Här körs det fortfarande för fullt

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Inte bara halva jobbet, du måste ta ditt fordon dit också. :7peta

Och tankar du inte tillräckligt ofta så försvinner pumpen... :(

Det viktiga idag är pengar, inte att vi har en liten trevlig mack... :(

Rätt där. På mina turer om vi åker i närheten så ser jag till att alla deltagare stannar där och tankar :)
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jo är jag, tyckte att den bakgrunden passade och med tanken säljbild så den hojen är till salu nu (årsm. 2009). Klotade med den röda (årsm. 2016) och köpte den på bilden i ren panik dan efter kraschen. Röda repad för all världens pengar idag (glömde utöka till helförsäkring i våras)...
https://www.blocket.se/annons/stockholm/suzuki_gsx_1250_bandit/92194146


Kul annons, men jag undrar om inte höstpaniken att sälja mest beror att du inte får plats med två hojar i vardagsrummet över vintern...?



Kul med dina körningar! Kul att tjejer hänger på.
Jag är inte jätteöverraskad över att just tjejer hänger i och kör säsongen ut, och att dom stannar kvar och kör hela körningen till målet.

Är det inte så att kvinnor rent generellt är bättre på att slutföra saker? :7peta

Inom MC-kollektivet är det i vart fall stor skillnad på incitamentet att börja köra motorcykel.

Fler tjejer börjar köra för att utmana sig själva.
Fler killar börjar köra för utmana andra.

Fler tjejer kör för att uppleva något nytt.
Fler killar kör för att andra skall få uppleva dem.

Kanske är det för mycket sagt att fler (högre andel) tjejer kan identifiera sig med "jag kör, alltså finns jag".
Sant är dock att fler tjejer kan stava till Descartes, kan uttala det. Och vet vem han var. Och var han dog!

Killar hamnar oftare rent intuitivt i facket "jag hörs, alltså är jag" .

Det är skillnad på manligt och kvinnligt.
Inte så att tjejer är från Venus och män från Mars. Den jämförelsen haltar.
Dessa båda planeter ligger ju i samma solsystem...



Ja, eller också är det så att PeterDeleter är en osedvanligt skön snubbe som tjejerna trivs att hänga med.
Är det jag sett här inne, kan det nog vara en enklare förklaring än filosoferandet ovan. :tummenupp
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
20201109_141044edited.jpg

Kul att fler är ute och kör trots den annalkande kylan. Tänkte man kunde posta en bild från måndagens runda. Lite kallt om händerna var det dock. Saknar handtagsvärmare tyvärr.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Kul annons, men jag undrar om inte höstpaniken att sälja mest beror att du inte får plats med två hojar i vardagsrummet över vintern...?



Kul med dina körningar! Kul att tjejer hänger på.
Jag är inte jätteöverraskad över att just tjejer hänger i och kör säsongen ut, och att dom stannar kvar och kör hela körningen till målet.

Är det inte så att kvinnor rent generellt är bättre på att slutföra saker? :7peta

Inom MC-kollektivet är det i vart fall stor skillnad på incitamentet att börja köra motorcykel.

Fler tjejer börjar köra för att utmana sig själva.
Fler killar börjar köra för utmana andra.

Fler tjejer kör för att uppleva något nytt.
Fler killar kör för att andra skall få uppleva dem.

Kanske är det för mycket sagt att fler (högre andel) tjejer kan identifiera sig med "jag kör, alltså finns jag".
Sant är dock att fler tjejer kan stava till Descartes, kan uttala det. Och vet vem han var. Och var han dog!

Killar hamnar oftare rent intuitivt i facket "jag hörs, alltså är jag" .

Det är skillnad på manligt och kvinnligt.
Inte så att tjejer är från Venus och män från Mars. Den jämförelsen haltar.
Dessa båda planeter ligger ju i samma solsystem...



