REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 1 av 4 1234 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 68
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    någonstans
    Hoj
    Bmw
    Inlägg
    75

    Mer hästar i s1000rr?

    pratade med min mekaniker idag angånde mer hästar.

    Han ansåg att Akrapovic Racing Line Carbon, bättre luftfilter och ev pc5 med mapp.
    Han menar att det endast skulle ge ca 5-6 hästar???
    Det tycker jag verkar lite.
    Akrapovic hävdar drygt 11 hästar som jag förstår det bara med avgassystemet.
    Då jag söker mer hästar mer än 5-6 hästar så föreslog han kam och något skulle göras med toppen.
    detta kanske skulle ge 20hk till.

    vad kan man räkna med avgas,filter och pc5+mapp?
    hur mycket till ger kam och vad man nu kan göra med toppen?
    är det rätt väg att gå för att få lite mer hästar?

    nu anklagar jag inte han överhuvudtaget utan undrar lite. till hans försvar har han aldrig skruvat s1000rr och vet ej hur mkt han har trimmat.

    sen känns min rätt slö efter 290km/h sitter det någon fartspärr eller något annat skit.
    när mean ser på filmer så når dom 300 otroligt snabbt, jag fastnar någonstans runt 294.
    har försökt prova lite men inte hittat raksträcka lång nog än att fortsätta pressa.

    det är en 2011 tysk import

  2. #2
    Apesquad Teos avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
    Inlägg
    13 368
    Fan dreva då. Min sura förgasarretta al'a 01 höll 299 stumt från Gryttjom och ner mot Uppsalla när man skulle hem från skärmhoppat.
    www.pickis.life
    forumet för flakbilsentusiaster

  3. #3
    Ta det lugnt - kör hellre två gånger bezerks avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Södra skåne
    Hoj
    S1000rr, svartpilen 701, Crf 450 HM, Honda MB-5
    Inlägg
    1 002
    Ingenjör?

    Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
    SeeYou


    Radical Riders

  4. #4
    1:a REC 2012 #56 Dracos avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Bredared
    Hoj
    CBR 1000 racer och PottWrål 50 till Smågrabbarna
    Inlägg
    1 044
    Den här tråden kan bli något riktigt extra..

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    någonstans
    Hoj
    Bmw
    Inlägg
    75
    Hur menar du nu?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Hallstahammar
    Hoj
    Cresent comfort 2013
    Inlägg
    2 077
    Turbo?

  7. #7
    Piratiserad Probotectors avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Tågstationen
    Hoj
    Zebraröd Honda Eldblad
    Inlägg
    3 947
    Blogginlägg
    6
    Mixtra in en Bmw 330-motor så kommer ingen kunna slå dig
    Himlen är blå.
    Havet likaså.
    Kom igen Björn,
    kom igen Frisk,
    hej Brolin,
    doktorn är här,
    det är coolt,
    det är stabilt.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sandefjord, Nårje
    Hoj
    Gixer1000
    Inlägg
    120
    Akra Evolution/Racing line gir ca +6hk + ev. mapping. Porting av topp gir lite eller ingenting på denne modellen av S1000RR, kamaksler som finnes på markedet + 8-10hk og koster ganske mye
    Jobbet hos AlphaRacing med første modellen , og vi hadde 197-199RWHP på Superstock/IDM versjon og 208-212RWHP på WSBK versjon

  9. #9
    Att man når 300km/h mätarhastighet snabbt beror sannolikt på att det neddrevat.
    Ett 4-1 system ger lite på toppen på bekostnad av lågvarv. Hel malplacerat på en gathoj tycker jag.
    Topphastigheten är ju ganska ointressant i praktiken. Växla ner hojen i stället så att du oftare kör på högre växlar där lådan är mer tätstegad.
    Tänk även på att många helsystem ger dig svartflagg på många banor.
    Senast redigerat av Blomsterhondan den 2020-11-14 klockan 12:47.

  10. #10
    M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Ort
    Hbg
    Hoj
    VFR800X 2017
    Inlägg
    304
    -Alltså, vad ska du ha dom där extra hästarna till..?

