Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 23
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    1997 Suzuki TL1000S
    Inlägg
    9

    Varning för Motomcdelar.com

    Jag beställde en kopplingsvajer till en Ninja 636 03-04 hos Motomcdelar.com

    Sajten är på svenska men det är en polsk firma som

    ligger bakom. Efter två veckor kom den till slut, och den var dels 22 cm för kort, och

    dels av riktigt kass Kina-kvalitet. Ytterhöljet var tajtare än normalt och alla detaljer

    smäck. Jag mailade dem på order@motomcdelar.com om detta och att jag ville ha

    pengarna tillbaks, eftersom jag samma dag beställde en kvalitetskabel från England

    och fick då följande svar: "Har du en länk till specen på Ninjakabeln? (hade redan mailat

    en skärmdump på hur lång den skulle vara) Skicka tillbaks kabeln med det billigaste

    postalternativet, sen kan vi göra en som är så lång som du vill."

    Kunden har alltid rätt? Glöm det.

    Jag svarade att de hade gjort fel och att jag inte skulle skicka eller betala någonting alls,

    utan bara ville ha tillbaks mina pengar. Och fick inget svar alls på detta, så jag vill

    varna alla för motomcdelar.com som verkar vara ett riktigt skitställe.

  2. #2
    Gasar hellre än bra Q_Ball_Racings avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Eneryda
    Hoj
    2014 stormtrooper 1000
    Inlägg
    1 167
    så du förväntar dig att få tillbaka dina pengar utan att returnera varan???
    a good friend will bail you out from jail, but a true rider will be sitting next to you and say....damn! that was fun.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    1997 Suzuki TL1000S
    Inlägg
    9
    Du menar Kina-kabeln som kostade 15 spänn att köpa in?

    Skulle jag betala för en transport av den när de har gjort fel?

    Har jag aldrig hört talas om, poängen är att de varken betalar nånting tillbaks

    eller har någon annan lösning. Så detta var helt enkelt bara en varning, skitställe.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S & Suzuki GSX1100EF -84
    Inlägg
    808
    De har ju en lösning, skicka tillbaka så får du en ny, vad mer kan du önska?

  5. #5
    Gasar hellre än bra Q_Ball_Racings avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Eneryda
    Hoj
    2014 stormtrooper 1000
    Inlägg
    1 167
    jag försvarar ej alls säljaren eller firman..
    men om du tänker från deras synvinkel så kommer dom ha skickat en kopplingswire till dig gratis. och ska tro på ditt ord att den ej fungerar/passar.
    vad är det som säger att du ej använder wiren och bara säger att den ej passar???. eller använder den till annat och du ska då fortfarande ha fått den gratis. återigen sett från firman synvinkel...

    ännu tycker jag firman försökt göra rätt för sig då dom erbjuder sig att rätta till sitt misstag och tillverka/fixa fram en kopplingswire som ska passa och du vill inte vara tillmötesgående.

    ja att priset (kostnad wire vs portokostnader) gör att det kanske inte är lönt spelar såklart in och det förstår jag. men återigen så är det ej säljarens/firmans fel....
    a good friend will bail you out from jail, but a true rider will be sitting next to you and say....damn! that was fun.

  6. #6
    Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Där jag tar av mig hatten
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Inlägg
    14 885
    Att man som säljare begär prylarna tillbaka är det enklaste och kanske enda sättet att sortera bort scammers från seriösa kunder som faktiskt har fel på de produkter de fått.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

  7. #7
    Gasar hellre än bra Q_Ball_Racings avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Eneryda
    Hoj
    2014 stormtrooper 1000
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Att man som säljare begär prylarna tillbaka är det enklaste och kanske enda sättet att sortera bort scammers från seriösa kunder som faktiskt har fel på de produkter de fått.
    precis min poäng
    a good friend will bail you out from jail, but a true rider will be sitting next to you and say....damn! that was fun.

  8. #8
    Håll i hatten! morecores avatar
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Halmstad
    Hoj
    Triumph street triple RX
    Inlägg
    3 762
    Blogginlägg
    45
    En säljare ska väl få en chans på sig att få leverera en ny? Visst, dumt om du ska få betala frakten men de kanske krediterar den efteråt.
    De svarar iallafall på mail och ger dig ett förslag på lösning, jag har då mött värre butiker än så...
    Kör hoj å va gla', pöjk!

