Missade service

Henkoffs

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2020
Ort
Eksjö
Hoj
Suzuki GSX 1100 -81
Jag känner mig mer utsatt på två hjul än fyra och vill verkligen inte råka ut för nåt för att jag inte sett över/servat hojen. Service är mer än bara oljebyte såklart.. :p

Men det är ju inte värre än att du kanske får den billigare å kan göra olja + filter på den, samt en översyn..?
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Jag sålde just min Ducati. P.g.a andra hobbies och ett barn som kämpat med psykisk ohälsa blev det <200 mil på fem år. Köparen informerades tydligt om att senaste servicen gjordes för två år sedan. Vilket tur för mig att han inte kände till den förödande McPherson-Gronk-effekten om att en cykel som inte servas varje år med Motul-olja börjar kröka kamaxlarna självmant, oavsett körsträcka.

*ironi off*
Jag vet att det är höst men hur många cyklar självdör för att en mekaniker inte nollställt servicelampan? Till 90% är service ett bra sätt att tjäna pengar för handlarna. Byt olja och kör istället.

Hoppas att det kommer till någon rimlig rätta i vardagen för er. Jag vet själv att den slags problem du nämner är ofta på så många vis ....way beyond .......vad svensson kan föreställa sig att leva med. Och hjälpen är ofta svår att finna...
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hoppas att det kommer till någon rimlig rätta i vardagen för er. Jag vet själv att den slags problem du nämner är ofta på så många vis ....way beyond .......vad svensson kan föreställa sig att leva med. Och hjälpen är ofta svår att finna...

Tack för stödet. Vi har varit på botten och vänt och börjat hitta tillbaka till ett normalt liv, framför allt börjar dottern se på framtiden som positiv igen. Jag har slutat berätta detaljer för som du säger så förstår de flesta inte vad det handlar om och stigmatiseringen är rätt stor. Vänskapskretsen blev betydligt mindre på ett par år...
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Blir ju fel at gilla detta men...känner igen allt.
Fast botten är svår att känna igen - många gånger har det hänt att man tänkt att nu kan det inte bli värre men så fel man kan ha....

och så jobbigt det kan vara att försöka ta sig uppåt igen!

Stigmatiseringen....är närmast oändlig och vänskapskretsen försvann nästan helt...

Berätta detaljer är helt meningslöst - inte ens mor och farföräldrarna till den direkt drabbade orkar ta in vidden trotts relevant utbildning och ett helt arbetsliv av erfarenhet som borde hjälpa dem...det tar bara ork från en en själv som bättre behövs på annat håll.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
hur kan man bli så nöjjig över en sketen service. ser o låter hojen bra är det väl bara att pruta en 1000 lapp o göra en service när man kommer hem.
hur svårt kan det vara :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top