Kawasaki 4 hjuling.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vi har honda trx på gården och jag funderar på en kawasaki 750 kvx då honda funkar som rullator till min gamla far.

Det finns ju folk här som har skog o bor på landet så någon kanske har erfarenhet av just kawasaki mule eller kawasaki 750 kvx, bra eller anus??.

Honda trx500 har gått ca 1000 timmar
Iprincip helt felfritt det är ju lixom om kawakin är i samma region i kvalité. Annars kan jag ju lika gärna köpa en CF moto 800-1000.


Mvh
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Köpte i somras en beg Kawa Mule, som kommer moddas bortom det avsedda användningsområdet.

IMG_3120.JPG

Fick åsså me rutorna, canvastaket å flaklocket.

Den än nu gothmörklackad å har fått B&O´s ljudsystem. Svarta OMP racestolar me deras limegröna fyrpunktsbälten å deras svarta ovala mockaratt. Bad Dawgs råa front/rearbumper. Motorn har fått mer effekt å bortplockade "hämningar" med EFI trimkit. Större å bredare fälgar är på ingång.

Den torftiga inredningen håller att snyggas upp me båtläder å "fyllas ut" för att komma bort från det tråkiga plåtiga. Har även 3d Kawa mc-märken som ska på.

Har den vid "sommarstugan, Östersjönära me båtplats å fast boendestandard å 4 larmade fastigheter/byggnader (varav en som har varit verkstad, som har kvar det mesta). Nära 3 hektar skog å skogsvägar.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
En polare som hade en Kawasaki quad för kanske 10 år sen och det var smäck edition XL, allt ramla väl av och motorn värmenöp av det jag minns.

Förhoppningsvis inte jämförbar med skogsmaskin dock :)

En jobbarkompis för kanske 15 år sen köpte ny maskin varje eller vartannat år, dom var ett gäng som var ute och explora på helgerna o sänkte dom där i surhål, tävla i vinsch och blev jagade av markägare kan man tro. Iaf han höll sig bara till Honda men det är väl något sånt forum du ska hitta, dom vet nog vad som funkar o inte.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Honda trx o yamaha grissly samt suzuki är ju odödliga saker som allihop går 1000+ timmar o ändå betingar ett pris bra över 50,000:- vilket jag tycker är i överkant.

Canam o arktick cat gör ju roligare 4 hjulingar men gillar att vrida av drivaxlar A några 1000 lappar st o det blir drygt om det går ett gäng per år..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Farsan har haft två Polaris, den första fick slita hårt med snöplogning och timmerdragning, det var aldrig något fel på den (utom en variatorrem)

Den andra går inte lika mycket, men har nog många hundra timmar kvar att ge.

Dottern skulle skjutsa sin pojkvän lite i skogen och satte fast den något grönjävligt, och winchade loss wiren från trumman, men tillslut fick hon loss den, då är man tacksam för variatordriften som steglöst växlar upp
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Mmm polaris är nog mera åt working class hero dom med har dock ingen egen erfarenhet av dessa allas.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Ska vi snacka slitstark så har vi en Yamaha Kodiak(tror jag) 450 i lokala skidanläggningen och den har haft ett hårt liv men jäklar vilken maskin. Lite svårt att få i växlarna ibland och mätarna funkar inte längre, men i övrigt tuggar den på som vanligt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja efter mycket om o men så lev det en kawasaki 750 twin 4hjuling som gått 300+ timmar. Den är jag mycket nöjd med trots några år på nacken.

Stark som fan jag hugger skog ute på öar och drar in hela träd på isen efter kawan o trots det är fast frusen skare på isen går det att kunna upp till 4st 30 cmgrova o 12-15 meter långa tallar efter,.

4 hjuls driften är ett under av smidighet o det verkar som att lågväxel mera är ditsatt som kosmetika för jag vet inte när den skall användas.

Kawans vtwin sitter tydligen i arktiskcatt o Canam ochså dock med mera HP än i kawan som nöjt sig med 50+ HP dock har kawan ett eget variator system med en djävulsk motor broms.

Ett gäng 1750 skruvdubb gör susen det drar på blankis så det är otroligt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top