  9. #9
    Gör så gott man kan Laponias avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    2011, Suzuki GSXR 750
    Inlägg
    65
    Jag har tagit för vana att alltid göra en sökning på lämnade recensioner om en webbutik innan jag gör en beställning. Har lärt mig detta den hårda vägen. Som i detta fallet hade jag gjort en enkel google sökning typ "motomcdelar.com review". Svaret hade blivit nej inget köp här, det är för många negativa recensioner. Vi hjälper varandra bättre genom att lämna recensioner om en webbutik både positivt och negativt efter genomfört köp på tex trustpilot mfl än att ventilera sitt missnöje här.

  10. #10
    Medlem Vrak2005s avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Kungälv
    Hoj
    Z800 -14
    Inlägg
    805
    En snabb googlesökning visar att Motomcdelar.com suger. Var glad om du får tillbaks några pengar. Sätt upp det på livets skola kontot och var glad att du inte blev blåst på mycket pengar.

    Som sagts ovan, lämna omdöme om ditt köp på Trustpilot mm.

  11. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    Inlägg
    602
    En grej jag brukar kolla på webbutiker är hur frakt och returnfrakt hanteras. Jag är lite restriktiv om inte returfrakt ingår och köper hellre i fysisk butik då. Det är lite det man gamblar med när man köper på nätet, att det inte strular.

  12. #12
    ass is ass
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Yamaha TR1
    Inlägg
    1 205
    Håll god ton vid kontakt med företaget. Har de gjort fel bör de stå för returfrakt. Du bör få tillbaka alla pengar förutsatt att varan är oskadad men fråga dem.
    Ser att de använder Klarna. När Klarna finns som betalningsalternativ ska man köra det, speciellt från en utländsk sida man inte vet mycket om.

  13. #13
    The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Kalix
    Hoj
    YZF-R7
    Inlägg
    3 522
    Ytterligare ett fantastiskt klipp från en postorderfirma följt av ytterligare en gråta ut tråd om hur dumma de är...Och sen är folk förvånade när den lokala Kawasakihandlaren slår igen...

  14. #14
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    1997 Suzuki TL1000S
    Inlägg
    9
    Kul med all respons!

    Och fullt rimliga tankar om både det ena och det andra, bra idé med Trustpilot tack för det.
    Någon hade inte läst postningen och tyckte att jag skulle låta dem göra en längre kabel,
    men som jag skrev var kabeln av usel kvalitet och jag hade redan beställt en med bra
    kvalitet från England så det var ju inte aktuellt.

    Men som flera säger, söka och kolla omdömen är förstås bäst. På Ebay får man ju automatiskt
    både betyg och omdömen på de lite större handlarna vilket ju är bra för oss som köper.

    Jag skrev egentligen bara för att varna er andra, so that´s it!

  15. #15
    Trying real hard to be the shepherd Bonzos avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Örebro
    Hoj
    1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
    Inlägg
    3 197
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Att man som säljare begär prylarna tillbaka är det enklaste och kanske enda sättet att sortera bort scammers från seriösa kunder som faktiskt har fel på de produkter de fått.
    Citat Ursprungligen postat av Q_Ball_Racing Visa inlägg
    precis min poäng
    Det kan ju också vara så att säljaren vill reklamera varan till sin grossist, så jag är helt med på er linje att det är helt rimligt att de vill ha tillbaka prylarna.

  16. #16
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    1997 Suzuki TL1000S
    Inlägg
    9
    Det finns ett bra talessätt: "Buy quality, cry once."

    En förbrukningsvara som en kopplingskabel finns alltid i ett par olika sorters kvalitet.
    Orginaldelar är ofta bäst, sen finns det aftermarket delar som är minst lika bra eller bättre.
    Sedan finns det REN SKIT som ofta är gjord i Kina, den här kabeln var en sån.
    Och så finns det de som säljer de olika sorternas delar. Alla handlare värda namnet vet skillnaden,
    de tjänar självklart med på en skitdel från Kina som de köpt in för 3:50, men ger å andra sidan sina
    kunder dåliga produkter. Det finns förutom orginal OEM Kawasaki kablar i det här fallet t.ex JMT som gör kvalitetskablar, jag har beställt en sådan och orkar inte tjafsa med motomcdelar.com om mina 250 spänn.

