46.4 KB · Visningar: 546

Debora

Looking for Simson ;)
Gick med
13 Mar 2005
Ort
Nyköping
Hoj
HD
hymac skrev:
jag har aldrig förstådd det där med att man ska analysera vilken hoj man ska ha det är bara att köpa en jävel man gillar och sen byter man vart efter man ändrar smak man behöver inte vara Einstein för att välja båge bara man når fram till styret sen är det bara att gasa


Håller med :)
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
ljungen_79 skrev:
Jag letar första hoj, men alla skriver en massa om 600. Kan man inte gå på dom stora direkt?

Har kompisar som testat både 600 och 1000, och dom säger att man tröttnar på dom små.


hehe...jag köpte en superblackbird 1100 -97 som 1:a hoj...
satte den i ett träd pga av orutin (lite otur) :yoparty

nu 7 år senare vet jag bättre och sätter mig på en 600 ... :tummenupp

tro mig när jag säger...
oavsett vad du själv ger för ursäkt att köpa en feting hoj....så låt bli..
busa av dig och få rutin med en mindre först...
sen när du kommer rullandes på en stoppie...då är det läge att leta större hoj :banana
 

Easy_Mike

Återfallsknutte
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
-00, Suzuki GSX750
Goiting skrev:
Jag skall kolla efter en cykel nu, vet bara inte vilket märke jag skall ha. Är lite kort i benen så det verkar inte som om jag kommer att kunna välja och vraka.Imorgon skall jag till Yamaha bara för att provsitta lite olika modeller. Är ute efter en 600. Fzr:en har ju fått min uppmärksamhet.Har aldrig kört mc innan så detta skall bli spännande. :yoparty
Några tips?

rekommenderar kawa zzr600...bra för oss med taxben :lol
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Goiting skrev:
Jag skall kolla efter en cykel nu, vet bara inte vilket märke jag skall ha. Är lite kort i benen så det verkar inte som om jag kommer att kunna välja och vraka.Imorgon skall jag till Yamaha bara för att provsitta lite olika modeller. Är ute efter en 600. Fzr:en har ju fått min uppmärksamhet.Har aldrig kört mc innan så detta skall bli spännande. :yoparty
Några tips?

Provkörde grannens sambos nya Suzuki SV650 idag och det är en riktigt trevlig hoj. V-tvinnen går silkesmjukt och känns mkt starkare och större än vad den är och man slipper detta hysteriska varvande som är förknippat med alla små radfyror. Dessutom var den bekväm och kvickstyrd, hela hojen kändes väldigt tajt i chassi och fjädring. Hennes var dessutom sänkt i sadeln vilket ju kunde passa dig bra. Missa inte å testa denna modell, det är MASSOR med motorcykel för pengarna. Lycka till!! :tummenupp

zzr 600 är också trevlig men klumpigare och inte alls lika rolig på kurviga vägar. Dessutom är den avsevärt dyrare i försäkring eftersom den nästan har 100 hästar.
 
Last edited:

plaz

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Ort
GBG
Hoj
liten 14e, stor till våren
Är lite sugen på att skaffa hoj och då i första hand för att övningsköra på och ha som nybörjarhoj.

Har fått erbjudande om att köpa en gammal stånka av en bekant, en Yamaha XJ 400 4 cyl från -82. Den har gått knappt 4000 mil och verkar fungera bra. Startar direkt. Ingen rost. Jag tyckte den gick bra men lamellerna kändes lite trötta.
Finns det nåt speciellt man ska tänka på med den här modellen? Törstig?

Köparen vill ha 12500 för den. Försäkringen ska vara väldigt billig också.
Skulle givetvis vara roligare med en sporthoj men detta skulle passa studentbudgeten lite bättre..

Ska jag slå till eller spara till en "riktig" hoj?

Förslag på alternativ?

Tack på förhand.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top