Gasgas 125 2003

Melle125

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2020
Ort
Sölvesborg
Hoj
Gasgas
Tjena, undrar hur denna hoj är allmänt? Är då sugen på att köpa en! En annons ute för 28 tusen. ny cylinder och kolv. Men någon som haft en sådan som kan rekommendera den? gärna plus och minus med den!
 
Last edited:

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Inte riktigt med på vilken modell du menar? Är det 125 SM?
Oavsett så är 28000 kr överpris, om den så är nyskick.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Har du varit och kollat på den?

Jag tycker ju att 25 fortfarande är alldeles för mycket för en så gammal hoj.
 

Melle125

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2020
Ort
Sölvesborg
Hoj
Gasgas
Nej, jag har inte varit o tittat på den. han skriver ju att den är jättefin o så. men de vet man ju inte såklart. endast gått få mil med.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Jag har en Gasgas, också från 2003. Tripmätaren får inte ström från vanliga batteriet, utan från ett litet 9v batteri under instrumentpanelen. Den drar konstant ström, även när den är avstängd, så det batteriet håller ju bara några månader.
Sen slutar tripmätaren funka = räknar inte milen längre ;) Jag skulle ta de uppgivna miltalen med en nypa salt om den där har samma konstruktion.

Men bästa är väl att åka och kolla, en så gammal hoj kan ju vara sopslut likaväl som den kan vara i toppskick om nu miltalen stämmer.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag har en Gasgas, också från 2003. Tripmätaren får inte ström från vanliga batteriet, utan från ett litet 9v batteri under instrumentpanelen. Den drar konstant ström, även när den är avstängd, så det batteriet håller ju bara några månader.
Sen slutar tripmätaren funka = räknar inte milen längre ;) Jag skulle ta de uppgivna miltalen med en nypa salt om den där har samma konstruktion.

Men bästa är väl att åka och kolla, en så gammal hoj kan ju vara sopslut likaväl som den kan vara i toppskick om nu miltalen stämmer.

Jag har en GasGas EC 300 -03 och det är samma konstruktion på den. Min trippmätare visar på 54mil vid den senaste besiktningen 2010, den har legat på hyllan sedan 2013 och det har blivit många mil på endurobanan sedan dess....

Angående priset så tycker jag också att det låter lite högt. Jag gav 10' för min EC 300 men då var ju skicket där efter, den har gått många timmar i skogen.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top