Hur många mil, vurpor mm har du lyckats med i år?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
0 mil enduro
40 mil på CBR1000F
Cirka 200 på Transalp
300 mil på Ducatin
Inga vurpor än och har inte krockat med något större än humlor.
 

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
MT10 SP
Hann köra ca 1600 mil med min MT-10SP. Inga vurpor som tur är.
Två servicebesök och några däckbyten blev det, Sportec M7 RR (425 mil), Roadtec 01(820 mil), Roadtec 01 SE(350 mil än så länge).
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Oj. Ni som har 1-2000 mil per säsong antar jag även pendlar till o från jobb och använder mcn som huvudtransportmedel?........
Nästan inget i år. Min scooter brukar rulla 200-300 mil om året för diverse turer. Bland annat till jobbet. Men det där med "åka till jobbet" har ju inte varit aktuellt sedan i mars p g a arbete hemifrån. Så den har mest stått still.

Det har varit en mix av längre och kortare turer i år. "Hemester". Min Thruxton har varit ute på vägarna en dryg vecka sammanlagt. En helgtur med övernattning och en femdagars sväng i Götaland och Svealand.

Tigern något liknande. En helgtur i Dalsland och en femdagars i västra delen av Götaland. Sedan lite mindre turer på det. Typ en lördag i Halland, 20-30 mil. En sväng i Bohuslän, ungefär samma. Några turer i Västergötland. Osv....

Vänern runt på en dag, inte att förglömma! :)

Vi har ju inte de avstånden här i söder som ni har i norr. Men det finns väldigt mycket små krokiga vägar, så man kan hålla på stora delar av en dag med att ta sig 30 mil om man väljer "rätt" väg (=småvägar på landet).
 
Last edited:

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Oj. Ni som har 1-2000 mil per säsong antar jag även pendlar till o från jobb och använder mcn som huvudtransportmedel?

Enbart nöjesåkning. Brukar bli 2300-2400 mil men detta året blev det ingen längre resa. En övernattning i tält vid Vänern, annars dagsturer på småvägar.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Hej :)

För mig har det blivit runt 800 mil detta året. Ungefär 450 av dom utomlands och resten hemmavid. Har hojen endast för nöjesåkning.

-Honda VFR

-Inga olyckor eller andra missöden.

-Bor i Helsingborg.

Loket.jpg

Loket Tjeckien
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Runt 1000 mil sen januari. Kör året runt så får väl räkna ett kalenderår som en säsong. Mindre kört än jag tänkt pga C19.

Nöjeskör enbart, det är ett nöje att köra till och från jobbet på mc. :)

Äh glömde, inga vurpor i år än så länge.
 
Last edited:

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Själv har det inte blivit många mil, Då min årliga Europa resa blev inställd :)gnissla Covid-19)..
Har hittills bara blivit ca 150 mil då halva sommar blev rehab,

Då Touring hojen fick stå, Tänkte jag att en motard de e`kul, Köpte en ny 690 Motard och lyckades efter endast 5 dagar fronta in i en mötande vid omkörning (Moget :dummer)..

Hojen exploderade i ett eldhav jag sprang fram och skulle slita bort den från förar dörren, Blev lite brännskadad i händerna och skrapig i Röva m.m men hade tur (igen).:Bugar

Blev en mognare 690 Enduro-20 efter jag frisknade till :D
Så några mil till hinner jag nog.

IMG_9196.jpgIMG_9204.jpgk.jpg9.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Själv har det inte blivit många mil, Då min årliga Europa resa blev inställd :)gnissla Covid-19)..
Har hittills bara blivit ca 150 mil då halva sommar blev rehab,

Då Touring hojen fick stå, Tänkte jag att en motard de e`kul, Köpte en ny 690 Motard och lyckades efter endast 5 dagar fronta in i en mötande vid omkörning (Moget :dummer)..

Hojen exploderade i ett eldhav jag sprang fram och skulle slita bort den från förar dörren, Blev lite brännskadad i händerna och skrapig i Röva m.m men hade tur (igen).:Bugar

Blev en mognare 690 Enduro-20 efter jag frisknade till :D
Så några mil till hinner jag nog.

View attachment 457281View attachment 457282View attachment 457284View attachment 457285


Aj aj aj!
Stolle -> Hjälte -> Handikappad - allt inom 5 sekunder.