  11. #11
    Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Vid en marina
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Inlägg
    1 415
    Bmw S1000 RR har ju insprutningshästar = inte lika starka som förgasarhästar.
    Konvertera till rejäla förgasarare så blir det fart på aset!
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

  12. #12
    M E D L E M Jonte Hs avatar
    Reg.datum
    mar 2019
    Ort
    Hbg
    Hoj
    VFR800X 2017
    Inlägg
    304
    -Ja när den börjar tröttna redan vid 290 knyck måste det ju vara nåt fel på hojen

  13. #13
    "Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Spånga
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Inlägg
    3 571
    Har du kollat skjutspinnarna iom att du har probs med 300+
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

    /steffe

    Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

  14. #14
    Moderator Viktor Ls avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Piteå
    Hoj
    Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Kawasaki GPz1200RS Suzuki GS1000E
    Inlägg
    6 666
    Inget konstigt alls med att du bara får ut några få hästar. Originalavgassystem och ECU:er är i regel så pass välavstämda och tunade på en modern sporthoj att det inte finns mycket att tjäna med eftermarknads dito. De ingrepp du får göra för större effekt är att gå på motorns dimensionering (borr och slaglängd) samt kamaxlar och liknande, vilka sånna möjligheter som finns till S1000RR har jag ingen aning om dock.
    Senast redigerat av Viktor L den 2020-11-15 klockan 00:59.

  15. 2020-11-15, 05:19
    Anledning
    trams

  16. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    någonstans
    Hoj
    Bmw
    Inlägg
    75
    Citat Ursprungligen postat av Crash rider Visa inlägg
    Turbo?
    kanske det. vem gör sånt i sverige?

  17. #16
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    2 543
    Citat Ursprungligen postat av Jonte H Visa inlägg
    -Ja när den börjar tröttna redan vid 290 knyck måste det ju vara nåt fel på hojen
    Var det inte i en annan tråd om bmw S 1000rr där det ansågs vara en utmärkt touring hoj det var väll ingen som vunnit något race någonsin med en s1000rr,

    Sedan har väll jag inte blivit så ifrån axad som av just en BMW s1000rr

  18. #17
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Hallstahammar
    Hoj
    Cresent comfort 2013
    Inlägg
    2 077
    Citat Ursprungligen postat av H_____P Visa inlägg
    Bmw S1000 RR har ju insprutningshästar = inte lika starka som förgasarhästar.
    Konvertera till rejäla förgasarare så blir det fart på aset!
    Precis! passar rakt av från R1 98-01. nu när det är vinter så kan du fila lite på oljeringarna med om du vill få den rätt 2T-moppekänslan som bara finns i Yamahas motorer.... Tider det när man kopplingsjuckade DTn..eller var det R1.an.... och vänder sig om medan oljedimman ligger tät...

    mvh

  19. #18
    Masjävel and proud of it! Aryeys avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    På rätt sida älven
    Hoj
    Looking...
    Inlägg
    4 052
    Tror det är dax för dig att byta hoj till Hayabusa eller kanske H2R då du verkar mest intresserad av toppfart och hk så kanske du skall skaffa en hoj som är till för det.
    Vad vet jag? Jag föredrar svartmålade väggar, igenmurade fönster och hårdrock...

  20. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Upplands Väsby
    Hoj
    1994 Suzuki GSX1100F
    Inlägg
    947
    Citat Ursprungligen postat av xlr8 Visa inlägg
    kanske det. vem gör sånt i sverige?
    Om du vill ha turbo och köra jättefort några hundra meter innan renovering kan jag förmedla en kontakt där jag bor i Tyresö. Han har en gatureggad Suka till salu med uppmätta 463 hästar av Anderssons Turbo på bakdäcket. Skrytvärde 10/10, körsträcka 1/10, försäkringsklass 1/10

  21. #20
    Medlem fezts avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    lös
    Inlägg
    1 644
    Sätt i hårdare kolvstudsarfjädrar, ger minst 15hk...

Sidan 1 av 4 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Ja, för ZX10R har ju alltid varit lite klen jämfört med konkurrenterna...?

Alatalo
Vill du annonsera ovan? Klicka här