Vil prøve lidt offroad i skogen

bonnel

Medlem
Gick med
29 Sep 2018
Ort
Limhamn
Hoj
Suzuki V-Strom
Men så vidt jeg kan google mig til, er det ikke tilladt at køre offroad i Sverige (eller Danmark for den sags skyld).

Hvad gør man, om man gerne vil køre (lovligt) offroad på disse breddegrader.

Jeg har en Vstrom 1050, som burde kunne køre lidt lettere offrøad, men jeg vil gerne købe en motard, om det er muligt at tage den med på skovtur?

Vh, Lars.
 

bonnel

Medlem
Gick med
29 Sep 2018
Ort
Limhamn
Hoj
Suzuki V-Strom
Clear information.

Exactly what I expected. Gravel, not offroad.

So I really do not need a motard.

Regards, Lars.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Clear information.

Exactly what I expected. Gravel, not offroad.

So I really do not need a motard.

Regards, Lars.

Motard is fun but only on gocart tracks, or really curvy roads. After the 158 th wheelie the same day it got quite boring...:)

Sweden is a gravel country, not an offroad country because offroad is illegal (Except on enduro tracks with a license)

There is some places where the offroadlaw don't apply and that is land categorised as "industrial land" and I think places like Säfsen ski resort is ok to go offroad in some places.

What I wish we had where a place like Revelstoke and likewise "Bike Parks" like in British Columbia where there is large areas with offroadtracks in the mountains...

https://www.youtube.com/watch?v=3_mPwjDxob8
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Motard is fun but only on gocart tracks, or really curvy roads. After the 158 th wheelie the same day it got quite boring...:)

Sweden is a gravel country, not an offroad country because offroad is illegal (Except on enduro tracks with a license)

There is some places where the offroadlaw don't apply and that is land categorised as "industrial land" and I think places like Säfsen ski resort is ok to go offroad in some places.

What I wish we had where a place like Revelstoke and likewise "Bike Parks" like in British Columbia where there is large areas with offroadtracks in the mountains...

https://www.youtube.com/watch?v=3_mPwjDxob8

Det där förstår jag inte, jag har inte tröttnat på wheelisar trots att det nog är över 40år sedan de första trevande försöken.

Men det ligger kanske nåt i att lite roar små.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det där förstår jag inte, jag har inte tröttnat på wheelisar trots att det nog är över 40år sedan de första trevande försöken.

Men det ligger kanske nåt i att lite roar små.

Vi är ju rätt lika där du och jag... :)

Jag som sagt aldrig slutat med dem även om de inte sker på en motard längre. En CRF 450 motard som jag hade hade min mormor kunnat wheela med, det var liksom ingen sport... :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top