Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 42
    Old Fart Mingvess avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Hoj
    Letar ny gsxs eller Supermoto Har haft Yamaha Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
    Mest besviken på är nog SV600 kring 2004, sällan jag kört en hoj med så dålig framgaffel...

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S & Suzuki GSX1100EF -84
    Jag sällar mig till dem som tycker du skall avstå från en customhoj.
    En del är snygga men där slutar fördelarna med de flesta.
    Jag skulle möjlgen kunna tänka mig någon av de allra största modellerna där rejäl ram, gaffel och sving är OK då vikten kvittar.
    I din situation där jag antar att du vill ha en snygg hoj med möjlighet till att sätta personlig prägel på den, så gott det nu går när alla köper samma bling frång Kina och skruvar dit, skulle jag förorda någon av alla retro- eller scrambler-modeller som finns från etablerade tillverkare, inte Blocketbyggen.
    En Retro Triumph, Royald Enfield, Kawasaki kanske funkar.
    Du kommer ändå att byta hoj efter en säsong ovsett vad du köper, men en custom är nog inte lätt att bli av med.

Medlem IQs avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Hoj
    Versys
    Citat Ursprungligen postat av Mingves Visa inlägg
    Mest besviken på är nog SV600 kring 2004, sällan jag kört en hoj med så dålig framgaffel...
    Stämmer. Men en av de bästa hojarna om man fixar den för någon tusenlapp
    Bättre att bli frånåkt på slö hoj, än frånåkt av slö hoj

Old Fart Mingvess avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Hoj
    Letar ny gsxs eller Supermoto Har haft Yamaha Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
    Ja, jag minns att den var kul att köra med hyfsad knuff men den där gaffeln är fortfarande referens för bottenskiktet inom gafflar

Medlem
    Reg.datum
    feb 2009
    Hoj
    GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar
    Värt att begrunda är ju också vart närmaste verkstade/märkeshandlare ligger. Är rätt gott att bara kunna hämta upp lite reservdelar etc på vägen hem en vanlig dag.

Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    KTM SXF 450
    Sämsta som jag kört är i alla fall en Suzuki LS650. En customstånka som knappt orkade upp i 110 och vibrerade helt utan charm. Dessutom var varvstoppet så lågt satt och effekten så dålig att man somnade.
    -"Of course everybody gets a prize, if you win the fucking race"
    Nick Offerman

Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Hoj
    Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
    Jag har precis läst igenom tråden och min värsta upplevelse utan konkurrens var runt 1979-80 då jag hade en kompis Triumph 57:a Chopper med stelbensram hemma hos mig då kompisen saknade körkort. Hojen trivdes bäst i stan upp till 70 Km/h då vibrationerna fungerade som fartstopp. Pressade upp den i 90 Km/h vid ett tillfälle då jag ville se vad den gick för, då hade samtliga kroppsorgan bytt plats med varandra

Desto roligare är min småtrimmade 701:a sm.
    Ju smalare, kurvigare och mer kuperad väg desto roligare är den,
    tom roligare än sporthojen i den miljön

Numera återfallsknutte Mr_Firestorms avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Kawasaki Z800
    Hm. Det måste vara en V-rod jag provkörde när dom kom. Säkert en bra hoj enligt många, fungerade bra. Men jag gillade den inte. Det är ju sporthoj som gäller :-)

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    HD sportster..
    Bromsar obefintliga. Ram av överkokt spagetti.
    Absolut inget drag i spisen överhuvudtaget.

Näst sämst som många andra yamaha virago 535.

Sedan Suzuki 750 gt

Nu kommer yamaha Rd350.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2016
    Hoj
    XL1200C
    Köp en custom om du är sugen på en sådan. Spelar ingen roll hur pass bra andra hojtyper är ifall suget inte finns där. Jag tycker personligen du kan välja hoj i princip uteslutande på magkänsla. Som så många andra redan skrivit så är det en enormt stor chans att du ändå kommer byta redan efter någon säsong eller två. Om du låter andra styra, eller t om kanske övertala dig till en viss modell eller hojtyp, är risken stor att du inte ens kommer få särskilt roligt på vägen dit. Köper du i stället rätt (för stunden) från början slipper du fundera vad som kunnat vara.

Sämsta hojen jag kört är nog förövrigt en Yamaha XZ 550. Men den var ändå trevlig på sitt sätt.

Medlem JohannaKs avatar
    Reg.datum
    jul 2020
    Hoj
    Letar
    I wish :-)! Den är ju skitdyr...men jo, jag kan tänka mig exakt just den bara någon annan betalar :-)!!!

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av JohannaK Visa inlägg
    I wish :-)! Den är ju skitdyr...men jo, jag kan tänka mig exakt just den bara någon annan betalar :-)!!!
    Ta hojen inom budget som får dig att le sådär fånigt när du ser den. Allt annat är bortkastad tid och pengar.

supermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Ducati
    bara någon annan betalar :-)!!!
    Det var oväntat

Medlem JohannaKs avatar
    Reg.datum
    jul 2020
    Hoj
    Letar
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Ta hojen inom budget som får dig att le sådär fånigt när du ser den. Allt annat är bortkastad tid och pengar.
    Ja, helt rätt tänkt. Men en hoj för en halv mille...

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Det kan ju även vara åt andra hållet. Den hoj som får mig att le fånigt, både stillaståendes och körd, är den gamla gsf1200'an jag fick loss för 11k. Har nu gått ytterligare 4,000 billiga huliganmil utan att gnälla det minsta. Kejrå, den fick lukta på ny olja efter 2,000 mils körning som morot, det är allt.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 GSX600F s60t5awd firebirdx2

here i come stylengrace-fzxs avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Hoj
    1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
    Vidrig-jago som nån kallade den här på forumet. Det är verkligen den fula ankungen. Ful som stryk. Men fy fan va snygg när den blir ombyggd till kaffe räser

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Tja, är det inom budget så.

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    Sämst, utan motstycke, torde väl ändå vara denna styggelse...?

I övrigt säger jag som Povel Ramel: Köp inte en zebra (odugligare hEst får man leta efter...)
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	BMW-C1-image.jpg
Visningar:	24
Storlek:	549,4 KB
Id:	457207  
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem PierFrancescos avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Hoj
    ZXR750L, R1
    Citat Ursprungligen postat av ething Visa inlägg
    Sämsta som jag kört är i alla fall en Suzuki LS650. En customstånka som knappt orkade upp i 110 och vibrerade helt utan charm. Dessutom var varvstoppet så lågt satt och effekten så dålig att man somnade.
    Instämmer, både angående hojmodell och anledning. Min körskola hade en sån när jag tog lappen i slutet av nittiotalet, ett rätt konstigt val. Det gjorde det iallafall än mer klart för mig att det är sporthoj man ska åka, inget annat.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Bra tråd att fråga i, vad hände med alla dom där Kines glidarna på runt 250cc som importerades hit?

Jag blev erbjuden att överta en som hade blivit stående, men hade inget som helst sug att göra det.

Dom var förvisso billiga i inköp, men hade en värdeminskning på 110% på ett år...
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det du skriver är alldeles sant, men det förhindrar ju inte att man klämmer in ett par rader som handlar om varan man försöker sälja också. Men jag har först [...]

Bonzo
Vill du annonsera ovan? Klicka här