Rörken 2003 - the movie..

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Simba skrev:
Jag försökte tanka ner filmen från Zeal här i natt men det gick åt skogen! Finns filmen på annat håll och gärna då "the extended version". :) Jag skulle kunna lägga upp den på simba.se om jag får tag i den så kan de som vill få snabb åtkomst till den.

Edit: Nu provade jag Nalkens länk som han själv postat och där snurrar det bra ifrån, 130 kB/s mao min maxnerladdningshastighet.

ser att min lina har brunnit upp nu.. :brinnerup :brinnerup .. DOH! :huvet :fatta! :7peta
o nu sitter jag på jobbet och kan inget göra.. nalkens länk verkar fungera så länge iaf.

/z
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Synd på ditt modem zeal.. :D

Nalkens bbb verkar palla trycket och leverera bra fart. Håller på att uppa stora versionen dit och förhoppningsvis kommer även TomK att kunna hosta den snart. Kvalitetsskillnaden är enorm. Jag försökte flera gånger komprimera filmen i divx men av någon anledning tappade den synken med ljudet. Får kika på det såsmåningom, vet att jag råkat ut för det innan och löst det, men har nu glömt vad problemet var.

Kul att alla verkar gilla filmen :) , särskilt som det ligger en hel del arbete bakom. Den är som JoS nämnt avsedd i första hand för att informera om Rörken för de som är nyfikna och aldrig kört där (eller de som kört men inte känner till reglerna), eller ens besökt måndagskörningarna. Att vissa grupp-presentationer blev lite längre beror ju på att jag ville visa så många olika maskiner och förare som möjligt.

Ang. getingdansen på slutet kan jag bara säga som jag sagt till så många när jag varit bakom kameran; Dabbar man sig framför någon som filmar får man bjuda på det. Sedan visade det sig att JoS påpassligt höll sig framme med sin kamera, så vad kan man göra? Det är ju bara att krypa till korset och gilla läget.. :D Särskilt efter slutpresentationen av insyltade som ju inte var avsedd att få alla att framstå i sin prydligaste dager. :tungan

Tack för all uttryckt uppskattning, det är det som gör det värt det.. :cool:
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
zeal skrev:
kan du väl dårå.. :tummenupp

har sett filmen nu ...

5 :fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar :fyllisar av 5 möjliga! ;)

jäkligt najs film ugluk :bow
/z

Tack, har lyckats ladda ner den nu..
Var ju kul att se...

//Lännström

ps: Pigvinen såg lite övergödd ut.. :7peta *tänker på bilden sen förra vintern då han sitter i soffan och ser tanig ut*ds
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Kul film!
Lite mycke text å så.. men de va ju bara att spola förbi
Får ståpäls av TroLlis gettawayRörken rullen ännu :kär :banana
Vi kan ju göra sån sissybar på ER:en så kan jag visa hur man INTE ska göra :gnissla
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Iceman1975 skrev:
ps: Pigvinen såg lite övergödd ut.. :7peta *tänker på bilden sen förra vintern då han sitter i soffan och ser tanig ut*ds

Jag hann som tur var äta upp mig lite under våren hähä! :D
Man måste ju orka hålla sig kvar på hojskrället när man hänger av som en apa i böjarna!
 
Last edited:

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
TomK skrev:
För att vi (även du) ska hinna med lite isracing däremellan :)


Ja just det!! Nu längtar jag plötsligt till driv is och kyla! :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
5 MByte/s för mig :)

Stora filmen nu tillgänglig hos mig: http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/Rorken-2003-film/

Lilla filmen under laddning...

EDIT:
Ser att ett litet fel smugit sig in i filmen :) Men det gör inget, syftet är gott. Under avdelningen "skador och skyddskläder" så står jag och pekar på mitt svullna knä med kryckan i hand - det är inte sviterna efter förra höstens trafikolycka, inte heller den i maj, utan från dagen innan detta filmades, då jag smackade i backen på en annan bankörning på Åland ;)
 
Last edited:

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
jag vill också köra! Har aldrig hört talas om stället, man kanske ska dra dit
med pappsen och köra banan av honom? brukar alltid sluta med att man själv
åker av den :gnissla

Vart kan man hitta mer information? Har nyligen tagit kort så de skulle vara bra
för min del att köra på bana och se hur jag fungerar med maskin. Bor i sthlms
området och till mig gissning så ligger de här långt åt helvete?