Gôtt att kunna berätta om det.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Knappt 1100mil hittills körd i år.
R1200GSA

Rekordkort körsträcka detta året för min del pga den där djäkla pandemin som pågår... Funderar på att trösta mig själv med ny hoj nästa år som kompensation;)
 

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Blev inte så många mil i år, kanske 600 mil?
Har inte riktigt koll.
En vurpa blev det dock, lite skador på hojen och stukat självförtroende på mig.

/B
 

GothTownDuke

Medlem
Gick med
12 Mar 2019
Ort
GBG
Hoj
Panigale V2
990 mil men hade lätt knäckt tusen om inte hojen hade vart på operationsbordet för strulande ECU.
Kör till och från jobbet, torra dagar över 10 grader plus en hel drös nöjesåkning.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Själv har det inte blivit många mil, Då min årliga Europa resa blev inställd :)gnissla Covid-19)..
Har hittills bara blivit ca 150 mil då halva sommar blev rehab,

Då Touring hojen fick stå, Tänkte jag att en motard de e`kul, Köpte en ny 690 Motard och lyckades efter endast 5 dagar fronta in i en mötande vid omkörning (Moget :dummer)..

Hojen exploderade i ett eldhav jag sprang fram och skulle slita bort den från förar dörren, Blev lite brännskadad i händerna och skrapig i Röva m.m men hade tur (igen).:Bugar

Blev en mognare 690 Enduro-20 efter jag frisknade till :D
Så några mil till hinner jag nog.

View attachment 457281View attachment 457282View attachment 457284View attachment 457285

Dom brinner som satan domdära 690 vid crash :mad:
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Gissningsvis uppåt 1800-2000 mil, varav 3/4 på F800GS och 1/4 på XT600. En uppochner-vältning från stillastående ner i ett djupt dike, med fullt semesterpackad GS, norr om Falkenberg. Fyra asfaltsläggare hjälpte mig välta upp hojen igen. Och en över-styret-vurpa med XTn på kraftledningsgata. All good :).
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
600 mil med Hypern, inga vurpor eller nära döden upplevelser detta år. Börjar bli gammal uppenbarligen...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Imponerande ni som kör så många mil. Jag tänkte "ny fattade de säkert inte att det gällde endast i år" men det gjorde ni ju :hihi

620 mil april till oktober, inga vurpor.
Många av rundorna var faktiskt minst 30 mil, säkert tio av dem. Inte så mycket stadsåka alltså.

Halmstad
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
800 mil fördelat på 9 hojar.:yoparty
Köpt 4 nya och sålt 3 i år...:lol
Ingen vurpa, bara j***** nära att tappa Dunderklumpen ( Z1300 á 326kg ) i garaget.:gnissla
Körde 5 mil på lunchen idag! :tummenupp Perfekt att jobba hemma.
Kör mestadels i Göteborgsområdet / Norra Halland.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Nu blev det som det blev. Kunde inte uppbåda något sug efter Trollstigen, Norrland eller nordkap. Sedan gjorde restriktionerna sitt som alla vet. Helst ville jag åka till södra Frankrike.

Jag åker också året runt med mina hojar. För inte bok över körsträckor från årsskiften, bara olje- och filterbyten.

Så 1000 mil med TDMen. Originalkåpglas utan spoiler, original handtag utan el och utan handskydd. Inga motorskyddsbågar eller extraljus. Funkar ändå.

500 mil med Kawan. Den har inga hjälpmedel heller. Gult ljus, polerad aluminium, lite krom och omförzinkade skruvkallar. Förra framdäcket från 2005 byttes inför förra vintern. Good to go.

03089055bf82e5e839ca0b3cd06f7fd8.jpg

Biltema Haninge i januari.

1dfc89ece2602ae6bfc12a5c10cf0c31.jpg

Donken Årsta också i januari i år. Nu nedbrunnet.

adb49c8c86d9b8f216f975b0beed3d4d.jpg

Tvätthall är bra.

Inga vurpor.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Kör mellan 1000-1500 mil per år. Kör nästan varje dag året runt. Inte haft en enda vurpa, inte ens varit nära men jag tappade min förra hoj när jag skulle fylla på luft i däcken.... :huvet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top