Är Biltemas MC-sortiment utgående?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Verkar rea på väldigt mycket MC-grejer Biltema, var i Luleå idag och passade på att köpa deras små LED-blinkers den modellen som blinkar riktigt bra. Frågade om det är utgående produkter som det är rea på och fick ett lite diffust svar att mc-avdelningen kanske skulle bort. Köpte utöver reserv blinkers (då jag har dessa på Trajan och Hondan) ljuddämpningsmatta, en tankväska och två mätglas.

Vad tror ni är det bara rea? Kommer mc grejerna att försvinna? Eller är det utförsäljning och byte av leverantör?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tror den kommer att avvecklas.
Har inget konkret som säger det, men den avdelningen har ju varit lite på dekis sista åren.
Folk har ju köpt vad de behöver där och återkommer kanske inte så snabbt som Biltema hoppats på.

Nu finns ju Amazon för folk som vill ha tillbehör. Olja och sånt lär väl finnas kvar hos Biltema, men tillbehör lär ryka.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Biltema har ju saknat örat mot rälsen sen sina första försök med mc-delar. Minimal utveckling av ett redan taffligt utbud.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Har varit nöjd med vissa verktyg och utrustning för däckbyte men annars kanske inte köpt så mycket. Vet inte om jag skulle sakna det speciellt mycket.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har väl inte heller köpt så mycket där men, några styren då det bytts på lite äldre skotrar i samband med styrhöjning, däckjärn, ljuddämparmatta,mc-lyft, depåstöd, oljenivå grejen till gaffeln och deras miniblinkers. Det jag kommer att sakna är ju deras miniblinkers x-small som verkligen är små men lyser kraftigt så att två olika besiktningsmän kommenterat detta då jag besiktat hojarna, nu har jag köpt på mig fyra extra så jag ska ha i reserv eller till nåt framtida bygge. Dessa blinkers kan ju köpas på andra ställen men då till dubbla priset eller jämfört med nu tre gånger så dyrt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Antingen så utgår hela MC sortimentet eller så skall de bara byta leverantör och ta in en ny produklinje. De gjorde ju samma sak härom året när de bytte klädleverantör, allt reades ut och några veckor senare kom en helt ny uppsättning.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Förhoppningsvis inte än, jag vill ha en uppsättning billiga väskor först!

(säkert skit relativt sett, men jag är inte sugen (/kanninte) på att blåsa tio lök på soft luggage från kriega.(eller givi.) )
 
Last edited:

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Förhoppningsvis inte än, jag vill ha en uppsättning billiga väskor först!

(säkert skit relativt sett, men jag är inte sugen (/kanninte) på att blåsa tio lök på soft luggage från kriega.(eller givi.) )

Då ska du handla här:
http://shop.21brothers.eu
Grymt bra grejer till grymma priser.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag scrollade igenom hela reasotimentet och hittade väl typ 1 produkt som var värd att köpa, vattentät packrulle.
Resten kändes tämligen ointressant.
Visst skulle man kunna köpa på sig ett slip-on för framtida bruk eller ljuddämparmatta så man har i garaget, men annars.... tja...
Så det kanske är det inte helt fel att byta ut sortimentet.
För jag hoppas det bara är ett byte av sortiment de gör.
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Biltema byter sortiment ibland om det inte säljs frekvent.

Har förut tagit bort stora kokpannor, elhällar och vissa typer av våtservetter.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Förhoppningsvis inte än, jag vill ha en uppsättning billiga väskor först!

(säkert skit relativt sett, men jag är inte sugen (/kanninte) på att blåsa tio lök på soft luggage från kriega.(eller givi.) )
Biltemas packväskor höll i säkert 3-4 år för mig, helt ok för priset. Inte vattentäta på nåt vis dock, och plastöverdragen som följde med hängde som trasor efter hojen efter fem minuter i landsvägsfart i regn minns jag
Deras handtagsvärmare för 299 funkar också helt ok, men passar inte på gasrullen.. haha!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag scrollade igenom hela reasotimentet och hittade väl typ 1 produkt som var värd att köpa, vattentät packrulle.
Resten kändes tämligen ointressant.
Visst skulle man kunna köpa på sig ett slip-on för framtida bruk eller ljuddämparmatta så man har i garaget, men annars.... tja...
Så det kanske är det inte helt fel att byta ut sortimentet.
För jag hoppas det bara är ett byte av sortiment de gör.
Ljuddämpar ullen är riktig skit. Härdar inte i ljuddämparen och blåser ur på nolltid.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hade det inte funnits billigt skit på Biltema att testa hojåkning med kanske jag inte haft kort. :tummenupp
-"Jo, en OK starthoj kostar runt 30 papp och utrustning är lite dyrare än så..." :3freak
Så började karriären som en Biltema-skyltdocka men när jag testat hur j-vla kul det var så blev det bättre prylar. :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Edit: Blev ju felciterat - skulle svara SJP...

Kriega är ju inte så dyrt. Jag har köpt några av mina väskor på rea, finns fortfarande US-modeller kvar med gamla (men precis lika bra) konstruktionen, det enda som skiljer är mängden Cordura, allt annat är samma. Men några 10 lök blir det ju inte för en normal uppsättning säg 1 US30 plus 2 US20 = 70 liters packning. Om du ens behöver så mycket - jag klarar mig oftast med en US30 plus en tankväska. Om jag tältar så åker en US20 på också, som jag har tält, sovsäck och liggunderlag i.

Men visst - Kriegas väskor är inte billigast. Men bäst!(?) Min 30-liters Kriegarygga är snart 10 år, och i den har jag haft på tok för mycket vikt. Men den är hel och ser (förutom smutsen) ny ut.

Buy quality, cry once? :)
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Handlar inte så mycket MC-grejer på Biltema. Min första hjälm som jag hade när jag övningskörde var en Biltema (körskolans hjälmar var vansinnigt äckliga). Hjulbalanseraren för 299 kr är ju klart prisvärd och gör ett utmärkt jobb. Batterier har jag köpt några också, men i övrigt har det inte blivit så mycket Biltema för mig.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top