Bra film förövrigt, synd om gixxern som la sig
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
TomK skrev:
5 MByte/s för mig :)

Stora filmen nu tillgänglig hos mig: http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/Rorken-2003-film/

Lilla filmen under laddning...

EDIT:
Ser att ett litet fel smugit sig in i filmen :) Men det gör inget, syftet är gott. Under avdelningen "skador och skyddskläder" så står jag och pekar på mitt svullna knä med kryckan i hand - det är inte sviterna efter förra höstens trafikolycka, inte heller den i maj, utan från dagen innan detta filmades, då jag smackade i backen på en annan bankörning på Åland ;)
Äh, man kan väl inte hålla ordning på alla dina vurpor. :tungan

Oblic, kolla http://www.smc-uppsala.org/rorken/ eller tråla igenom en sökning på "rörken" här på SH.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Kalaskul film, bra klippning, bra bildmaterial, ok musik (kunde vågat mer, men enrico moricone är aldrig fel :tummenupp ) grymt bra ljudupptagning. Härlig när en mc faktiskt får låta som en mc. Lagom mycket effekter.

Ett litet minus rent allmänt, angående hemsnickrad film: Varför vågar ingen lägga på speakerröst istället för små skyltar. Det är helt ok med textskyltar om tanken är att filmen ska stå och snurra i ett skyltfönster eller på en mässa, men som en hemladdningsprodukt blir det mycket roligare och proffsigare med röstpålägg.

Kanonjobb Ugluk :Bugar :hoppa :tummenupp

gladh
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
gladh skrev:
Kalaskul film, bra klippning, bra bildmaterial, ok musik (kunde vågat mer, men enrico moricone är aldrig fel :tummenupp ) grymt bra ljudupptagning. Härlig när en mc faktiskt får låta som en mc. Lagom mycket effekter.

Ett litet minus rent allmänt, angående hemsnickrad film: Varför vågar ingen lägga på speakerröst istället för små skyltar. Det är helt ok med textskyltar om tanken är att filmen ska stå och snurra i ett skyltfönster eller på en mässa, men som en hemladdningsprodukt blir det mycket roligare och proffsigare med röstpålägg.

Kanonjobb Ugluk :Bugar :hoppa :tummenupp

gladh
Man tackar, man tackar. Extra trevligt att någon utan sentimental färgning uttrycker sig positivt. Kul att du skulle nämna speakerröst eftersom jag faktiskt funderade i dom banorna till en början, men valde textning då jag för ett halvår sedan sålde både min stormembransmikrofon och min rörförförstärkare/kompressor till förmån för verkstadsinventarier. Grejerna jag har tillgång till nu suger, och det hade varit pinsamt att låna det jag sålt (sålde till en polare). :rolleyes:

Många hobbyfilmsredigerare är nog i likhet med de flesta rädda för att höra sin egen röst, något jag inte lider av.. :D

Kommande filmer vet man däremot inte hur det blir.
 

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Får instämma i kören av nöjda nerladdare :tummenupp

Nu ser man vad man missat på måndagkvällarna, ska bli ändring på det när säsongen drar igång i vår :D
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Alltså det är en gokartsbana, vad kommer man upp i för hastigheter på banan?

edit// Bra film btw! :tummenupp
 
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Lokke skrev:
....., vad kommer man upp i för hastigheter på banan?
// Bra film btw! :tummenupp

Hastigheten spelar i princip ingen roll - dom 11 kurvor som alla går med knä i backen ger bra mycket adrenelin och svett i hatten.. (Du så Pingvin´mannen vrida svett ur hjälmen..

Dom 11 kurvor körs av en snabb MC på mindra än 55 sekunder.. (Då ska man bromsa lite innan några kurvor :)

Dock har jag set strax under 130 km/t på rakan på min touring hoj :tungan
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Ugluk skrev:
Äh, man kan väl inte hålla ordning på alla dina vurpor. :tungan

Oblic, kolla http://www.smc-uppsala.org/rorken/ eller tråla igenom en sökning på "rörken" här på SH.

Har precis kollat in "light versionen" medans jag tankar ner full-versionen, KANON film! :tummenupp Det måste ligga många timmar bakom redigeringen och alla fina ínlägg typ banan där man ser var på banan man befinner sig, mycket snyggt! Jag gillar oxå musikvalet och du har lyckats med balansen mellan musikvolym och filmljudet. Bra gjort, jag tänker bränna ett par ex och dela ut på några på jobbet som går i valet o kvalet att skaffa 2-hjuling till våren.

/Simba :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top