Ja, eller också är det så att PeterDeleter är en osedvanligt skön snubbe som tjejerna trivs att hänga med.
Är det jag sett här inne, kan det nog vara en enklare förklaring än filosoferandet ovan. :tummenupp

Stort tack för dessa trevliga ord! Härligt skrivet och i mångt och mycket sant. Erkänner att jag var tvungen att Googla "Descartes" och på grund av dig har jag lärt mig något nytt även denna dag :)
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag tänker aldrig på Descartes, alltså finns han inte.
Precis som Schrödingers hund.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
View attachment 457082

Kul att fler är ute och kör trots den annalkande kylan. Tänkte man kunde posta en bild från måndagens runda. Lite kallt om händerna var det dock. Saknar handtagsvärmare tyvärr.

Tycker mig känna igen loket, var är det? Efter över 40 års hojkörande satte jag på handtagsvärmare nu i höstas. Det är inte bara halleluja som många säger. Funkar okey i lägre hastigheter då styret kyls ner i fartvinden speciellt vänster som ju inte är lika "isolerat". Sen behövs i mitt tycke även värme på ovansidan av händerna så jag har även värmehandskar. Hedrar dig att du kör på :)
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Tycker mig känna igen loket, var är det? Efter över 40 års hojkörande satte jag på handtagsvärmare nu i höstas. Det är inte bara halleluja som många säger. Funkar okey i lägre hastigheter då styret kyls ner i fartvinden speciellt vänster som ju inte är lika "isolerat". Sen behövs i mitt tycke även värme på ovansidan av händerna så jag har även värmehandskar. Hedrar dig att du kör på :)

Loket står intill High Chaparral utanför Kulltorp i Småland. Det står ett till vid den andra infarten till området. Fast detta matchar min hoj lite bättre :).

Ok, intressant ang. värmehandtag. I avsaknad av värmehandtag kanske tunna innerhandskar av merinoull kan förbättra klimatet om händerna? Borde ju vara bättre än utan kan man tycka. Veckan innan körde jag med regnvantarna från Biltema över mina mc-handskar och jag tycker att de hjälpte en hel del faktiskt. Glömde dem tyvärr i måndags.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Loket står intill High Chaparral utanför Kulltorp i Småland. Det står ett till vid den andra infarten till området. Fast detta matchar min hoj lite bättre :).

Ok, intressant ang. värmehandtag. I avsaknad av värmehandtag kanske tunna innerhandskar av merinoull kan förbättra klimatet om händerna? Borde ju vara bättre än utan kan man tycka. Veckan innan körde jag med regnvantarna från Biltema över mina mc-handskar och jag tycker att de hjälpte en hel del faktiskt. Glömde dem tyvärr i måndags.

Aha, tack. Jo, där har man ju varit med kidsen... Jag fryser som tusan om just händerna och blev lite besviken på handtagsvärmare. Frysa förtar ju en massa av själva hojkörningen. Jag personligen tror och hört att tumhandskar och såna där asfula handtagsmuffar kan göra susen. Inte själv provat men är på väg att släppa stoltheten att se cool ut mot att slippa frysa och istället njuta mer av turen.
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Aha, tack. Jo, där har man ju varit med kidsen... Jag fryser som tusan om just händerna och blev lite besviken på handtagsvärmare. Frysa förtar ju en massa av själva hojkörningen. Jag personligen tror och hört att tumhandskar och såna där asfula handtagsmuffar kan göra susen. Inte själv provat men är på väg att släppa stoltheten att se cool ut mot att slippa frysa och istället njuta mer av turen.

