Nya Kawasakis för nästa år.

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Kaworna från 90-talets senare halva ser mer offensivt brutala ut än nyare, och de låter dessutom så jäka rått :brynad

Tror också som Wiseguy att det är de nostalgiska minnen som spökar.
Men jag tycker inte att Kawasaki har tappat sista åren. Möjligtvis har flera europeiska tillverkare kommit starkt om man jämför med 90 talet.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är gammal så jag kommer fortfarande ihåg när tråden om nya ZX-10R genererade mer respons än tråden om handtagsvärmare...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vi börjar bli gammal och försäkringarna så dyra att zx10r ny inte är ett rimligt alternativ rent kostnads mässigt. Tyvärr.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Klart udda front, men i övrigt var den riktigt snygg!

Jag gillar den udda fronten. Kanske delvis för att den är lite udda. Sen ser ju den flerfärgade helt klart bättre ut.
Utseendemässigt hade jag absolut kunnat tänka mig en, det som stoppar är ju tyvärr motorn, konventionell rad fyra må vinna räjs, men saknar lite mellanregister för gata, och framför allt är det inte "häftigt" nog när man blåser över 200 papp och kan välja på 1100cc v4'or, crossplane osv, sucka och bmw har ju iaf vvt. Det känns som att det är dags att lansera en kompressormatad 10'a om det skall rycka i baguetten nog att vända ryggen till en v4 factory.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ja, fast de är fläskiga.
H2 lämnar heller inte någon hujedamig effekt som man kunde vänta på hos en matad sporthoj.
Överladdning är ju främst för att kompensera att man inte kan bygga motorer ordentligt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Sen jag hade min första riktiga "sporthoj" en ZXR400 så har jag tyvärr aldrig igen tyckt Kawasaki är snygga nog. Men, man kan ju ha överseende med utseende om personligheten är bra? :3freak
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
xz-7r 1999 var den sista riktigt snygga kawan.

Den första ZX-10r var också riktigt snygg, tycker jag, den kom väl någon gång 2004. Annars zx-6r från slutet på nittiotalet, den var snyggare än 7an i mitt tycke.

-edit- framförallt så var ju sjuan en riktig heffaklump jämfört med övriga konkurrenter från den tiden.
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Hoppas Kawa kommer med min drömhoj 2022. Ninja 1000sx med ny motor(175-200hp), 30kg lättare och med elektronisk fjädring. Man kan ju alltid drömma :)

En V4 hade inte suttit fel heller
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top