    Senaste mailet kom nu, tre veckor efter order, och jag har inte ens frågat om något mer:
    "Good morning,
    Please be patient.
    I am waiting for information from the complaint department.
    As soon as I get information, I will be in touch with you."

  17. #17
    Medlem bonde456s avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Norrbotten
    Hoj
    Triumph 800xc -11
    Inlägg
    679
    Som jag ser det är det fullt rimligt att betala för frakt till en retur, men säljaren ska också tala om att man kommer stå för den fraktkostnaden när reklamationen blir godkänd.

    Jag har bråkat mycket med Autodoc. Dom tycker att jag får skylla mig själv om jag fått fel bildel när jag inte frågat i kundtjänstchatten vilken som är rätt och hänvisar till finstilt längst ner på sidan, så dom vägrar stå för frakten.
    Jag menar att en fet rubrik i en sökning med "dessa bildelar passar din bil" borde vara vägledande med den formuleringen, en annan sak om det stått "dessa bildelar kan passa din bil"
    Länder jag kört MC i:
    Norge, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckien, Österrike, Schweiz, Italien, Frankrike, Luxemburg, Belgien, Nederländerna......Och Sverige :) Ironbutt medlemsnummer : 60182

  18. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Limhamn
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Inlägg
    1 377
    Citat Ursprungligen postat av bonde456 Visa inlägg
    Som jag ser det är det fullt rimligt att betala för frakt till en retur, men säljaren ska också tala om att man kommer stå för den fraktkostnaden när reklamationen blir godkänd.

    Jag har bråkat mycket med Autodoc. Dom tycker att jag får skylla mig själv om jag fått fel bildel när jag inte frågat i kundtjänstchatten vilken som är rätt och hänvisar till finstilt längst ner på sidan, så dom vägrar stå för frakten.
    Jag menar att en fet rubrik i en sökning med "dessa bildelar passar din bil" borde vara vägledande med den formuleringen, en annan sak om det stått "dessa bildelar kan passa din bil"
    Aldrig mer Autodoc. Bedrägeriverksamhet är vad de sysslar med. Jag beställde och betalade för en Behr kylare. Fick deras eget sunkiga märke istället. Möttes av total ovilja av kundtjänsten. Visserligen kunde jag skicka tillbaka kylaren och få pengarna tillbaka, men jag ville ha Behr kylaren jag betalt för, och det vägrade de lösa. Så uppenbart att de inte lagerför Behr, utan bara sitt eget skräpmärke. Slutade med att jag skickade tillbaka och fick återbetalning. Blufföretag!
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

    Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

  19. #19
    Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    -
    Hoj
    R1250GS-20, YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Inlägg
    526
    Tack för tipset ang. Autodoc... har en bil jag ska fixa och blev rekommenderad dem. Dock efter all skit man hört på sist så blir det nog att leta delar från andra ställen... Orkar inte tjafsa.
    Forza Rossi ! =)

  20. #20
    hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    hedesunda
    Hoj
    6
    Inlägg
    12 208
    Citat Ursprungligen postat av Schnell Visa inlägg
    Tack för tipset ang. Autodoc...
    Det här med reservdelar till fordon - att köpa från EBAY har varit väldigt odramatiskt då "feedback" berättar väldigt mycket om säljaren - ända tills jag inte hade lust att vänta på leverans från UK och besökte lokala Volvo-handlaren. Deras priser låg runt 10% högre men kunde leverera efter lunch samma dag (fraktad från 08 till Gävle), positiv överaskning.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 GSX600F s60t5awd firebirdx2

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Nu blev det som det blev. Kunde inte uppbåda något sug efter Trollstigen, Norrland eller nordkap. Sedan gjorde restriktionerna sitt som alla vet. Helst ville jag åk [...]

Björn F
Vill du annonsera ovan? Klicka här