Låter klokt! Apropå stolthet så fick man ju svälja den efter en väldigt nära krasch förra sommaren plus ytterligare några incidenter. Bl.a. skulle jag köra om en bil som inte blinkade vänster men precis när jag påbörjade omkörningen och nästan var ikapp den jäveln så svängde han. Enligt sonen som låg bakom så blinkade gubben precis när han svängde. Som väl var funkade både reaktionen och bromsarna som de skulle. Vaknade till ur chocken när jag stod i gruset på vägrenen med maxgas och frikopplingen indragen. Kom till sans och lade i friläget och släppte gasen och backade ut hojen på vägen igen. Efter den händelsen köpte jag en gul reflexväst jag oftast har på mig numera när jag kör. Var otänkbart innan. Löjligt egentligen eftersom säkerheten är viktigast när man kör hoj. Dessutom så har jag kommit till insikt att ett allvädersställ inte är särskilt coolt i sig så en gul väst till det gör ingen större skillnad:D
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Låter klokt! Apropå stolthet så fick man ju svälja den efter en väldigt nära krasch förra sommaren plus ytterligare några incidenter. Bl.a. skulle jag köra om en bil som inte blinkade vänster men precis när jag påbörjade omkörningen och nästan var ikapp den jäveln så svängde han. Enligt sonen som låg bakom så blinkade gubben precis när han svängde. Som väl var funkade både reaktionen och bromsarna som de skulle. Vaknade till ur chocken när jag stod i gruset på vägrenen med maxgas och frikopplingen indragen. Kom till sans och lade i friläget och släppte gasen och backade ut hojen på vägen igen. Efter den händelsen köpte jag en gul reflexväst jag oftast har på mig numera när jag kör. Var otänkbart innan. Löjligt egentligen eftersom säkerheten är viktigast när man kör hoj. Dessutom så har jag kommit till insikt att ett allvädersställ inte är särskilt coolt i sig så en gul väst till det gör ingen större skillnad:D

Ja, den "farliga vänstersvängen" inte att leka med. Jo, du är nog klok i klädseln och tyvärr är väl jag för fåfäng gällande det fortfarande så senaste vurpan i år i jeans (kevlar iofs) samt gympadojor känns av. Men hojen och jag såg cool ut i periferin... Dessutom blir det hiskeligt dyrt repa hojen när man glömt sätta på helförsäkring. Sent ska syndaren vakna :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Kul annons, men jag undrar om inte höstpaniken att sälja mest beror att du inte får plats med två hojar i vardagsrummet över vintern...?



Kul med dina körningar! Kul att tjejer hänger på.
Jag är inte jätteöverraskad över att just tjejer hänger i och kör säsongen ut, och att dom stannar kvar och kör hela körningen till målet.

Är det inte så att kvinnor rent generellt är bättre på att slutföra saker? :7peta

Inom MC-kollektivet är det i vart fall stor skillnad på incitamentet att börja köra motorcykel.

Fler tjejer börjar köra för att utmana sig själva.
Fler killar börjar köra för utmana andra.

Fler tjejer kör för att uppleva något nytt.
Fler killar kör för att andra skall få uppleva dem.

Kanske är det för mycket sagt att fler (högre andel) tjejer kan identifiera sig med "jag kör, alltså finns jag".
Sant är dock att fler tjejer kan stava till Descartes, kan uttala det. Och vet vem han var. Och var han dog!

Killar hamnar oftare rent intuitivt i facket "jag hörs, alltså är jag" .

Det är skillnad på manligt och kvinnligt.
Inte så att tjejer är från Venus och män från Mars. Den jämförelsen haltar.
Dessa båda planeter ligger ju i samma solsystem...



Ja, eller också är det så att PeterDeleter är en osedvanligt skön snubbe som tjejerna trivs att hänga med.
Är det jag sett här inne, kan det nog vara en enklare förklaring än filosoferandet ovan. :tummenupp

Jag älskar generaliseringar, manligt - kvinnligt, SportHoj - kromsläde, det finns alltid fördomar att bryta emot! :hej

Jag är tydligen mer kvinna fast utan :tuttar och när hennes Coolfiberdämpare, helsystem, kom på så tyckte hon
-Nu låter den äntligen som en motorcykel! ;)

Tycker mig känna igen loket, var är det? Efter över 40 års hojkörande satte jag på handtagsvärmare nu i höstas. Det är inte bara halleluja som många säger. Funkar okey i lägre hastigheter då styret kyls ner i fartvinden speciellt vänster som ju inte är lika "isolerat". Sen behövs i mitt tycke även värme på ovansidan av händerna så jag har även värmehandskar. Hedrar dig att du kör på :)

E2, en E-maskin med löpboggie, mer "manligt" än ett ellok. :tungan

https://www.youtube.com/watch?v=yF6LbFv-ObM&t=260s
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Som av en händelse dök detta lilla skämt upp i ett annat forum,

Rene Descartes walks into a bar,
Upon which said moment the bartender asks if he would like a drink,
Thereupon Descartes says "I think not,"
and promptly disappears.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top