Varför finns det inga 1500cc+ japanska customs längre?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tycker att det låter som att du ska göra som jag - flytta :tummenupp
Fick ett billigare hus, 7000 kvadratmeter tomt, kan gå ut från garaget och slå en drill utan att vara förargelseväckande, och i bästa fall ser jag närmaste granne med en kikare.
Lite mer spänning i vardagen också med eget vatten och avlopp, och el ibland.
Fick också 2,5 mil längre till jobbet - och det var det värt :)

Hade jag varit trångsynt så hade en flytt naturligtvis varit ett bra alternativ! :tummenupp
Nu störs inte jag av fågelsång men "en mängd andra" gör det och de stackarna måste då bo där inget levande finns som orsakar ljud! :crash

Men nu förstår jag att andra vill grilla, festa, bygga ännu större träaltan eller något annat byggprojekt och att de klipper gräsmattan när det passar.
Nu har jag tur att ingen av mina grannar gör det för att djävlas så ingen använder kapen eller spelar trummor av den anledningen! :tummenupp

Nu klarar min Coolfiberljuddämpare besiktningen! :tummenupp Och jag gasar aldrig fullt på landsväg och kör lugnt där det är lämpligt.
Men det hindrar inte de trångsynta, för det finns faktiskt elmotorcyklar som låter väldigt lite! :smasha
Sedan älskar jag att köra SportHoj, även i det fuktiga novembermörkret, och det är provocerande för många. :dummer
Det finns "bättre" bruksmotorcyklar. :smasha

Det Læstadianska, att inget får vara roligt, allt nöje ska undvikas, ska gälla även andra och kan man hindra andra från att ha roligt så blir dessa människor nöjda!
Kan man dessutom avsiktligt djävlas med andra ökar tillfredsställelsen... :(

Att en del åker på Glidare som låter mycket och att de bara gasar rakt fram stör inte mig men jag har hört "många andra" som inte gillar det... :tungan
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hade jag varit trångsynt så hade en flytt naturligtvis varit ett bra alternativ! :tummenupp
Nu störs inte jag av fågelsång men "en mängd andra" gör det och de stackarna måste då bo där inget levande finns som orsakar ljud! :crash

Men nu förstår jag att andra vill grilla, festa, bygga ännu större träaltan eller något annat byggprojekt och att de klipper gräsmattan när det passar.
Nu har jag tur att ingen av mina grannar gör det för att djävlas så ingen använder kapen eller spelar trummor av den anledningen! :tummenupp

Nu klarar min Coolfiberljuddämpare besiktningen! :tummenupp Och jag gasar aldrig fullt på landsväg och kör lugnt där det är lämpligt.
Men det hindrar inte de trångsynta, för det finns faktiskt elmotorcyklar som låter väldigt lite! :smasha
Sedan älskar jag att köra SportHoj, även i det fuktiga novembermörkret, och det är provocerande för många. :dummer
Det finns "bättre" bruksmotorcyklar. :smasha

Det Læstadianska, att inget får vara roligt, allt nöje ska undvikas, ska gälla även andra och kan man hindra andra från att ha roligt så blir dessa människor nöjda!
Kan man dessutom avsiktligt djävlas med andra ökar tillfredsställelsen... :(

Att en del åker på Glidare som låter mycket och att de bara gasar rakt fram stör inte mig men jag har hört "många andra" som inte gillar det... :tungan

Men - det låter ju som att vi har samma syn på livet då. :krama
Och jag är glad över att leva i ett av världens bästa land, med en hel massa valmöjligheter :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu är även R6:an borta...
https://www.asphaltandrubber.com/news/2020-yamaha-yzf-r6-discontinued/

"The news came first from Europe, that the Japanese brand would no longer make the Yamaha YZF-R6 for the European market because of the costs associated with Euro5 homologation, and because of the dwindling number of supersport models sold in the region each year.

Then, the news came as a final thought in a much larger press release from Yamaha Motor USA. It said that 2020 would be the last model year of the Yamaha YZF-R6 in the United States."
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top