REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Inlägg
    7 453
    Har du spänning till blinkersäkringen ?
    Har du spänning ut från blinkerssäkringen ?
    Mäts med tillslagen tändning
    och multimeter med svart sladd kontaktstift på batteriets minuspol
    och rödsladd plus + på säkringen.
    Säkringsstiften går ju rakt igenom säkringen just för man ska kunna göra detta.
    Du kan också kolla alla de andra säkringarna.
    På samma sätt. Bara för risken att elschemat inte stämmer och blinkers-
    säkringen är en annan säkring.
    Du kan också kolla om det går ström till blinkersreläet.
    Om du drar ut blinkersreläet bör det vara 12 volt på minst ett av blinkersrelähållarens "honor".

    Ett annat knep om man är nyfiken på en sladd som det ska vara +12V i är att trycka en knappnål genom sladden och mäta mellan knappnålen och Minus - på batteriet.
    Eller mot en sladd som man vet är jordad - (som man också tryckt en knappnål genom).
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2020
    Ort
    Tjörn
    Hoj
    2018, Yamaha MT 07
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Kramer Visa inlägg
    Ett idiotinlägg av mig.
    "Jag hade bytt ut original relät till relä för LED.
    Jag hade kopplat ur den gamla halogen blinkersen och kopplat in den nya LED lite provisoriskt för att testa "

    När du bytte till originlrelä bytte du till originalblinkers? Annars kan det väl vara så att originalrelät är icke-kompatibelt med LED.
    Dom är kompatibla, bara att original är för halogen, inte LED.
    Eftersom det är mindre motstånd i LED än halogen som blinkar de för snabbt med original relät, men dom funkar fortfarande.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2020
    Ort
    Tjörn
    Hoj
    2018, Yamaha MT 07
    Inlägg
    8
    Ok, det har löst sig.

    Det var som jag misstänkte, en säkring hade gått.
    Bara det att det inte var den jag trodde det skulle vara.
    Visade sig att det var "Parking lighting fuse" som hade gått och inte "Signaling system fuse".

    Tack till er som kommit idéer och tips!

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    2 463
    Bra att det löste sig, hann multimeter fram?

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Antar att du är lite skämtsam. Anledningen stavas så klart utsläppsgränser numera.

doolar
Vill du annonsera ovan? Klicka här